Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Siitä syntyy aina vain riitaa! Nimimerkillä, kaksi hyvää ystävääni vieläkin riidoissa ko toinen alkoi toisen eksän kanssa seurustelemaan.. Ja tästä vieläkin puhutaan

Lenune

Jos ystävä on tärkeä, niin miksi pitäisi alkaa väkisin aiheuttamaan kitkaa ja mustasukkaisuutta. En usko "yksi oikea" käsitykseen, joten uskon, että maailmasta löytyy myös muita miehiä, joiden kanssa voin rakentaa hyvän suhteen. Jos taas ystävällä/kaverilla ei ole niin väliä, on enemmänkin hyvän päivän tuttu tms. niin siinä tapauksessa mikäs siinä, mutta todennäköisesti en olisi molempien kanssa, vaan ystävä jäisi siinä samalla sitten.

sande

Pienellä paikkakunnalla, missä itse asun, on liki mahdotonta olla koskematta ystävän eksään.. Monet ystävistäni seurustelevat nyt vakituisesti ystävieni vanhojen säätöjen kanssa, eikä se aiheuta kitkaa välillämme.. se on meillä normaalia..

erica

Kyllä minusta olisi vaikeaa olla onnellinen kaverin puolesta ja hän heilastelisi exäni kanssa. Tilanne voisi olla myös kiusallinen, kun tietäisin ainakin alussa miehestä enemmän kuin kaverini.

erica

Kyllä minusta olisi vaikeaa olla onnellinen kaverin puolesta jos hän heilastelisi exäni kanssa. Tilanne voisi olla myös kiusallinen, kun tietäisin ainakin suhteen alussa hänen miehestään enemmän kuin hän itse.

anonymiss

Tottakai siitä syntyy riitaa ja muuta vastaavaa, mutta se on vain jotenkin niin vaikeaa jos ihastuu niin ihastuu. Itse menin ja ihastuin kaverini ex äijään he eivät edes virallisesti olleet yhdessä mutta hän suuttui siitä ja sain kuulla ihastumisestani useasti. Mutta kohta olemme tuon äijän kanssa olleet vuoden yhdessä ja se kaverikin siitä sitten lopulta leppy kun tajusi että me oikeesti toisistamme välitämme muttei enää niin hyviä ystäviä olla kuin ennen.

nonnna

Pitkäaikainen ystäväni "saattoi" minut ja nykyisen mieheni aikanaan yhteen, vaikka hän oli itsekin aiemmin seurustellut hetken aikaa kyseisen miehen kanssa. Mielestäni tunteilleen ei vaan voi mitään! Olemme puolisoni kanssa ystävälleni paljosta kiitollisia ja voimme jopa nauraa asialle kolmistaan. 

jepu

En nyt rupeaisi parhaan kaverin entisen kanssa välttämättä seurustelemaan, mutta mitäs sitten kun on laaja kaveri tai tuttavapiiri, ja eräs kaveri on penkonut koko piirin miehet läpi, ja vähän ulkopuoleltakin? Ei kaikkia voi vetää listalta kokeilemalla jokaista!

milla
sande

Pienellä paikkakunnalla, missä itse asun, on liki mahdotonta olla koskematta ystävän eksään.. Monet ystävistäni seurustelevat nyt vakituisesti ystävieni vanhojen säätöjen kanssa, eikä se aiheuta kitkaa välillämme.. se on meillä normaalia..

Näin. Suuremmilla paikkakunnilla valikoimaa on kuitenkin enemmän, mutta pienillä paikoilla tulee lähes väkisin koskettua kaverin exään, eikä siitä synny riitoja. Jos joskus aiheesta joku riita syntyy, niin ystävät laitetaan kyllä miehen edelle.

Vierailija

Mielestäni ei saisi koskea, mutta kuka voi loppujen lopuksi määräillä kenenkään tekemisiä. Se on vain oma valinta onko valmis menettämään ystävän ehkäpä jo monien vuosien takaa muutamanvuoden tuttavuuden takia (eli kaverin ex). Itse en kyllä hyväksyisi että ystäväni alkaisin seurustella exäni kanssa, silloin ystäväni siis valitsisi hänet ja olisi valmis menttämään minut ja kaikki yhteiset aikamme. 

kimurantti

Eihän se ole siltä ns. ystävältä mitenkään pois, jos rupeat seurustelemaan hänen exän kanssa! Tietysti se voi olla vähän jäätävää, jos heti samantien eron jälkeen vaihtoon.
Itse olen toisaalta sellainen etten rupea seurustelemaan ihan tuosta noin vaan perusteella, että toinen on kiva. Siksi en varmaan koskaan ole edes seurustellut!
Odotan miestä, joka kolahtaa kunnolla ja on yhteisiä juttuja ym. Jos se sattuisi olemaan kaverini exä, ni minkäs sille voi?!
Jos suhde ei heillä toiminut, niin eihän se tarkoita ettei se toimisi nytkään...
Voihan se tietysti vähän oudolta tuntua, mutta rakkaus on rakkautta!

Lautsi

Riippuu ystävästä ja hänen exästään. Nykyään seurustellaan ja erotaan niin tiuhaa tahtia, että kyllä täältä seurustelu kumppanit tai ystävät loppuu jos ei missään tilanteessa saa. Asiasta täytyy voida puhua avoimesti ystävän kanssa ja varsinkin, jos suhde on ollut lyhyt ja ero on tullut yhteisymmärryksessä en näe mitään pahaa ystävän exän kanssa seurustelussa.. Tilanne on täysin eri, jos suhde on ollut pitkä ja ystävä haikailee paljon exänsä perään. Tietenkin myös aika vaikuttaa, kuinka nopeasti eron jälkeen aletaan seurustella uudestaa yms. :)

sitsuation impossible

Itse seurustelin puolisen vuotta exäni kanssa, kunnes hän jätti minut ystäväni takia, joka silloin oli parisuhteessa exäni kämppiksen kanssa. Muutama kuukausi eteenpäin kaverini rupesi seurustelemaan exäni kanssa ja minä puoli vuotta myöhemmin ystäväni exän, joka oli siis oman exäni kämppis. Jännitettähän tämä tapaus herätti, mutta nyt me kaikki neljä olemme hyvissä väleissä ja minä ja ystäväni välinen jännite on kokonaan kateissa.

Annabanna

Hyvä ystäväni alkoi pyöriä yllättäen eksäni kanssa, ihan pian eron jälkeen. Itse koin sen jotenkin säälittävä. "Eikö ystävä jaksa nähdä vaivaa miehen etsintään?" -> Kaverin eksä on helppo nakki, kun on jo ennestään tuttu. Sekä käy myös mielessä, että onko heillä, ystävällä ja eksällä, ollut jo ennemmin tunteita toisiaan kohtaan? Ahdistavaa ajatellakin, että sitten ystävä saa tietää kuinka huonoa seksiä pitkässä suhteessa on ollut. En myöskään haluiaisi keskustella aiheesta, kumpi, minä vai ystävä, pitää eksää parempana seksikumppanina.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat