Nainen joka tekee elämästäni helvettiä

Kultahippu

Hei kaikki! Tarvitsisin nyt kipeästi teiltä apua arvon Cosmonaiset. Tilanteeni on varmasti joillekkin todella tuttu, joten nyt toivon teiltä hyviä neuvoja.

Kyse on siis yhdestä naisesta (jota voisin nimittää vaikkapa Marjaksi), joka ei tunnu todellakaan pitävän minusta pätkääkään. Jo monen vuoden ajan Marja on yrittänyt vaikeuttaa elämääni ja ihmissuhteitani, varsinkin jos miehistä on ollut kyse. Joskus vuosia sitten ajauduin Marjan ja hänen parhaan ystävän "kaveriporukkaan". Jotenkin minusta ja Marjan silloisesta parhaasta ystävästä tulikin todella hyviä ystäviä, joka ilmeisesti kävi kovastikkin Marjan luonnon päälle. Lisäksi nykyinen paras ystäväni on Marjan lapsuuden parhain ystävä, nykyään eivät kumminkaan ole väleissä. Monet tietävät millainen Marja on, mutta silti uskovat mieluummin häntä ja hänen valheitaan. Marja on jo yli kahdeksantoista mutta siltikin vuosi vuodelta tuntuu muuttuvan entistä tyhmemmäksi. En minäkään hänestä pidä, en sitten millään tavalla mutta osaan kyllä käyttäytyä fiksun ihmisen tavoin. Olen vain menettämässä toivoni, eikö tämä nainen koskan aikuistu. Olen kyllästynyt siihen että kun tutustun mukaviin ihmisiin, nainen opettelee tuntemaan heidät ellei jo tunne ja kertoo aivan kaikkea mitä päähän pälkähtää. Paristani tulee epävarma ja hän alkaa epäillä minua, ellei sitten usko suoraan Marjan puheita. Moni hyvin alkanut juttu on mennyt sivu suun. Naisen näkeminenkin herättää minussa vihan ja inhon sekaisia tunteita. Joskus monta vuotta sitten olen sanonut suoraa, nyt en kuitenkaan. Olen miettinyt monenlaisia lähestymistapoja, mutta mikään ei tunnu fiksulta. Kertokaa omakohtaisia kokemuksia jos niitä on tai muuten vain mielestänne hyviä apuja, kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija

Mä olen kans joutunut nyt vuoden ajan olemaan tekemisissä tämäntyyppisen "olen muka aikuinen" (mutta täysin keskenkasvuinen) naisen kanssa. Olemme siis viimeisiä päiviä armeijassa, ja kun naisia olemme, niin olemme väistämättä joutuneet asumaan samassa tuvassa koko palveluksen ajan. Meistä tuli aluksi kaverukset, koska muut tytöt vaikuttivat niin erilaisilta kuin mitä me odotimme inttiin meneviltä tytöiltä. Myöhemmin päädyimme samaan koulutushaaraan ja vielä työpariksi koko viimeiseksi puoleksi vuodeksi.. Ei siis hetken taukoa toisen läsnäolosta.

Muutenhan tässä ei olisi mitään vikaa, mutta kun hän tietää aina kaikesta paremmin, huomauttelee, viisastelee, puhuu alentuvasti, kertoo kuinka "itse ei ainakaan ole 3 vuoteen pyytänyt kotoa rahaa", kuinka hänellä on "hengenvaarallinen allergia", jne. Toisinsanoen hän kuvittelee olevansa jonkinsorttinen yli-ihminen!! Nyttemmin olen kyllä huomannut että miespuoliset vertaisemme eivät hekään jaksa tämän neidin seuraa, vaan jauhavat paskaa hänestä selän takana. Ja koska miehillä on äijäklubi, ja mä olen ollut tuon likan kaveri, niin myös mä saan osani paskasta. Ei ole sitten yhtään reilua!! :(

Mitään ratkaisua mulla ei tähän ole, itselläni kun helvetti toivottavasti loppuu kun kotiudun ensiviikolla.. (Paitsi tyttöhän on vartija ja saattaa toimia lähikaupunkien baarien portsarina: saa nähdä pääsenkö enää tulevaisuudessa mihinkään sisälle:P) Mutta nyt ainakin tiedät, että kyllä näitä ihmisiä tulee itse kullekin vastaan! Ei auta kun olla itse se kypsempi...:)

Ja lähestymistavoista vielä: aluksi mä vaan tein aina niinkui neiti käski (lopetin jalan heiluttamisen sängynreunan yli, ravasin sammuttamassa valoja, jne), sitten meni hermo ja haukuin takaisin (tyttö lähtee huoneesta ovet paukkuen ja työntää kädet korviin ja huutaa itkunsekasella äänellä että "etkö sä tiedä että mua on kiusattu siksi"), sitten olin taas vaan hiljaa ja annoin mennä toisesta korvasta ulos, mutta sitten tuli pinna täyteen.. Selitin ihan siivosti mitä hänestä ajattelen, ja sen jälkeen ollaankin oltu kohta kuukausi mykkäkoulussa ja hän poisti mut FB-kavereistaan ja esti myös. :D Ei tälle enää voi ku oikeestaan nauraa.:)

elin

Siis jestas, noihan kuullostaa ihan kahjoilta (molempien kertomukset!

Ap:lle sanoisin kuitenkin, että kannattaisi ehkä sanoa ihan suoraan ja täydellä lastilla että ihan oikeasti nyt riittää. Miten olet edes niin paljon tekemisissä kyseisen kiusanhengen kanssa, jos hän ei ole väleissä sinun tai ystäviesi kanssa? Seuraako hän menojasi?

Toi kuullostaa kuitenkin jo suhteellisen vakavalta häirinnältä. Anyway, voit vaikka uhkailla, että teet hänen elämästään samanlaista helvettiä, mikäli tollainen toiminta ei lopu. Ja sitten pidät etäisyyttä, leikit ettei kyseistä ihmistä ole olemassakaan. Ole kuin hän olisi pelkkää ilmaa, äläkä ärsyynny hänen tekemisistään. Tällöin kiusaaminen ehkä loppuu, koska hän ei saa enää sitä tyydytystä siitä, että olet ärsyyntynyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat