Yhdessä asuvat

Vierailija

Kertokaa muutostanne yhteen miehenne/naisenne kanssa?
Milloin on liian aikaista muuttaa yhteen ja millaista yhdessäelonne on?

Kommentit (8)

Vierailija

Miehen kanssa muutettiin yhteen kun oli melkeen vuosi seurusteltu. Mies siis minulle tätä ehdotti ja olin mielessäni tätä jo odottanutkin, mutten ollut varma hänestä. Ihan järkeväähän se oli kun muutenkin oltiin päivät pitkät toistemme luona ja saatiin uusi ihana kämppä ;D

Mielestäni hyvä aika on muuttaa yhteen kun molemmat varmasti sitä haluavat ja taloudellisesti ollaan myös valmiita.

Meidän yhteiselo on aika sopuisaa, mutta ollaan vähä rajummin otettu yhteen nyt yhdessä asuessa. Erillään ei riidelty juuri ikinä. Ja erimielisyyksiä on käytännönasioista, mutta jotenkin ollaan saatu arki toimimaan :) Lähennytty ollaan kovasti joka näkyy esim. siinä että tunteista puhutaan suoremmin.

kristel

Ollaan seurusteltu 3 vuotta miehen kanssa. Hänellä oli kämppäkäverinsa kanssa vuokra-asunto ja minä asuin vanhempieni kanssa virallisesti - mutta käytännössä noin puolen vuoden jälkeen asuin pois kotoa. Vuosi jatkui näin ja nyt viimeiset kaksi vuotta hänellä on ollut omistusasunto, jonne vein kaikki tavarani ja asuin siellä hänen kanssaan vaikka edelleenkin virallisesti vanhempien luona. Nyt kuukausi sitten vasta muutin virallisesti hänen asuntoonsa. Lähes kolme vuotta katseltiin tuleeko yhdessäolosta mitään (mikä on kyllä aika pitkä aika) ja nyt tosiaan asun mieheni kanssa yhdessä. Riidat ovat meillä samanlaisia kun 3 vuotta sitten koska olemme käytännössä asuneet lähes koko seurusteluajan yhdessä. Yhdessäolo on mukavaa, hänellä on omat harrastukset ja minulla omat mutta aikaa jää toisillemme jos vain sitä järjestää. 
Kannattaa puhua raha-asiat ja kotityö asiat selväksi ennenkuin muuttaa yhteen - sillä molemmilla voi olla niistä eri käsitys.

Edamss
Seuraa 
Liittynyt20.2.2012

Olemme kohta seurustellut avomieheni kanssa 2-vuotta ja yhdessä ollaan asuttu reilu 1,5v. Eli muutimme n. 3 kuukauden jälkeen yhteen ja todella hyvin on mennyt, eikä ole mitään valittamista. Etimme yhdessä vuokra-asuntoa ja löytyi johon tartuimme kiinni heti, ja nytten olisi suunnitteilla muuttaa omistusasuntoon tänä vuonna vielä. :D

Crista

Me muutettiin miehen kaa yhteen aika tarkkaan 1,5v seurustelun jälkeen. Heti miehen vuoden kestäneen intin jälkeen. En tiedä missä vaiheessa päätös tuli muuttaa yhteen, mut jossai vaiheessa se vaa oli molemmille selvää et heti ku mies pääsee intistä niin yhteen muutetaan. Eipä siinä kyllä epäselväks se jääny miehen porukoillekkaan että poika on pois kotoa karkaamassa ku inttinsä aikana se tais yhden yön nukkua omassa sängyssään porukoillaan, muuten aina mun yksiössäni :D

Ihan unelmaa on ollu asuu tän miehen kaa, meilläki tietysti omat riitamme aina välil, mut en oikee vois kuvitella parempaa kotii ku tää. Meijän ei tosiaan ees tarvinnu keskustella yhteenmuutosta, se oli molemmille niin selkee asia. Ite ehkä en lähtis muuttaa miehen kaa yhteen niin kauan ku on ajatuksia et ei tää ehkä mikää elämäni mies oo.

iinam

Meillä tää yhteiselo on sujunut hyvin. Kertaakaan ei ole kunnon riitaa tullut, pikku kinoja vaan. Yleisin kinan aihe on se, kun viljelen sukkia ympäri kämppää. :-) Avomieheni on kova siivoilemaan ja siksi häntä joskus ärsyttää mun huoleton asenne kämpän siisteyteen, johon toki nyt kiinnitän huomiota kun en asu ittekseni. 

Meillä yhteen muuton otti avokki puheeksi 3 kuukauden seurustelun jälkeen. Minä asuin 70 km päässä hänestä, molemmilla koulut kesken. Päätettiin, että yhteen muutetaan kun valmistutaan ja heti kesän alussa kateltiinkin soppeli kämppä.

Me puhuttiin hyvissä ajoin kaikki asumiseen liittyvät periaatteet läpi. Mut meillä olikin useampi kuukausi miettiä asiaa. Se kyllä kannattaa, koska muuten voi tulla ikäviä ylläreitä. Toisaalta, pidempään seurustelleet ja yhdessä aina muhjaavat kyllä tietää ne toisen tavat. Ittelle ei ainakaan mitään ylläripylläreitä käytöksessä tullut kun aina ollaan jomman kumman luona nukuttu ennen yhteen muuttoa. :)

hailey

Me muutettiin yhteen suht aikaisin, oltiin vasta vähän päälle puoli vuotta seurusteltu. Yhteiselo oli aluks vähän riitaista, kun piti totutella toisen tapoihin jne. Tietysti koska oltiin kaukosuhteessa oltu jos sen 6kk, niin oli niiden viikonloppu-yhdessäasumisten kautta toisesta jo paljon oppinutkin.

Kompromisseilla sitten kuintenkin päästiin yhteisymmärrykseen asioista ja sen jälkeen on mennyt hyvin, nyt ollaan asuttu melki vuosi yhdessä :)

Tosin ei me kyllä oltais näin nopeesti yhteen muutettu, jollei mulla olis alkanut koulu. Mutta toisaalta hyvä, niin ei tarvi turhaan pohtia että koska muutetaan jne. :)

hennsu

Muutettiin yhteen n. vuoden seurustelun jälkeen. Ihan hyvin meillä on menny, vähän ollu rahasta ja kotitöistä riitaa, mutta ei miteen suurempia ongelmia :) aika vähän me nähään kun molemmilla on omat menonsa, mutta kyllä me iltaisin keretään viettämään aikaa yhdessä :)

thissymphony

Uskon vahvasti siihen että sitten kun molemmista siltä tuntuu että nyt ois kiva muuttaa yhteen! Eli yksilöllistähän se on.

Itse muutin entisen poikaystävän kanssa 2 vuoden seurustelun jälkeen vasta. Mutta oikeastaan siitä ne ongelmat sitten alkokin. Riideltiin paljon yms.

Nykyisen poikaystävän kanssa ei mennyt edes kauaan.. ensin kesällä hän oli oikeastaan minun luona kokoajan (kun yksin asuin), varsinki silloin se oli koko viikonlopun kun armeijassa oli. Ja jos oli pitempi loma armysta nii olihan se kyl silloinki mun luona, joskus saatoimme olla hänen luonaan (hän asui silloin vielä kotona). Muutettiin nyt sit syksyllä yhteen(eli 3kk seurustelun jälkeen), yhteiseen kämppään. Enkä ole katunut hetkeäkään, eikä myös hänkään. Molemmilla on ollut tosi hyvä olla, ei oo tullut riitaa rahaongelmista eikä kotitöistä yms! 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat