Tyrannisoiva appiukko

Tyrannisoivan appiukon miniä

Mulla on hyvin.. no, sanotaan nyt tyrannisoiva appiukko. Hän oikeastaan määrää kotonaan (joka ei oikeastaan edes ole hänen, vaan poikaystäväni, joka on talon ostanut..) kaapin paikan. Hän määrää, mitä tehdään, minne mennään, mitä syödään, mitä TV:stä katsotaan jne. Hän on myös erittäin vanhanaikainen, ja pitää vaimoaan lähinnä orjanaan - tyyliin "keitä kahvia, tuo jätski, anna keksi..". Hän siis pomottaa.

Pahinta tässä on, että hän itse on nirso ruoan suhteen, mutta muiden pitää kuitenkin syödä ruokaa, jota hän haluaa. Sillä ei ole väliä, sattuuko tämä toinen osapuoli pitämään siitä ruoasta vai ei. Tällainen tilanne on sattunut eteen pariin kertaan, ja niiden takia minä ja poikaystäväni melkein erosimme..

Poikaystäväni isä on myös rasisti. Hän haukkuu tummia ja ulkomaalaisia ihmisiä sekä bi-, lesbo- ja homoporukkaa. Oikeastaan kaikkia vähänkin erilaisia olevia.

En tiedä, miksi kirjoitin tämän; ehkä halusin vain avautua. Kaikenlaisia neuvoja / tarinoita otetaan vastaan, mutta yhden asian vielä sanon: en aio erota poikaystävästäni, koska ei ole hänen vikansa, että hänen isänsä on tuollainen!

Kommentit (3)

Neonseeker

jos appiukon käytös harmittaa myös poikaystävääsi voit pyytää tätä huomauttamaan asiasta. jos (ja niinkuin varmasti tuleekin) hän hermostuu turhankin paljon voit itsekkin osallistua keskusteluun. Varmasti moni teidän lähipiirissänne on huomannut tilanteen. Et varmasti ole yksin. seuraavan kerran kun hän esimerkiksi alkaa pomottaa ruoasta yms voit vastata tyynesti "minun tekisi mieli - entä sinua?" tai "meillä olisi myös - kaapissa kävisikö se?" jos ei appiukoa sinun ehdotuksesi miellytä niin ala sinäkin hankalaksi. kirjoitat että olette tämän takia meinanneet erotakkin- mietin tässä että jos poikaystäväsi ei ole valmis muuttamaan tai edes puhumaan appiukolleen tee mielipiteesi selväksi. tilanne häiristsee ja haluat muutosta. pahimmatkin narsistin alut saadaan kyllä ojennukseen tarpeeksi pitkäjänteisellä suhtautumisella. älkää siis päästäkö häntä helpolla. tilanteita on ymmärrettävästi paljon joissa hän saa periksi. älkää siis antako periksi ellei tämä teitä kaikkia miellytä. olen varma että poikaystäväsi kuuntelee, onhan mm hänen äitinsä kärsinyt tilanteesta. jos kyseessa on auttamaton narsisti on jäljellä vain pari vaihtoehtoa: poikaystävän muuttaminen tai se ettette tapaile toisianne enää hänen luolaan - mikä ei luultavasti onnistu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat