Leffa rannalla

Kommentit (7)

Annemari

Kyllä se matto on vaan ihana jos on tarpeeks tehokas imuri :) Itellä ei oo hyvää imuria mutta matto kylläkin....

Vierailija

:) hih joo niin ihana kyllä mutta varsinainen pölynkerääjä :D Kammolla katsoin imurin sisältöä siivoamisen jälkeen että tällaisessa moskassa sitä olenkaan nukkunut :D hih 

linda

Mä en oo koskaan tajunnut tuota, että ollaan kengät jalassa sisällä. Vedetään siis kaikki lika sisälle ja heitetään vaikka jalat pöydälle :D Mitä vieraat tuumaavaat kun pyydätte heitä ottamaan kengät pois? Tai siis tuumasivat alussa, nyt varmaan jo tottuneet :) Saako siitä matosta irti vaikka suklaatahrat yms? 

Ihana idea tuo leffa rannalla..siellä tuntuu olevan aina jotain mukavaa tekemistä :)

Vierailija

Joo mun mielestä myöskin aivan kamalaa. En voi olla tuijottomatta muiden kenkiä jos he juuri ottavat rennosti jalat sohvapöydälle. (Siis muiden kodeissa.) Heh ja tosiaan tuo kenkäjuttu on jotenkin aina yhtä inhottavaa vieraiden kanssa, parhaimmat tutut tietävät kyllä mutta mitä meillä tehdään mutta muuten sitä saa aina varovasti aina huomauttaa. Monen mielestä on outoa kun pitää ottaa kengät pois, ja juuri ihmiset eivät ymmärrä kuinka likaisia kengät oikein ovat. Kyllä kaikki ovat kiltisti totelleet mutta aina on yhtä inhottavaa huomauttaa :)

E

Hmm olen aina miettinyt miksi USA:ssa ja UK:ssa (m.m.) on kaikilla (?) kotonaan aina tuonmallinen imuri, jossa se säiliö on siinä edessä/varressa, jota työnnetään edestakaisin? Eikös se ole jollain tavoin hieman raskaampaa verrattuna meidän suomalaisten imureiden toimintamalliin, eli imurit, joissa pölysäiliö on perässä vedettävä? :D Vai olenko ihan hakoteillä :D Itse jostain syystä pidän tuonmallisia imureita on jotenkin "vanhanaikaisia", vaikka ovatkin varmasti supertehokkainta ja uusinta teknologiaa...mutta mun mielikuvat on peräisin varmaankin jostain vanhoista brittitv-sarjoista. :D

Tuleeko muuten mieleen muita sikäläisiä kodinkoneita tai asuntojuttuja (kuten nuo ihanankarmaisevat kokolaittiamatot) joissa olisi eroja siihen, mihin me olemme täällä Suomessa tottuneet? :) Esim. siellä on varmaankin käytössä niitä työtasolle asetettavia Ikea-tyylisiä astioiden kuivaustelineitä, eikä tiskialtaan päällä olevia astiankuivauskaappeja? Entä käytetäänkö siellä pääsääntöisesti tiskiharjaa vai pelkkää pesusientä (niin kuin esim. minun entisessä kotikaupungissani tuolla jossain päin Aasiaa.. missä btw  aina juotiin lämpimien aterioiden yhteydessä vain teetä tai kuumaa vettä kylmän veden sijasta)? Niin ja onko siellä tiskialtaan vieressä toinen allas, jossa on sellainen pyörivä juttu, jonne ruuantähteet voi laittaa (jätemylly, tms)?

Tulipas melkoisen sekava kommentti :D

Vierailija

Heh tiedätkö juuri eilen kävimme taas tämän saman keskustelun jossa väitin kiven kovaan meidän (siis Suomi-imurien) olevan nykyaikaa ja näiden Jenkkien mallit vanhanaikaisia. Mies oli taas sitä mieltä että meidän mallimme on vanhanaikainen ja heillä uusi, eli en tiedä. :) Kai se on sitten mihin on vain tottunut. :) Tuo imuri on super tehokas matolla ja liikkuu kyllä myös helposti parketilla. Siinä on myös mukana sellainen "meidän" tuttu putki jolla voi myös imuroida että yhdistetty siis vähän kuin kaksi asiaa. 

Ja joo meillä on tuo kuivausteline tiskipöydällä ja pesusientä käytetään eikä tiskiharjaa. :) Tähän olen kyllä alkanut itse tottua ja nykyään pidän astioiden pesusta sienellä enemmän kuin harjalla. Täällä ei myöskään tunneta tiskirättejä vaan talouspaperia käytetään aina kaikkeen. (Paitsi meksikolaiset käyttävät tiskirättiä.) Hih ja toinen tiskiallas on juuri sellaisella "roskamyllyllä" jonka lähelle en uskallakka edes laittaa sormia vaikkei se olisi päällä. :D Jääkaapit ovat myös paljon suurempia mitä Suomessa niin syvyydeltä kuin leveydeltään. :) 

Sanna-studiosmag

Leffa beachillä kuulostaa aivan mahtavalle! Onneksi niitä on niin usein, että jos et nyt ennättänyt (imurin ostolta, hihhh) niin seuraavalla kerralla sitten :)

Mä niin haluan muuttaa sinne, kun siellä on kaikkea kivaa! :D Ja toi kenkien sisällä pitäminen on kyllä erittäin mielenkiintoista. Olen törmännyt samaan Cali kavereiden kanssa. Ja kun he oli meillä Helsingissä ensimmäistä kertaa ja marssivat kengät jalassa pitkin juuri siivottua kotiani, niin meinasi kyllä leuka tipahtaa...hihhh :) Mutta rakkaita ihmisiä joten ei haittaa :)

Tsemppiä muutto- ja sisustuspuuhiin!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat