vihaan poikaystäväni kaveria! mitä tehdä?

Elz.

Olen seurustellut neljä vuotta poikaystäväni kanssa enkä ole kertaakaan ollut mustasukkainen hänen naispuolisista ystävistään. Puoli vuotta sitten poikaystäväni ja hänen entinen koulukaveri "riikka" näkivät jossain juhlissa ja siitä lähtien he ovat olleet hyvä kavereita.

Ongelmani on että vihaan riikkaa yli kaiken, enkä tykkää että hän ja poikaystäväni keskustelevat facebookissa päivittäin todella paljon. Enkä todellakaan pidä siitä että he näkevät toisiaan sillon tällöin. Olen kertonut poikaystävälleni etten tykkää riikasta ollenkaan ja toivoisin että he eivät olisi missään yhteydessä, koska en pysty sietämään koko ihmistä.

Nykyään poikaystäväni ei enään kerro jos hän menee tapaamaan tätä riikkaa ja he eivät enää tekstaile tai soittele. En tiedä miten saisin poikaystäväni tajuamaan että koen riikan uhkana ja että olen todella mustasukkainen heidän suhteestaan, vaikka he ovatkin vain kavereita. Haluaisin riikan kokonaan pois elämästäni, mutta en tiedä miten..

Kommentit (6)

Lenune

Olisi ehkä alunperinkin kannattanut kertoa, että olet mustasukkainen Riikasta, eikä vain ettet pidä hänestä. Tosin eipä se kertominen ole nytkään myöhäistä. Itse ainakin ottaisin "vakavammin" asian, jos kumppani sanoisi olevansa mustasukkainen eikä ettei hän pidä ihmisestä, tosin se nyt ei todellakaan päde kaikkiin. 

Ainakin kannattaisi keskustella mustasukkaisuudesta ja siitä, ettei mies kerro jos tapaa riikkaa. Itseäni salailu/valehtelu ainakin raastaa enemmän ja saa vainoharhailemaan vain enemmän. 

Ehkä ite myös miettisin miksi olen mustasukkainen juuri tästä tyypistä. Plus kokeilisin mitä poikaystävä sanoisi, jos ehdottaisin että tahtoisin itsekin tavata tämän Riikan. Vai oletko tavannut tytön joskus? iteltä ainakin häviää epäilykset helpommin jos tunnen molemmat osapuolet, kuin jos pitää luottaa vain poikaystävän sanaan... Sitten jos tämä ei käy poikaystävälle tai Riikalle, niin alkaisin epäillä. Mut valitettavasti et oikein voi pakottaa poikaystävääsi jättämään tätä muijaa elämästään, se on ihan hänen oma valintansa. Mutta jos hän sinu mielipidettä arvostaa ni jättää jokapäiväisen juttelun ja vähentää muutenkin yhteydenpitoa. 

Elz.

Olen kertonut olevani mustasukkainen, mutta poikaystäväni ei oikein ymmärrä miksi. Olimme riikan kanssa ylä-asteella rinnakkasluokilla, joten tiedän kuka hän on ja olen myös tavannut hänet moneen kertaan tässä puolen vuoden sisällä.

Olet aivan oikeassa siitä että minun ja poikaystäväni kannattaisi keskustella asiasta. Jostain syystä minua vain jännittää ottaa asia esille. Ehkä pelkään poikaystäväni tykkäävän riikasta enemmän kuin vain kaverina.

Vierailija

Usko pois, et ole yksin asiasi kanssa.. Juuri eilen kirjoitin tänne aiheesta otsikolla "Mustasukkaisuudesta, apua!" ja sain sinne rohkaisevan vastauksen, kannattaa käydä lukemassa. :)

Mutta tosiaan, minäkään en oikein pidä siitä, että mieheni paras ystävä sattuu olemaan nainen. Olen mustasukkainen, koska he tapaavat viikoittain, eikä minua ole kutsuttu mukaan. Lisäksi koen ks naisen uhkana parisuhteelleni, koska hän on tuntenut mieheni pidempään kuin minä.

Kokemuksella en pysty puhumaan, koska olen tosiaan samassa tilanteessa. Mielestäni voisit kertoa miehellesi, että koet riikan uhkana suhteellenne, eikä sinun mustasukkaisuutesi ainakaan parane sillä, ettei hän kerro sinulle tapaamisistaan. Oman mieheni kohdalla olen päättänyt yrittää "tee toisille niinkuin toivot heidän tekevän sinulle"-taktiikkaa, eli samalla mitalla takaisin.

Sen olen oivaltanut, että meidän molempien pitäisi olla räjähtämättä ja sen sijaan olla niin ihania kuin vain voimme! Tyhmiähän nämä kundit olisivat jos meidät vaihtaisi pois.. ;) Ja tiedän, helpommin sanottu kuin tehty!

narruto

itsellä on miespuolisia kavereita ja osa heistä seurustelee, mutta mitä kaveruutta se olisi, jos seurustelusuhteen alkaessa laitettaisiin välit poikkin vain siksi, että meillä on eri sukupuolielimet?  mun mielestä ei voi kieltää toista näkemästä kavereita, ymmärrän jos se kaveri nainen käyttäytyy flirttailevasti tai vastaavaa mut relatkaa naiset. ei kaikki muut naiset ole kiinnostuneita just sun poikaystävästä. mulla on itelläki mies eikä sekää valita siitä et näen mun miespuolisia kavereita. luottamusta pitäs suhtees olla

kiiku

Varsinkin silloin kun mies ja nainen on olleet KAVEREITA, ennen tyttöystävän kuvioihin tuloa, on tyttöystävän turha mustasukkailla ja jokea kaverinaista uhaksi. Kai herran jestas he olisivat jo yhdessä, jos olisi muuta kuin kaveruutta heidän välillä!

narruto

niinpä kiiku kiteytti hyvin ton mitä sanoin. tässäkään ei tullu selville miksi et pidä riikasta? vai vain siksi että se on sun poikkiksen kaveri? mä en ikinä luopuis miehen takia mun kavereista tai vaatis miestäni luopumaan omistaan. se on itsekästä, ja jos suhde loppuu nii mitäs sitten kun kaverit on hyljättty jonkun toisen pyynnöstä. ja jos miehelläs olis joku seksisuhde/salasuhde nii tuskinpa sä tietäisit siitä naisesta yhtäään mitään!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat