Täydellinen epätäydellisyys

Ahistunut

Minulla on ongelma joka vaivaa mielessä joka päivä ja kokoajan. En ole ikinä nähnyt yhtä huonoa kroppaa kuin itselläni.

Minun mielestäni täydellinen vartalo olisi missi sääret, siro olemus, sopivan rintava eli ei pienet eikä mitkään tyrkky isotkaan, malli takapuoli, litteä vatsa ja paksuhko vaalea mutta ruskettunut ja virheetön iho. Kasvoissa olisi suuret ja valoisat silmät, muhkeat huulet, siro pieni nenä, korkeat poskipäät, pitkät ripset ja paksut mutta talittomat hiukset.

Itse olen kaikkea muuta kuin tätä. Omistan perus suomalaisen tukevan ja leveän luuston, lyhyet sääret(en ole ikinä nähnyt yhtä lyhyitä paitsi äidillä), ohuen, punertavan ja epätasaisen sekä karvaisen ihon, rinnat ei meinaa täyttää A-kuppeja ja takapuoli on leveä (+arpia&finnejä). Olen vain 158 pitkä ja tosiaan lyhyt säärinen, pitkä selkäinen ja laiha muuten paitsi jalat ovat todella paksut. Kasvoissani ei ole poskipäitä, iho rasvoittuu ja on siinä on finnejä, silmät on pienet ja synkät, pottunenä ja hiukset alkaa ihan pään yläreunasta ja vaikka hiukset on paksut niin ne ei näytä siltä ja rasvoittuvat helposti. Ainoa asia mistä pidän itsessäni on muhkea alahuuli, hehheh. Ja minulla on myös kapea lantio mutta sitä on vaikea tuoda esiin kun ei ole muita avuja ja jos korostan sitä, jalat näyttävt entistäkin paksummille.

En tiedä mitä voisin tehdä. Äitini on yksi vähiten naisellinen nainen ketä tiedän. Mä en vaan jaksa enään. Maailma pyörii nykyään niin ulkonäön ympärillä että mulla ei ole mitään virkaa täällä. Pitäisi hankkia hyvännäköinen mies että tulisi paremman näköisiä lapsia, mutta ei tämmöisenä semmoista saa...

Anteeksi kauhea angstitilitys. Käytän korkokenkiä aina kun jaksan, käytän super push-uppeja, yritän meikata kasvot paremmaksi, käytän itseruskettavia, sheivaan ihoni jokapuolelta, laihdutan ja käyn salilla ja lenkillä. Arvostan luonnonkauneutta mutta itse olen yhtä luonnollisenkaunis kuin virtahepo. Olo on niin feikki mutta en voisi olla ilman tuota kaikkea.

Mitäs sanotte?

Kommentit (8)

Ahistunut

Kertokaa joku mielipiteenne tai jotain. Tiiän että pitkä angsti teksti mutta ehkä jollakin ois jotain sanottavaa tähän vai onko ihan epätoivosta?

norel

Maailmasta ei varmasti kovin montaa naista löydy jotka täyttävät nuo sinun kriteerisi. Median naiset voivat näyttää hyvältä ja mielestäsi juuri tuolta, mutta arvaa kuinka paljon kuvia on muunneltu. Samanlaisia ihmisiä nekin ovat kuin me muut ja varmasti jokaisella heistäkin olisi kropassa omasta mielestään jotain korjattavaa.

Faktahan on se, että on tyydyttävä siihen mitä on saanut. Ellei ole varakas ja halua välttämättä mennä leikkelemään itsestään "mieluisaa". Naiset vertailevat itseään muihin, mutta vaikka kuinka asiaa harmittelisi niin sinun kroppasi on sinun kroppasi ja tulee kulkemaan mukanasi koko elämäsi. Siitä on siis paras opetella pitämään.. :)

Tulee väkisinkin mieleen, että olet ehkä vain liian ankara itsellesi. Keskity sinun hyviin puoliisi joita toit itsekin esille. Terveellinen ruokavalio, hyvä hygienia+ihonhoitotuotteet ja liikunta tekee ihmeitä koko kropalle, iholle ja mielelle. Ikä tuo myös itsevarmuutta ja erilaista suhtautumista ulkonäköasioihin. Positiivinen asenne elämään! Hymyile, se kaunistaa! :) Mielestäni aitous on aina kauniimpaa kuin itsensä tällääminen, kohottaminen ja täyttäminen. Lisäksi silloin valehtelee myös itselleen, josta tulee paha mieli.

saga

Haistata pitkät tollaselle ajattelulle. Tiiän että se on vaikeeta sillä oon ite ihan saman lainen, mutta nyt kun rupesin i asiaa miettiin niin ei elämä voi oikeesti olla itserusettavasta kiinni. Kyllä maailma ja sen ihanteet on naurettavia.

prrrr
Seuraa 
Liittynyt3.6.2012

Tulin kateelliseksi pitkästä selästä ja leveästä takapuolesta...Itselläni on todellä lyhyt selkä ja miehekkään muodoton peppu... Ikinä ei ole siis mikään hyvä.. :)

Jon

Yhdyn edellisten mielipiteisiin siitä, että on yritettävä suhtautua omaan kehoon positiivisesti. Omasta kokemuksesta tiedän tämän olevan hetkittäin erittäin hankalaa...itselläni on pituutta jopa 178cm ja tuota, vaikka olenkin suht. tyytyväinen pituuteeni niin silti laittaessani korkkarit jalkaan toivoisin olevani sen viitosen lyhyempi. Mutta kuten todettu näillä mennään, vaikka sitten ottaisikin pää kattooon kiinni.

ahistunut

kiitos kommenteista, kyllähän tuo piristää kun tietää että muillakin samoja ongelmia vaikkei niitä kenellekkään haluaisi... pitäisi kai yrittää jättää nykypäivän kauneusihanteet omaan arvoonsa, mutta kun se on niin vaikeaa :/

Vierailija

Hah, jos minä löytäisin naisen joka ei aina yritä olla jotain muuta kuin mitä on ja hyväksyisi (tai edes yrittäisi hyväksyä) minut sellaisena kuin olen niin minulla saattaisi jopa olla jotain mitä muut kutsuvat parisuhteeksi. Ei taas mitään hajua miten tännekkin päädyin kommentoimaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat