Miehen voimakkaan tunteet ja ailahteva käytös

epätoivoinen nainen

Koitan muotoilla asiani lyhyesti, mikä taitaa tosin olla mahdotonta:

Tapasin miehen, ketä olen tapaillut muutaman viikon. (tapasimme yhteisten kavereiden kautta) Täydellinen kemia; täysin samanlainen huumorintaju, mielenkiinnon kohteet, arvomaailma, ja ennenkaikkea huumorintaju. Tuntui heti, että olemme täysin samalla aaltopituudella ja välillämme alkoi kipinöidä. Unohduimme kahdestaan juttelemaan syvällisiä, ja muutaman minuutin keskustelun jälkeen mies kertoi haluavansa ehdottomasti tavata minut toistekin.

Ja niin teimmekin. Olimme useilla täydellisillä treffeillä ja aloimme viestitellä päivittäin, myöhemmin viettää öitä yhdessä. Tuskin maltoimme nukkua toistemme seurassa.

Kuulostaa ihanan siirappiselta, ja sitä se olikin. Emme tehneet täysin tavanomaisia juttuja, olemme molemmat hyvin spontaaneja ihmisiä, mikä on tähän asti tehnyt suhteestamme hyvin mielenkiintoisen ja yllätyksellinen ja kaikkea muuta kuin tylsän. Pisteeksi i:n päälle; seksikin on mahtavaa.

Aluksi samaisena päivänä kun tapasimme, hyvä ystäväni kyseenalaisti miehen. ("naistennaurattaja", porukan kovaäänisin, vitsinheittäjä...) kuitenkin hyvin pian sain ystäväni hyväksynnän, jopa miehen hyviltä ystäviltä kuulin seuraavia asioita: "Mitä olet oikein tehnyt Jarille? Eihän se enää edes kuule mitä sille puhuu. Se on ihan rakastunut. Eihän se muusta puhukaan, kun susta."

Rohkaistuin ajattelemaan, että tässä olisi vireillä jotankin suurempaa. Kaikki oli hyvin, kunnes viime viikonloppuna tapahtui jotakin yllättävää. Olimme yhdessä viettämässä iltaa, ja positiivisena yllätyksenä hän kertoi avoimesti ystävilleen, että seurustelemme, vaikkemme olleet vielä asiasta edes puhuneet. En tykkää tällaisissa tilanteissa ripustautua toiseen, baari on paikka jossa tavataan ystäviä. Kuitenkin hieman loukkaannuin, että sain lähinnä istua hänen ystäviensä kanssa emmekä juurikaan olleet samassa porukassa. (positiivista tosin on se, että tulen hänen ystäviensä kanssa eriomaisesti juttuun) Lähdin yksin nukkumaan, ja mies hieman pahastui, kun en tullut hänen luokseen, mutta hän halusi vielä jäädä juhlimaan.

Seuraavana päivänä miehestä ei kuulunut pihaustakaan, iltaan mennessä kuitenkin rohkaistuin kysymään, että eihän meillä ole mikään mykkäkoulu pystyssä, ja että olen menossa baariin, jossa oletin hänenkin olevan. Ei mitään vastausta. Kuitenkin sattumalta törmäsin häneen, ja yllätyksekseni, hän ei ollutkaan railakkaasti bilettämässä kaveriporukkansa kanssa, vaan ulkona juttelemassa tuntemattoman naisen kanssa. Tilannetta hetken sivusta seuratessani aistin,ettei kyseessä ollut mitään romanttista, ei fyysistä kontaktia tms. Kävelin miehen luo, ja hän oli kuin ei olisi huomannutkaan minua. Ei tervehdystä, ei mitään elettä, totaalinen jäätyminen. Hetken päästä hän sanoi minulle, että meidän pitäisi varmaan kohta vähän jutella. Nainen poistui ja hän veti minut sivummalle. Pitkän hiljaisuuden jälkeen vaadin jotakin selitystä oudolle käytökselle.

Hän perusteli ettei ollut vastannut viesteihini, koska ei löytänyt sanoja. Ja lisäsi, että olen ensimmäinen ihminen, joka saa hänet sanattomaksi. Kyse ei kuitenkaan ollut siitä, että hän olisi kovin paljoa suuttunut, kun lähdin eilen, mutta sanoi, että on vähän pikkutarkka tiettyjen asioiden suhteen eikä varsinaisesti ollut tilanteeseen tyytyväinenkään? Hmmm... En saanut oikein kiinni, että mistä kiikastaa, mutta hän mm. sanoi ettei ole pitkään aikaan tuntenut mitään vastaavaa, mitä hän minua kohtaan tuntee ja sanoi pelkäävänsä, että mokaa jotenkin koko jutun/satuttaa minua? Ja ahdistuvansa helposti, jos suhde etenee liian nopeasti. Olin hieman hämilläni, sillä hän on itse ollut se, joka on niin sanotusti heittänyt pökköä pesään ja aika vauhdilla.

Hän myös lisäsi, että kaikki, mitä hän on tunteistaan minulle avautunut, on tullut suoraa sydämmestä ja vannotti niiden pitävän täysin paikkansa. Hän sanoi välittävänsä minusta valtavasti, ja ollut itsekin yllättynyt voimakkaista tunteistaan ja haluavansa katsoa, mihin tämä etenee, ja arvostavansa minua niin kovasti ja että olen viimeinen ihminen ketä hän haluaa loukata. Lisäksi hän sanoi olevansa joskus epävarma, että mitä minä mahdan ajatella hänestä/suhteestamme. Tästä kaikesta, mitä hän minulle kertoi, hän liikuttui niin paljon, että alkoi itkeä...! Siihen hän vain tokaisi, että katso nyt, tää on varmaan sitten se rakkaus, mikä saa ihmisen ihan sekaisin, ja että hän ei ole sellainen mies joka itkee naisen vuoksi. Tämän tuokion päätteeksi hän pahoitteli tunne kuohuaan ja ehdotti että lähtisimme, tällä kertaa yhdessä. Eilen vietimme koko päivän yhdessä, tosin lähinnä nukkuen, emme juuri mitään syvällisiä siis jutelleet, väsynyt ja hieman krapulainen päivä. Sen jälkeen kun hän eilen illalla lähti luotani, ei ole miehestä taas kuulunut. Päätin itse jo eilen, että annan hänelle tilaa ja että en aio ottaa yhteyttä. Tämä kuitenkin hajottaa minua, yhtäkkiä kaikki ei ole sinnepäinkään kuin ennen. Miten tulkitsisitte tilanteen? Onko peli menetetty? Pitäisikö antaa ns. pölyn laskeutua vai ottaa yhteyttä? Mielellään en ottaisi. En missään nimessä halua nyt ahdistaa häntä. Pelottaa vaan, että saan odottaa viikon päivät, ja sitten vain tulen tylysti jätetyksi. Tämä tilanne saa mut hulluksi. En ole oma itseni, tuntuu niinkun matto olisi vedetty jalkojen alta.. Nyt kaivataan ulkopuolisen henkilön tilanne analyysi!

Kommentit (10)

miumiu92

Voihan asia olla niin, että mies on itsekin tilanteesta hämillään ja haluaa siksi tilaa. Kuitenkin joku tässä kuviossa tuntuu siltä, että olisin sinuna varuillasi. Erään ystäväni poikaystävä oli myös aluksi aivan täydellisen oloinen ja kaikki meni kuin unelma, mutta kuinkas kävikään. Vähitellen miehestä alkoi paljastua aivan päinvastainen puoli.. Miehen käytös vaikuttaa näin ulkopuolisen näkökulmasta kovin ailahtelevaiselta ja se kai luo niitä epäilyksiä ainakin itselleni..

Kannattaa varmaankin pitää nyt itse etäisyyttä, katsoa ottaako mies yhteyttä ja mitä mieltä hän silloin on asioista. Toivottavasti asiat selviävät :)

elin

Onpa kyllä ikävä tilanne sinulla. Koska mies avautui tunteistaan sinulle, uskon hänen välittävän sinusta oikeasti. Suosittelen, että otat ihan rauhassa ainakin muutaman päivän ennenkuin otat yhteyttä. Jos mies ei ole viikkoon ottanut yhteyttä, voisit kysellä ihan suoraan että mitä kuuluu ja missä mennään.

Mies tuntuu kuitenkin käyttäytyvän jotenkin oudosti, mutta voihan olla ettei ns."naistennaurattaja" oikein osaa itsekään suhtautua nopeasti syventyneen suhteeseenne ja tunteisiinsa. Kannattaa kuitenkin tosiaan olla hieman varpaillaan ja tunnustella tilannetta.

Tsemppiä ja toivottavasti tilanteeseen löytyy jokin hyvä ratkaisu! :)

ps. asioiden edetessä olisi kiva lukea, mihin suuntaan ;)

Vierailija

Kuulostaa persoonallisuushäiriöltä 😕olisiko se narsisti 😠tuo tuntuu olevan nykyään monilla miehillä 😤älä ainakaan syytä itseäsi siitä miehen käytöksestä itseäsi! Mies siinä menettää laatu daamin!!!

Savannah
Seuraa 
Liittynyt17.8.2016

Kuulostaa kyllä erikoiselta käytökseltä... Suosittelen myös, että pidä itse etäisyyttä. Miehet tarvitsevat usein tilaa oivaltaakseen asioita. Tuntuu varmasti vaikealta olla ottamatta yhteyttä, mutta kyllä sä pystyt siihen! Antaa miehen miettiä asioita.

Pip

Luultavasti on todella ihastunut / rakastunut sinuun, mutta pelkää ettet sinä ole yhtä tosissasi ja siksi vetäytyy välillä, koska ei halua tulla torjutuksi. Kannattaa antaa aikaa ja osoittaa selkeästi, että olet vakavissasi hänen kanssaan. Voi olla, että omasta mielestäsi olet ollut tarpeeksi selkeä tunteidesi kanssa, mutta hän ei ehkä näe asiaa samalla tavalla.. 

kusetettu

Unohtaisin tyyppin. Käyttäytyy niin kusipäisesti, että potkaisisin persuuksille ja unohtaisin.

Tämä on vilipitön ja rehellinen vastaukseni. Menin naimisiin täydellisen kusipään kanssa ja noin moukkamainen

käytös riittää, että hälytyskelloni soisivat täysillä. Sano sille tämä suoraan, Reilu peli eikä

tuollaista varsin outoa käytöstä. Kuljailua. Kenties pelimies. Mikäli haluat, että tuo rääkkää sua vielä, testaa näin: katso vastaavatko sanat ja teot toisiaan

Jos tulee yksikin valhe, häivy. Kusipäiset teeskentelijät osaavat myös itkeä, usko tai älä.

Ovat uskomattomia näyttelijöitä. Älä lähde tuohon vittuiluun mukaan, sehän lyö sua turpiin koko ajan.

Terveisin: täydellisen kusipäisen teeskentelijän uhri, joka meni naimisiin pettäjän kanssa, jolla oli jokin muu motiivi mennä naimisiin. Jos haluat saada turpiin jatkuvasti, teem kuten haluat. Tuo näyttää sulle keksisormea koko ajan. Kuulostaa ihan minun mieheltäni. Joka ei ole mies, vaan neiti.

kusetettu

kusetettu kirjoitti:
Unohtaisin tyyppin. Käyttäytyy niin kusipäisesti, että potkaisisin persuuksille ja unohtaisin.

Tämä on vilipitön ja rehellinen vastaukseni. Menin naimisiin täydellisen kusipään kanssa ja noin moukkamainen

käytös riittää, että hälytyskelloni soisivat täysillä. Sano sille tämä suoraan, Reilu peli eikä

tuollaista varsin outoa käytöstä. Kuljailua. Kenties pelimies. Mikäli haluat, että tuo rääkkää sua vielä, testaa näin: katso vastaavatko sanat ja teot toisiaan

Jos tulee yksikin valhe, häivy. Kusipäiset teeskentelijät osaavat myös itkeä, usko tai älä.

Ovat uskomattomia näyttelijöitä. Älä lähde tuohon vittuiluun mukaan, sehän lyö sua turpiin koko ajan.

Terveisin: täydellisen kusipäisen teeskentelijän uhri, joka meni naimisiin pettäjän kanssa, jolla oli jokin muu motiivi mennä naimisiin. Jos haluat saada turpiin jatkuvasti, teem kuten haluat. Tuo näyttää sulle keksisormea koko ajan. Kuulostaa ihan minun mieheltäni. Joka ei ole mies, vaan neiti.

P.S Sori pari virhelyöntiä-kirjoitusvirhettä. Näyttää, ettei tekstiä voi muokata, eli kaksi väärää kirjainta. Mutta siinä mielipiteeni, josta kyllä saatte selvän.

Loveistoohard

Pakko kertoa oma kokemukseni. Ihastuin myös kerran tuollaiseen tyyppiin; alkuun hänen suuri tykkäämisensä minusta melkein ällötti mua, ja kerroinkin hänelle silloin että mua alkaa helposti ahdistaa. Pian kuitenkin oli yhtä ihastunut (ellen enemmänkin) häneen kuin hän oli olevinaan minuun. Hän oli se joka ehdotti koko ajan näkemistä, erossa ollessa laittoi ekana ”ikävä” viestejä jne. Tätä jatkui 4 viikkoa, näimme miltei päivittäin ja oli ihanaa. Viimeisellä kerralla en kuitenkaan tuntenut oloani enää hyväksi. Ja seuraavana päivänä sainkin kuulla että häntä ahdistaa ja ollaan menty liian lujaa.

Jätin miehen miettimään. Noin kuukauden kuluttua kun olin tyyliin itkenyt että hän kertoisi mitä haluaa (olimme tänä aikana pitäneet yhteyttä vain ”mitä kuuluu” tyylisesti koska en halunnut ahdistaa häntä) hän laittoi tekstiviestin jossa oli jotain ihanasta ajasta kanssani ja plääplää mutta hän ei pysty jatkamaan suhdettamme. Jonkin aikaa meni ennen kuin pääsin hänestä yli, hän olisi jopa halunnut yrittää uudelleen mutta onneksi tunteeni häntä kohtaan olivat kuolleet.

Ja nyt olen ihastunut samanlaiseen tyyppiin. Pelkään että tässä käy samalla tavalla :(

huoh

minulle on käynyt vähä nvastaavanlaisesti olisi hauska kuulla mien teidän juttunne eteni. etenee?

eli samanlainen tarina lussa ja ei mitään ongelaa vietimme tooosi paljon aika yhessä--.. aikaa kului..yhtäkkiä kanssa alkoi tulemaan ettei kuulunut mtn tai vastannut, mä jouduin laittamaan kysymysmerkkiä joskus ihan normaalisti perään.. , kanssa kaikkee ihan kuin oikea keskustelu olisi ollut ja minä jopa lohduttelin häntä ja sitten buum ei kuulunut yhtäkkiä taas mtn muuttui tylyksi, tuli vain joo vastauksia, sitten meni pahemmaksi ei ollut aikaa nähdä,kiire töissä, #haluan <3 mutta ei ehdi#...yms...eli minä tottakai monet kerrat olin että aa joo kunnes tajusin että se ei vaan pysty sanoon suoraan jtn mätää tässä on. sitten paheni. saattoi mennä kolme neljä viikkoa ettei ollut aikaa ja kärttyisemmäksi viesteillä joskus vaikka mielestäni olin perus(?) silti mukava nähdessä ja tsi kivaam ihastunut oma itsensä mutta sitten kun heräsi maan pinnalle taas alkoi itkeä ja että välittää(?) ristiriitaista käytöstä todella kauan. viileää ja kuumaa ja sitten tyly taas? tätä jatkui. syyttmällä keksi tekosyitä että suojelee minua ja väittää tosi paljon,yks kaks ei halunnutkaan olla päätti haluaa olla yksin, se oi varmaaan tapa irtautua että halusi sisimmissään pois ja toisaalta ei erkaantui ja minä lohduttelin vielä kun itki pahaa oloaan. ilmeisesti varmisti että vooi pikku lassi no tossa se on okei että pidän siitä enemmän jos se nyt jättää mut,sitä sattuu vähemmän, ja jtnkin. en osaa selittää..

tähän tuli ahdistus ja sitoutumiskammo , ja muita naisia.haukkui minua selän takana kun ahdisti oli helpompi nähdä muita.ei kä äästää tunteitaan syvemmälle tasoo"hän haluaa olla yksin"

en tjua vieläkään miestä moinen muutos koska hän vaikutti kuin hulluta joka sai minut stressaantuneeksi joka viikko hänen pyristellessään pois haluten vaan siihen jonkun tuen että pääsee turvalisesti pois satuttamatta itseään. tajuaakukaan :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat