Ei pettämistä... vai oliko?

annel

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa kohta 1,5vuotta ja muutama viikko sitten hän oli ystävänsä kanssa lähdössä yökerhoon juhlimaan. Kun myöhemmin kyselin muuten vain illasta hän kertoi ensin ettei ollut tanssinut kuin kaverinsa kanssa.

Sitten kun hieman kyselin lisää, hän möynsi tanssineensa kahden naisen kanssa. Hän sanoi että naiset kuitenkin olivat tehneet aloitteen. Kun kyselin taas uudelleen, hän sanoi että oli ottanut kiinni (ensin toisen ja sitten toisen) naisen vyötäröltä ja tanssinut näin heidän kanssaan (ja lasken tämän "aloitteeksi" ja mielenkiinnon ilmaisuksi poikaystävältäni).

Hän myös kertoi, että hänen ystävänsä olivat nähneet tapahtuman ja että ei hän ollut mitään tehnyt heidän nähtensä. Myöhemmin sanoi etteivät ystävät olleet nähneet mitään (kun olin sanonut että hän oli teollaan saattanut minut noloon valoon). Samoin hän myös sanoi olleensa koko illan yhden kaverinsa kanssa, koko ajan siis yhdessä. Kuitenkin luin hänen viesteistään että tämä kyseinen kaveri oli jossain kohti iltaa kysellyt poikaystävältäni missä tämä menee ja p.ystäväni oli vastannut että tanssilattialla (jolloin oletin että ehkä näiden naisten kanssa, ei hän yksin tanssi).

Olen ehkä vainoharhainen ja typerä kun kyttään poikaystävääni tällä tavalla, mutta jostain syystä asia jäi vaivaamaan minua ja haluaisin kuulla totuuden. P.ystäväni kaverilta en tietoa saa, yritin jo kerran hieman kuullostella.

Nyt haluaisinkin tietää muiden mielipiteitä tilanteesta, miten suhtautuisitte jos omalle kohdallenne kävisi näin?

Kommentit (10)

Erika88

No tuota.. Itse en kyllä luokittelisi tuota pettämiseksi, tosin sekin on ihan ihmisestä kiinni, minkä kokee pettämiseksi..

Jos oma poikaystäväni tanssisi muiden naisten kanssa, myönnän, että voisin tuntea hetken mustasukkaisuutta. En kuitenkaan ajattelisi, että hän ei rakasta mua enää, tai pettää mua, jos tanssii muiden kanssa.

Mitä tulee tuohon vyötäröltä kiinni ottamiseen, sehän vain ja ainoastaan kuuluu tanssin kuvaan.

Vierailija

Itse pari kuukautta sitten tanssin erään miespuolisen kaverini kanssa, hän otti minu vyötäröstä kiinni ja illan aikana tanssittiin paljon. Itsekin mietin, miten poikaystäväni tähän suhtautuisi, mutten ole kertonut asiasta hälle. En kuitenkaan laske tätä pettämiseksi, mutta haluan välttää turhan mustasukkaisuuden. Se on vain tanssimista!

Elenainen

Kuulostaapa ikävältä tilanteelta.. Jotain salailun makua tuossa tuntuu olevan, joten ehkä poikaystäväsi ei ole itsekään ihan varma siitä, missä pettämisen tai mielesi pahoittamisen raja menee.

Teidän olisi varmaan hyvä keskustella raja selväksi, niin kummankaan ei tarvitse epäpillä toista tai salailla mitään jos ja kun rajojen sisällä pysytään. :)

Elena, http://myotajavastamaessa.blogspot.fi/

3lina

Omassa suhteessani toi ei olisi pettämistä mutta ei silti hyväksyttävää alkuunkaan. Tuskin miehesi olisi tanssinut jos olisit istunut vieressä pöydässä. Teidän pitää puhua selväksi missä kuljee raja mitä toinen ei hyväksy niin vastaavaa ei todennäköisesti tapahdu. tiedän että tuo vainoharhasuus on kauhea tunne, mutta puhumalla ja toiseen luottamalla se poistuu, jos mies on luottamuksen arvoinen

Lenune

Eikös sen niin pitäisi mennä, että mitä ei voi kumppanin kuullen tehdä/sanoa muille, niin se on sitten "pettämistä". Pettäminen sanana kuvaa ainakin minulle seksiä, suutelua, koskettelua toisen ihmisen kanssa, mutta ei se tarkoita, että kaikki muu on sallittua. Tai ettei minulla ole oikeutta loukkaantua mistään muusta. Ainakin omalla kohdalla tuollainen syö luottamusta kovasti, varsinkin se "valehtelu" tai asioitten oikean laidan pimittäminen. Mut ei tuo vielä hirveän vakavalta kuulosta, jos miehesi itse myöntää tapahtuman ja suostuu kuuntelemaan sinun näkökulmasi asioihin. 

sopu

Meillä ollaan aina kerrottu toisillemme jos on tanssittu muiden miesten tai naisten kanssa eikä kumpikaan pidä sitä pettämisenä. Tunnemme toisemme hyvin, tiedämme mitä toinen ajattelisi asioista ja luotamme toisiimme. Ehkä poikaystäväsi ei ollut varma miten suhtautuisit ja siksi kierteli ollakseen aiheuttamatta pahaa mieltä. Jutelkaa!

annel

Kiitos paljon vastauksista! :) Oon ite samoilla linjoilla, eli en ole siis tosiaan pettämisestä poikaystävääni syyttämässä ja valitsin ehkä hieman rankan sanan; "pettämisellä" tarkoitin nimenomaan sellaista käytöstä, jota hän ei haluaisi minun näkevän tai tekevän.

Juttelimme asiasta jo tapahtuma-aikaan, vaikka olin loukkaantunut niin sanoin p.ystävälleni että on ihan ok välillä tanssia muidenkin kanssa. Pidän parempana, että rajat eivät olisi liian tiukat ettei tulisi tarvetta pettää oikeasti (siis mieluummin tanssii silloin tällöin muidenkin kanssa kuin vain minun, jolloin ei ole täysin kahlittu ja koska yleensä kaikki "kielletty" alkaa jossain vaiheessa kuitenkin kiinnostaa. Kun ei ole kieltoa, ei tule kiusausta rikkoa sitä).

Isoin asia, joka itseäni vaivasi oli tämä poikaystäväni "aloitteen teko". Tuntui pahalta kuvitella tilanne. Lisäksi itselläni on ollut hieman ongelmia hyväksyä ulkonäköni ja ensimmäinen ajatus oli että nämä naiset olivat olleet kauniimpia ja laihempia kuin minä ja että en ole tarpeeksi.

Aionkin nyt jutella asiasta uudelleen p.ystäväni kanssa ja ajattelin että parasta on varmaan sopia selkeät säännöt, joten kumpikin tosiaan sitten tietää missä raja kulkee.

s

Itse sanoisin näin, että mikäli ei pysty jotain asiaa paljastamaan kumppanilleen ja salailee niin se on pettämistä. Vaikka olisi kuinka normaalia tanssia vastakkaista sukupuolta olevan kanssa baarissa, en itse hyväksyisi jos mieheni tanssisi vyötäröstä pitäen toisen naisen kanssa. Enkä myöskään itse tekisi niin miehelleni ilman muutenkuin jos mieheni olisi paikalla ja hyväksyisi sen. Jotain salailunmakua tuossa on. Mitä jos kysyisit siltä ystävältä joka miehen kanssa oli tuolla baarissa ollut??

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat