e-pillerit ja niiden alotus

robisss-

Joo mulla on muutaman päivän päästä lääkäri, e-pillereiden aloitusta varten. Mitä siel lääkärissä tehdään/kysytään tai mitä teille tehtiin? Tiedän ainaki et saattaa tehä qyneqoloqisen tutkimuksen, koska nää on mun ekat pillerit. Mut jos sanoisinki et mul on joskus ollu, ettei tulis sitä tutkimusta, en haluis olla sillo yksin lääkärissä ku en saa just nyt ketään mukaan, enkä usko et ois mitää, oon harrastanu yhen kans seksiä ja sillä ei oo mitään tauteja.. No mut kertokaas jotain perustietoja, et saitteko mennä vaa heti hakee sit lääkkeet apteekista ja pitiksne alottaa heti vai??

Kommentit (5)

aaaa

Ei oo mitään järkeä sanoa että oot käyttänyt aikasemmin pillereitä jos et ole. Papa koe on aina hyvä tehdä kun on aloittanut seksielämän tai ollut useampia kumppaneita, vaikka pojalla ei mitään tautia olisikaan. Ja se on gynekologi. Ja itehän sä voit päättää millon ne sitten alotat tai haet apteekista. hohhoijaa...kannattaisko pikkasen ite tutkia asioita esim netistä ensin.

Edamss
Seuraa 
Liittynyt20.2.2012

Ei gynekologi tutkimus ole oikein paha asia. Olen käynyt 2x kertaa tekemässä sen tutkimuksen, eka kävin kun hain e-pillerit ja tokan ku uusin reseptini (vuoden voimassa oli resepti) ja se ei satu, eikä mikää vähän kylmältä tuntuu se rautajuttu, millä avataan, että näetään limakalvot jne. Suosittelen, että rohkeasti menet. Itsekin olen mennyt yksin ja eikä sattunut tai muutakaa ja oli hetkessä ohi. :D Rohkeasti vain..

Edamss
Seuraa 
Liittynyt20.2.2012

Lisäys.. Saat 3kk aloituspaketin lääkäriltä tai itse sain ainakin 3kk aloituspaketin ja sen jälkeen kun on loppumassa nii reseptillä haet lisää apteekista mieluiten niin, että ei ole loppunut, koska YAZ-pillereissä on nii, et niit pitää syödä putkeen kaikki laatat joka päivä. :D Minulla on YAZ e-pillerit riippuu toki e-pillereistä, että miten niillä menee tuo laatta homma kaikissa ei syödä putkeen pillereitä. Ja pillerit aloitettiin muistaakseni sinä päivänä kun kuukautiset alkoivat/loppuvan en muista, että miten, koska olen syönyt jo vuoden YAZ-pillereitä. :D

hhh

Itelläni meni niin, että ekaks oli semmonen terveydenhoitajan tarkastus missä mitattiin verenpaine, katottiin pituus ja paino. Sitten kyseli mitä ehkäsyvälineitä on aiemmin käyttäny ja tarviiko poikaystävälle tehä klamydia testi. Kannattaa varautua sitten kans siihe, että se kysyy millon viimeks on ollu menkat/miten säännölliset ne on ja onko suvussa jotain tauteja (esim. veritulppaa tms.) Se gynekologin tutkimus ei oo paha, itelläni oli vielä mies gynekologina. Oli oikein mukava ja kerto aina että mitä se seuraavaks tekee. Kantsii mennä vaan tutkituttamaan, joskus sun on kuitenkin mentävä. Etkä voi oikein huijata kun niillä on kyllä sun tiedot yläällä siellä. Gynekologi antaa reseptin ja pillerit voi hakee vaikka heti apteekista. Itelläni on noi YAZ-pillerit ja ne alotettiin sillon ekana vuotopäivänä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat