mikä neuvoksi?

Seuraa 
Liittynyt14.1.2012

Olemme tunteneet poikaystäväni kanssa vuoden ja olemme olleet koko tuon ajan niin kuin pari. Olemme ns virallisesti seurustelleet kuitenkin yli puoli vuotta. Poikaystävälläni oli jonkinmoinen kuukausien kestoinen suhde armeija-aikansa lopulla toisen tytön kanssa. Tyttö kuitenkaan ei ole asunut enää samalla paikkakunnalla, tai edes samassa maassa meidän aikanamme. Tutustuimme kuitenkin poikaystäväni kanssa ''lämpimissä'' merkeissä jo ennen tytön lähtöä, mutta aloimme pitää yhteyttä myöhemmin.  Poikaystäväni näki vaivaa ja käytti aikaa saadakseen minut, kunnes kuukausia myöhemmin onnistuikin.

Kuukausia sitten kysyin häneltä onko hän päässyt tytöstä yli ja hän vastasikin myöntävästi ja sanoi heidän olevan enää vain ystäviä. Jätin asian sikseen enkä ole sen jälkeen hänestä maininnut tai huolinut. Poikaystäväni on myös kertonut hänelle minusta. Joku aika sitten sain kuitenkin kuulla, että heillä molemmilla on edelleen tunteita toisiaan kohtaan. Minulle tämä oli kova paikka, sillä kyseinen tyttö on ollut minulle aina todella arka asia. Kerroin poikaystävälleni että tiedän mitä kaikkea he ovat puhuneet ja otin itselleni aikaa. Päätimme vähän myöhemmin jatkaa yhdessä, vaikka en pystykkään antamaan anteeksi kaikkea ja sitä ettei hän ole ollut minulle rehellinen. Hän on sanonut ettei heistä tule enää mitään ja he ovat vain ystäviä ja että hän todella tajusi mitä on tehnyt ja kuinka on satuttanut minua ja on ymmärtänyt mitä todella haluaa, ja se olen minä.

Olemme keskustelleet asiasta ja emme kuitenkaan tiedä mitä tehdä. Hän on sanonut tekevänsä kaiken meidän eteen mutta tietää satuttaneensa minua todella. Haluamme kummatkin todella olla toistemme kanssa, mutta emme tiedä onko se oikea ratkaisu ja saisimmeko korjattua kaiken. Hän on sanonut hänen osansa keskusteluista toiselle tytölle olleen pelkkiä puheita eikä tiedä onko oikeasti todella lopulta tarkoittanut niitä ja olenkin miettinyt johtuiko nuo puheet suurimmilta osin vain ikävästä. En kuitenkaan hyväksy sitä mitä hän on tehnyt, mutta olen miettinyt kannattaisiko minun todella ryhtyä tähän vielä? Itselläni asioita vaikeuttaa entisestään tieto siitä, että tyttö palaa pian takaisin. En halua missään nimessä kieltää heidän ystävyyttään, mutta en myöskään tiedä kestäisinkö sitä. Lisäksi ajatus siitä mitä heidän välillään voisi tapahtua jos eroaisimme kammottaa, vaikka poikaystäväni onkin sanonut ettei heistä tulisi enää mitään. 

Haluaisinkin kuulla teidän mielipiteitä ja ajatuksia asiasta. Ja jos samankaltaisia kokemuksia löytyy niin luen mielelläni! Kannattaako suhdetta todella jatkaa tällaisessa tilanteessa? Ei kuitenkaan ole helppoa olla ihmisen kanssa jonka tietää omaavan tunteita myös toista ihmistä kohtaan, vaikka kuinka kuuleekin että minä olen se mitä toinen haluaa etenkin kun luottamus toiseen on aika heikoilla..

Kommentit (1)

nainenvaan

Minulla on ollut samantapainen tilanne. Exäni alkoi "kaveerata" opiskelu kaverinsa kanssa...selkäni takana. Ymmärrän täysin naispuoliset ystävät, onhan minullakin miespuolisia. Mutta salailu teki asiasta vaikeaa. Hän ei myöntänyt viestittelyjä tai puheiluita joita teki uuden "ystävänsä" kanssa. Exäni siis väitti että heidän välillään ei olisi muuta. Annoin valehtelut ja heidän salaiset tapaamiset anteeksi ja jatkoimme suhdetta...turhaan. Erosimme lopulta, koska luottamus oli menetetty, enkä itse ollut valmis kilapailemaan huomiosta uuden mimmin kanssa. MUTTA, asia olisi ollut täysin eri jos exäni olisi pystynyt esittelemään minut tälle uudelle ystävälle ja ehkä joskus olisimme voineet tehdä jotain vaikka kolmisteen, niin että toinen nainen todella ymmärtäisi meidän olevan pari, silloin olisin saanut itsekkin luottamuksen siihen ettei heidän välillään ole mitään kaveruuttaa kummempaa.

Jos miehesi entinen ihastus/ nykyinen ystävä palaa paikkakunnalle ehdottaisin että pystyisitte puhumaan väleistänne avoimesti. Eikä niin että mies puhuu sinulle toista ja mahdollisesti ystävä kaverilleen ihan muita satuja. Kissa kunnolla pöydälle ja sitten katsotte pystyykö suhdetta jatkaa. Muista kuitenkin että itseään ei pidä kiduttaa epäluotettavassa suhteessa vaikka kuinka olisi tunteita, kaikkia suhteita ei ole luotu kestämään. Tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat