Anoreksian jälkeen

jöpppse

Heippa!

Sairastin viime syksynä/talvena anoreksian, pahimmillani painoin vain 39 kiloa ja olen kuitenkin 175 cm pitkä. Nyt kuitenkin olen parantunut ja nautin elämästä :)

Ainoa asia, joka nyt mieltäni painaa, on se että nyt kun painan 55-60 kiloa, eli normaalipainon saavttanut, niin silti jalkani sekä käsivarteni ovat hirvittävän hoikassa kunnossa, niihin ei siis tartu "läski". Se laskee omatuntoani VALTAVASTI.

Vatsaan ja tisseihin kyllä on tullut ja minun puolestani vatsaan ei tarvi tulla enää vaan ne voisi mennä noihin edellä mainittuihin hyvinkin :D Eli siis millaisia kokemuksia teillä anoreksian sairastaneet on? Mihin teillä on paino tullut takaisin? Tasaantuuko se ajan kanssa vai jääkö käteni ja jalkani tikuiksi :( En kehtaa käyttää edes toppeja ja sortseja vielä :( 

Kommentit (5)

Läskikeppi

Mä en ymmärrä, että miten te voitte "sairstaa anoreksian 3 kuukaudessa" ja sitten täysin parantua...? ;/ Toki se on hyvä asia, mutta itse olen sairastanut jo yli kymmenen vuotta, eikä lohtua näy.. 

Mystica
Seuraa 
Liittynyt6.12.2011

Olin itsekin aikoinaan anorektikko, mutta kun vanhempani kuulivat siitä alkoi armoton syöminen. Rakastin sitä tyttöä, jonka näin peilistä. En olisi halunnut muuttaa itsessäni mitään. En tiennyt silloin että edes sairastin mitään anoreksiaa, ennenkuin asiasta mainittiin... No, nostin painoani siis vasten tahtoani.
Nykyään olen normaalipainoinen, ja voin kertoa monien vuosien kokemuksesta, että painosi nousee pikku hiljaa vuosien aikana, jos vain tahdot.
Itseasiassa painosi on jo erittäin hyvä. Koita olla kärsivällinen, painosi sekä vartalosi tasaantuvat ajan myötä! Vartalolla menee aikaa muutoksiin ja muokkautuu pikku hiljaa. Myös erilainen liikunta vaikuttaa vartaloosi, kuten varmasti tiedät :)
Joidenkin ihmisten vartalo taas vaan on sellainen, että jalat ovat aina hoikat, kuten myös kädet. Esim. Joillakin on päärynävartalo, toisilla tiimalasivartalo jne...
Uskon kuitenkin vahvasti, että vartalosi tasaantuu kyllä ajan myötä :) hiljaa hyvää tulee...

aile

Ei kai kukaan voi sairastaa anoreksiaa tietämättään? Voi sairastaa ja ajatella olevansa terve. Mutta pakonomainen liikkuminen ja syömisten vahtaaminen ei kyllä tapahdu ihan vahingossa.

Ap:lle sanoisin että ala käymään punttisalilla, jolloin saat lihaksia kroppasi laihimpiin kohtiin. Samalla voit sitten kiinteyttää vatsaa, jolloin kroppasi tasapainottu :)

habatsu

Itse olen kanssa ollut langan laiha nuorempana ja minua haukuttiinkin paljon laihuuden takia. Yritin lihoa syömällä, mutta en vain lihonut. Kokeilin kuntosalia ja se tepsi pikkuhiljaa. Aikaa se vie ja pitää säännöllisesti käydä viikossa monta kertaa. Siitä se lähtee.

eiolesitämiltänäyttää

Kyllä mun mielestä voi sairastaa anoreksiaa tietämättään. Kaikki ei välttämättä edes tiedä anoreksiasta paljoakaan enennenkuin se heille diagnisoidaan. Itse olen sairastanut puolitoista vuotta ja nyt normaalipainossa, mutta silti sairas. Mulla paino on tullut aika tasaisesti, ja oon kuullut että se tasaantuu. Olet sairastanut niin lyhyen aikaa ja parantunut nopeasti, että kroppa saattaa näyttää vähän sellaiselta että raajat ovat tikut ja keskiruumis vähän isompi. Se tasaantuu, älä huoli :-) Kaikkea hyvää sulle, ihanaa että olet parantunut... toivottavasti minäkin joku päivä kokonaan

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat