Vinkkejä sokerointi-seoksen tekemiseen?

Vierailija

Eli kaipailisin vinkkejä kotisokerointiin! Olen muutaman kerran yrittäny, mutta en saa oikeanlaista seosta aikaseks. Siitä on tullu niin paksua ja kovaa, ettei se tartu ihoon.

Oon tehny tällä ohjeella: 4,5dl sokeria, 6rkl sitruunamehua, 6rkl vettä.

Kuinka kauan seosta pitää keittää? Kannattaako sen antaa mennä ihan tummaks vai ottaa pois vähän aikasemmin? Entä jäähdytysvaihe?

Kommentit (6)

Bina
Seuraa 
Liittynyt19.7.2012

Ohje kuulosta oikeealta. Sokeri jutska pittää keltaistua niinkuin kultaan/kupparin väristtä.  Kun sokerijutska on valmis kaadat tasapintaiselle autaselle. Ennen kuin teet koko jutskan, niin  levitä pikkasen öljyä lautaselle, ei liikka kuitenkaan (auttaa saamaan helpomin pois siten lautaselta) ja täyttä lavuaaria pikkasen kylmää vettä ja kaada sokerointi lauttaselle ja veteen. Varo ettei kastu sokerointi mössö. Siten odottat, että se koventuu pikkasen niinkuin muovitahna ja ottat kaikki mitä saat lusikalla ja venytät siten kädessä sokeripalloa, että se pehmenee. pessee kädet kylmllä vedellä välillä. Venyttä kedessä niin kauan, että on pehmeä/kova tuntuinen, siten on ok. 

Susan

Mikset osta valmiina? Ei maksa kovin paljoa ja energian voi käyttää oikean tekniikan opetteluun seoksen keittelyn sijaan. Yksi purkki kestääkin pitkään.

Vierailija

Okei kiitos vinkeistä! Pitääki tosiaan laittaa tuota öljyä alle niin ei jumitu lautaseen. :) Ja voishan noita valmiitaki kokeilla, mutta haluan ensin yrittää näin kotikonstein jos saisin sen onnistumaan niin ois vähän edullisempaa. :) 

tonttu15

Mä en vaan onnistu =/ oon nyt kolme kertaa yrittäny ja alkaa epätoivo hiipii mieleen kun aina kun teen siitä massasta sen pallon ni se kovettuu sellaseks heti eikä sillä saa mitään otettua..... mitä mä teen väärin??

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat