Suosittele minulle harrastusta!

villainen

Olen likimain kahdeksantoistavuotias tyttö maaseudulta ja haluaisin aloittaa jonkin liikunnallisen harrastuksen - haastena ovat vain:

- pitkät välimatkat -> ei aikaa, ei ainakaan montaa kertaa viikossa

- lukion viimeinen vuosi käynnistyy -> koulu menee edelle

- oma luonteenlaatuni -> ei-kilpailuhenkinen, vieroksun joukkuelajeja, toisaalta kyllästyn helposti...

Perusjumppatunnit, hot joogat, spinningit, zumbat, bodycombatit ja kuntosalit on kokeiltu, mutta tällaiset nk. klassisemmat lajit kiinnostaisivat, esimerkiksi tennis, ratsastus, aikuisbaletti tai jazztanssi ja villinä korttina nyrkkeily! 

Jos tiedät täydellisen jutun tällaiselle vätykselle, kirjoita siitä tänne =)

Kommentit (1)

Frost

Ratsastus, on ehdottomasti suosittelun aiheena. Erityisesti kouluratsastus, jos balettikin kiinnostaa. Kehityt yksin (tosin mahdollisesti myös hevosen kanssa yhteistyön kautta, jos saat treenata useammin samalla, riippuu ratsastuskoulusta). Kuitenkin ympärillä on porukkaa. Ei kyllästy niin helposti, kun voi vaihtaa hevosta, vaihtaa lajia (esteet, maastoesteet, maasto- ja matkaratsastus, vikellys). Loistavaa treeniä ryhdille ja vahingossa tulee treenattua erityisesti vatsa- ja selkälihaksia kokonaisvaltaisesti. Ratsastusta treenataan pääasiassa vain kerran viikossa, monilla talleilla se on mahdollista myös viikonloppuisin, joten opiskeluun jää aikaa.

On uskomaton tunne onnistua hevosen kanssa ja leijailla ajattelematta mitään muuta. Vaatii keskittymistä ja kärsivällisyyttä, mutta voi kehittyä omaann tahtiinsa eikä tarvitse kilpailla koskaan, jos ei halua niin tehdä. Itse olen harrastanut kouluratsastusta 12 vuotta, ja laiskahkosti kisannut silloin kun viitsin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat