Ikäero rassaa, ilman sitä onnellisesti yhdessä

Ramona

Tarvitsen kipeästi teidän muiden neuvoja ja kokemuksia. Olen itse sinkku ja kiinnstunut 20 vuotta vanhemmasta miehestä (itse on vähän yli kaksikymppinen). Tämän kyseisen miehen ja minun välilläni on tapahtunut kaikenlaista, olemme viettäneet iltaa yhdessä ym. Molemmat tietävät omista tunteistaan toisiaan kohtaan, mutta ongelmana on ikäero. Mies on jopa sanonut, että hän olisi kanssani suhteessa jos ikäero ei olisi niin suuri... (arvatkaa meinasinko pudota siinä hetkessä maahan)

Mies on parisuhteessa, ja hänestä huomaa ettei ole onnellinen. Kun olemme kahdestaan, hänellä ei ole ikinä kiire kotiin. Hän on ollut se joka on tehnyt aina aloitteen ja soittanut ja pyytänyt kanssaan viettämään iltaa, ikinä en ole voinut olla suostumatta. Haluaisin todella miehen itselleni, mutta kuinka saan hänet tajuamaan, että ikäero on vain kasa numeroita ja että tunteilla on oikeasti painoarvoa, ei niinkään numeroilla. Elämä on liian lyhyt hukattavaksi... Mitä siis tehdä?

Kommentit (7)

veho

Moikka! Mulla on hieman samanlainen ongelma. Oon todela kiinnostunut 15 vuotta vanhemmasta miehestä ja tiedän, että tunne on molemman puolinen. Ollaan puhuttu miehen kanssa ja hän tunnusti olevansa ihastunut ja ainut esto on ikäero.. Kun olemme yhdessä niin elämä tuntuu vain sata kertaa ihanammalta kuin muuten. Vietämme päivittäin aikaa yhdessä, joskus iltaakin. Miehellä on lapsi ja suhde lapsen äidin kanssa on vielä päällä, mutta ero tulossa. 
Olemme puhuneet paljon siitä kuinka elämä on elämistä varten. Muistan sanoneeni joskus etten voisi missään nimessä seurustella 10 vuotta vanhemman kanssa, mutta nytkun tajuaa kuinka täydellistä tämän miehen kanssa on, niin ymmärtää, että ikä on oikeasti vain kasa numeroita. Jos on tilaisuus nauttia elämästä niin nauti! Ei auta katua jälkeen päin.. :) 

nainen
Ramona

Tarvitsen kipeästi teidän muiden neuvoja ja kokemuksia. Olen itse sinkku ja kiinnstunut 20 vuotta vanhemmasta miehestä (itse on vähän yli kaksikymppinen). Tämän kyseisen miehen ja minun välilläni on tapahtunut kaikenlaista, olemme viettäneet iltaa yhdessä ym. Molemmat tietävät omista tunteistaan toisiaan kohtaan, mutta ongelmana on ikäero. Mies on jopa sanonut, että hän olisi kanssani suhteessa jos ikäero ei olisi niin suuri... (arvatkaa meinasinko pudota siinä hetkessä maahan)

Mies on parisuhteessa, ja hänestä huomaa ettei ole onnellinen. Kun olemme kahdestaan, hänellä ei ole ikinä kiire kotiin. Hän on ollut se joka on tehnyt aina aloitteen ja soittanut ja pyytänyt kanssaan viettämään iltaa, ikinä en ole voinut olla suostumatta. Haluaisin todella miehen itselleni, mutta kuinka saan hänet tajuamaan, että ikäero on vain kasa numeroita ja että tunteilla on oikeasti painoarvoa, ei niinkään numeroilla. Elämä on liian lyhyt hukattavaksi... Mitä siis tehdä?

Todennäköisesti miehellä ei mene hyvin liitossaan ja hän kaipaa nuorta ja viehättävää piristystä elämäänsä, jota sinä varmasti hänelle suot. Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa; varattu mies ja 15 vuotta vanhempi. Tajusin onneksi ajoissa, ettei hän oikeasti ollut jättämässä avovaimoaan, kaipasi vain piristystä, kun suhteessa meni huonosti. Kehotan mahdollisimman pian unohtamaan tyypin. Ikäero ei ehkä nyt sinun tunteisiisi vaikuta, mutta ajattele asiaa 5 vuoden kulutta. Nim. 13 vuotta itseäni vanhemman kanssa seurustellut +asunut. Vanhemman miehen piirteet alkavat ärsyttää: mustasukkaisuutta, liikaa takertumista, omistushalua, eri elämäntilanteissa elämisestä aiheutuu riitta, kun toinen on nähnyt niin paljon enemmän. Vielät huomaat, kuinka paljon viehättävämpiä nuoremmat miehet ovat, vaikka vanhempi mies saattaa aluksi tuntua karismaattiselta. :)

nainen

Ps. Aluksi vanhemman miehen kanssa seurustelun jälkeen pidin lähellä omaa ikääni olevia miehiä täysin pikkupoikina, en osannut arvostaa heitä enkä osannut kuvitellakaan ottavani nuorempaa. Jälkeenpäin vanhemmat miehet vain etovat. Meni aika kauan aikaa, ennenkuin tajusin että on kaikin puolin tasapainoisempaa, kun on suhteessa vähän enemmän omaa ikää olevan miehen kanssa. Suhde on tasapuolisempi ja reilumpi.

Nyt äkkiä jotain sutinaa

Lohduttavaa kuulla, että joku muukin painii tämän ikäero asian kanssa... :) Nimenomaan haluaisin nauttia elämästä juuri hänen kanssaan, mutta en tiedä kuinka saisin hänet tajuamaan, että ikäero on vain kasa numeroita joilla ei loppupeleissä ole merkitystä?... Hän on itse kertonut kuinka riitelee koko ajan nykyisen naisensa kanssa ja kerrankin hän vain soitti ilman mitään asiaa minulle, halusi kysyä vain kuulumiset ja muistella mitä olimme eräänä iltana/yöllä jutelleet :) Muutenkin hän on ihanan huolehtivainen mies. 

Itse olen sitä mieltä, että eivät kaikki vanhemmat miehet halua vain piristystä suhteeseensa jostain nuoremmasta naisesta. Tuskin ainakaan mies joka kertoo avoimesti että hän olisi kanssani jos ikäero ei olisi niin suuri... Toki on olemassa myös miehiä, jotka etsivät vain piristystä, mutta tämän miehen tunnen niin hyvin että piristyksestä ei ole vain kyse...

nono

Itse tunsin pitkään vetoa vanhempiin miehiin, kuukausia sinkkuna eläessäni olin seksisuhteessa itseäni 15 v vanhemman miehen kanssa (minä 18, hän 33) erittäin tyytyväisenä. En usko, että noin nuorena, noin ison ikäeron kanssa mikään muu toimisikaan.

Ja hei ÄLY HOI. Nelikymppinen varattu mies, jolla ''ei edes ole kiire kotiin vaimon luo''!? No ei varmaan, jos on mahdollisuus vaihteluun, vielä paljon nuorempaan (niin nuoreen, että hän tuskin toista yhtä nuorta saisi enää 'iskettyä'). Haluatko tosiaan olla 'the other woman'? Lopeta heti alkuunsa, jos mies olisi vapaa, niin asia olisi eri. Mielestäni erittäin itsekästä puuhaa selän takana tuollainen!

Ikäeroa 20 v.

Olisi eri asia, jos mies olisi vapaa, mutta kokemuksesta tiedän, että varatun kanssa ei kannata säätää... Itse satutin itseni aika pahasti, elämäni suurin virhe.

Mutta ikäerosta ylipäätään. Meillä on 20 vuotta ikäeroa ja mä olen 19. Ollaan vuosi ja muutama kuukausi päälle seurusteltu ja vuosi suunnilleen asuttu yhdessä. Kuulostaa tosi hurjalta tuo ikäero, kun oon näin nuori, mutta tehdään toisemme onnellisiksi ja rakastetaan toisiamme todella. Jonkin verran haasteita ja ongelmia ikäeron takia suhteessa on ollut, mutta niistä on selvitty puhumalla niin kuin muistakin ongelmista... Aluksi ikäero kauhistutti molempia meitä, mutta hyvin on mennyt ja onneksi tututkin ovat viimeistään alkuihmetyksen jälkeen meidät hyväksyneet ja ovat onnellisia puolestamme.
Kyllähän tulevaisuus mietityttää, kun toinen on kokenut ja nähnyt niin paljon enemmän, mutta emme anna sen olla esteenä suhteellemme ja olemme valmiita tekemään töitä suhteemme eteen tarvittaessa.

Ja IKÄ EI OLE VAIN NUMEROITA, se on ensimmäinen asia joka mun mielestä tulee ymmärtää, kun toinen osapuoli on huomattavasti nuorempi... Ikäero saattaa tuoda suhteeseen haasteita, ihan niinkuin kulttuuri-, aate- ja yms. eroavaisuudet, mutta se on ihan ihmisistä miten paljon ja voiko suhde siitä huolimatta toimia. Ikäeron mahdolliset haittapuolet ja riskit tulee tiedostaa, mutta jos suhde tuntuu toimivan, kannattaa antaa sille mahdollisuus!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat