Kannattaako hankkia auto?

Seuraa 
Liittynyt26.11.2011

Olen tässä pohtinut että kannattaako hankkia auto kun olen 18vuotias ja tarvitsisin autoa esim. töihin- ja kavereille menoa varten ja muuten vaan ajeluun. Asun vielä kotona, mutta meillä on vain yksi auto, enkä pääse käyttämään sitä juuri koskaan. Olenkin miettinyt että kannattaako hankkia käytetty auto esim. peugeot tai joku muu pikkuauto? Rahaa löytyy jonkunverran, mutta vakuutukset pelottavat :/ Mitä mieltä olette?=)

Kommentit (4)

mummos

Kannattaa miettiä kahteen kertaan. Kuka sen maksaa ja huoltaa?

-Vakuutukset maksavat yli 500e vuodessa

-Verot vaihtelevat, yleensä yli 100e. Mitä vanhempi sitä enemmän

-Katsastukset halvimmillaan 50e, yleensä 60-80e. 

-Autopaikka, lämmitystolppa ym.

-Bensat, öljyjen vaihdot, renkaiden uusiminen ym. 

-Autokin maksaa, varmaan laina siihen kannattaa ottaa. En itse ainakaan ostaisi alle 3000.. Korjaaminen kallista ^^' 

foureight

Riippuuhan se myös tarpeesta. Jos et pääse töihin ilman autoa, niin sitten se lienee pakkohankinta. Jos taas sinne menee 10min bussilla/junalla/pyörällä, niin sen takia ei tietenkään kannata. Nämä nyt on itsestään selviä juttuja, mutta et sano oikeasti, mikä on tarpeesi autolle. Joten vaikea muodostaa mielipidettä. Kuten edellä todettu, auto on kallis, niin hankitahinnaltaan kuin muutenkin pitämiseltään, mutta siltäkin kannalta kannattaa miettiä, että kuinka paljon sitä ihan oikeasti tarvitsee. Ja onko sitten valmis luopumaan ehkä jostain muista menoistaan, jos rahaa menee autoon.

jarna
foureight

Jos taas sinne menee 10min bussilla/junalla/pyörällä, niin sen takia ei tietenkään kannata. Nämä nyt on itsestään selviä juttuja,

Miksi tämä on itsestään selvää?

Itse menen töihin autolla vaikka työmatka 8km ja bussillakin pääsis.

Vierailija

Itse hankin auton, koska en muuten olisi saanut työpaikkaa.. Asumme poikaystäväni kanssa eri paikkakunnilla, ja julkinen liikenne on hanurista, joten senkin takia auto tuli tarpeeseen. Toki vakuutukset maksaa, mutta niin maksaa muukin nykyään.

Olen siitä onnellisessa asemassa, että jos autoon tulee jotain häikkää, poikaystäväni osaa korjata sen. Hän vaihtaa autooni myös öljyt, renkaat jne.

Kannattaa muuten muistaa, että on parempi ostaa käytetty auto, ja yksityiseltä, koska autoliikkeet ottaa ihan kivasti omansa välistä..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat