Aurinkon poltama

Seuraa 
Liittynyt19.7.2012

Moi olen just tullut Montenegron Ulcini lomalta ja olen ollut n. 8pv. Oli mahtavaaa, mutta sain ilkeän palovaman aurinkon ottosta. Vaikka aurinkoa en ottannut ja laiton kilokauppa aurinkovoidetta. Eka iho meni tietysti, mutta jopa toinen iho alkoi lähtee samasta paikasta! Uhkas kolmas, mutta oon estännyt laittamalla kilokaupa voidetta. 

Voi vihtori soiko, että oli palava tunntetta. Sain neuvoksi tuttavilta, että jos oot pallannut ja on sairaan  paljon kuumetta kehossa niin esim. selässä pilkoo perunoita ja  laittaa selkään. Rinta kohalla pilkoo kurkua. Se jeesas hirveesti mun kohalla.

Ja esim kun menee uihkuun ja peseytyy. Ylensää peseytyy kylmällä vedellä kun vartalo ei kestä kuuma vettä kun kerran on kuumuutta kehossa. Peseytyy alussa kylmällä vedellä normisti, mutta loppussa ennen kuin lopettat suihkun kanataa laittaa kuuma vettä mitä keho kestää n. 1min lopukksi se jeessa myöa. 

Olen kuullut myös esim. Bulgaarian/turkkin jogurtilla. Laittaa siihen kohtaan pisä oot pallannut tai on kuummuutta se jeessa kulemma ite en oo kokeilut.

Onko kellän kokemuksia aurinkon palosta?? Ja onko neuvoja, mitten saa hoidettua aurinkon aiheuttama palovama?

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat