saisko nopeaa vastausta. e-pillerit..

robisss-

Ajattelin huomenna tai yli huomenna varata ajan lääkärile, koska haluaisin e-pilerit. Mitä siel sit tehään? ja ois kiva tietää et jos nyt saan ne ja haen heti sit ekan pakkauksen apteekista nii ja alotan, nii kauan about kestää et ne vaikuttaa? ja voiks menkat alkaa aikasemmi tai myöhemmi niitte takia, tms? koska oon menos koht ulkomaille niin ettei sit siel ala vilä, ku ei pitäiskään.

niin ka sit viel, ku otin tos ekan kerran je pillerin about 8kk sitte, kierto sekos silleen et alko aina menkat 24pv. jouduin myös ottaa tos ehkä about kuukaus sitte taas ja menkat alko kierron 24 pv. en sit tiiä alkaako ne seuraavals myöhemmi, mut ennen ekaa je pillerii mul alko menkat aina 29pv ja nyt ne tulee iha liian usein. palautuuks ne ikinä normaaliin?... ollu jo yli puol vuotta menkat aina 24pv välein..

Kommentit (2)

Höntti

Lääkärillä puhutaan miksi e-pillerit hankit, mitä varten ja onko sulla mahdollisia estoja pillereihin mm. tupakointi ja sydän-ja verisuonisairaudet. Keskustelun jälkeen sulle tehdään gynekologinen tutkimus eli sisätutkimus. (Lääkäri käynnit voi kyllä olla erilaisia eri paikkakunnilla) Saat mukaan kolmeksi kuukaudeksi pillerit. Kun olet testannut pillereitä 3 kk, kuuluu sinun varata aika tutkimuksiin uudestaan, näin varmistetaan että pillerit ovat juuri oikeanlaiset sinulle. Vaikutus aika saattaa olla pillereissä erit mutta yleensä se on se ensimmäinen viikko jollon pitää käyttää muutaki ehkäisyä (esim. kondomi) jos ehkäisyksi pillereitä syöt. Ohjeet luultavasti saat mukaasi pillereiden mukana

Menkat saattaa olla ensimmäisinä viikkoina etuajassa, myöhässä tai jäädä kokonaan pois. Se riippuu ihan yksilöstä

Voi olla että kierron pituus palautuu ihan normaaliksi ajallaan. Kierron pituus vaihtelee 21-35. Mutta kyseessä voi olla myös jälkiehkäisypillerin sivuvaikutuksesta tiputtelua joka on runsaampaa. Ei syytä huoleen. Mutta jos tiputtelu jatkuu pitkään ota yhteyttä lääkäriin 

puspus

mulla oli ainaki niin että ku täytin 16 ja olin käyttäny pillereitä vuoden niin tehtiin se tutkimus se riippuu myös onko harrastanu seksiä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat