yhdyntäkivut :`(

:`(

Kaipaisin kipeästi apua yhdyntäkipuihin. Yhdynnän aikana tunnen virtsaamisen tarvetta kun penis osuu luultavimmin virtsarakkoon. Se tekee pitemmän päälle kipeää. Olen käynyt ennen yhdyntää sekä sen aikana vessassa, joten rakko on tyhjä yhdynnän aikana mutta silti tulee semmoinen paine rakkoon kun penis työntyy sisään.

En tiedä voiko se johtua kohdun asennosta vai mistä. Olen melko pieni kokoinen ja mieheni aika iso. Olen käynyt terkkarilla ja se vain nauroi ja antoi liukastetta mukaani kun lähdin. Varasin sitten terveyskeskukseen ajan josta minut lähetettiin sairaalaan naistenpolille tutkittavaksi. Ei ne mitään löytänyt eikä ne sielä osannut sanoa mitään. 

Olen miettinyt voisiko se johtua sitten että jännitän että en ole rentona jolloin kipuja ehkä tulee. Ekaan kertaan en ollut valmistautunut ja minua painostettiin ja kilttinä myönnyin. Se oli aivan hirveää. Verta tuli paljon. En tiedä onko takaraivoon jäänyt siitä "trauma" josta kivut voisi juontua.

Mieheni oli jättää minut asian takia, koska en itse juuri voi osallistua seksin aikana koska mitä enemmän itse liikun sitä enemmän se tekee kipeää. Olemme kuitenkin vielä yhdessä ja seksin aikana yritän olla jämäkkä jotta mieheni saa "hommat hoiettua" ja sen jälkeen juoksen vessaan itkemään jotta mieheni ei näkisi. En halua menettää häntä oman "viallisuuteni" takia. Mieheni kyllä tietää kivuistani eikä halua että minulle käy kipeää. Mutta annan jotta en jäisi yksin. 

En tiedä mitä tekisin. Olen yrittänyt hengityksen avulla hallita kipua. Mutta sekään ei oikein auta. Haluja minulla kyllä on mutta heti kun alkaa tekemään kipeää halut kyllä loppuu siihen saman tien.

Toivottavasti jollakin olisi jotain sanottavaa tähän, koska tuntuu että ne joille olen tästä kertonut ei ota asiaa vakavasti ja luulee että keksin koko jutun, mutta kuka sairas keksisi tälläista?? en toivo kenellekään samanlaista. Se syö itsetuntoa paljon. Sekä jatkuva stressi asiasta ei auta eteenpäin :´(

Sivut

Kommentit (17)

Sm-

Kuulostaa aika oudolta toi sun tapaukses.. Itsellä tuntuu seksin aikana aina välillä myös semmosta painetta ja on kuin olisi vessa hätä.. Mulla vaan se ei satu yhtään, vaan pikemminkin tuntuu sellaselta "kutkuttavalta" vähän kun olis tulossa. Joskus oon lähteny vessaankin kesken yhdynnän kun on tuntunu siltä että pakko päästä, mtn ei kuitenkaan yleensä oo tullu. Oon muistaakseni joskus lukenu että joillain naisilla just ennen kun on saamassa orgasmin niin voi tuntua siltä niinkun ois vessa hätä..::o

Kuulostaa kuitenkin aika pahalta, että sua sattuu. Törkeintä on toi sun poikaystäväs käytös, en voi ymmärtää.. Ootteko kokeillu eri asentoja? Eli sattuuko sua jos oot esim päällä.? Jos oot menettäny neitsyytes vasta vähän aikaa sitten niin kipu vois johtua siitäkin, tosin virtsarakon tuntumilla sen tuskin pitäs tuntua.:S

Ei toi homma tommosenakaan voi jatkua, mua käy sua niin sääliks sillä tiän miltä tuntuu harrastaa seksiä ns. "vaan toisen mieliks".. Ehkä sun pitäis varata uudestaan aika gynelle tms. Voimia sulle!

En tiedä itsekkään enään mitä pitäis tehä... 

Ollaan kokeiltu eri asentoja. Kun olen päällä ja saan määrätä tahdin ja kuinka syvälle penis työntyy niin voin hieman hallita ettei kävisi niin kipeää, mutta poikaystäväni ehkä ei jaksa semmosta "hidasta hommaa" ja aina kiihdyttää vauhtia jolloin "puren hammasta" ettei itku pääse. Mieheni ei missään nimessä halua pahaa ja on sanonut että pitää heti sanoa jos käy kipeää, mutta en uskalla sanoa että minulla käy lähes kokoajan kipeää. Koska hä ei varmaan sulata asiaa. En tiedä.. 

Eniten sattuu takaapäin asento. Ihan kuin silloin peniksen pää osuisi just virtsarakkoon. Olen miettinyt että jos menisin yksityiselle gynelle ja olen myös seksiterapeutilla käymistä miettinyt jos asia johtuu jännityksestä.

Tätä on jatkunut lähes 2 vuotta ja menetin neitsyyteni miehelleni. 

Kiitos kun joku ymmärtää :) 

mantip
Seuraa 
Liittynyt27.5.2010

Entäpä jos miehelläsi on "liian iso" vehe sulle? Siis kun naisillahan on jokaisella erikokoinen toisilla tiukkaa toisilla löysää niin jos miehesi vehe on vaan yksinkertaisesti niin iso että sattuu. 

Kerta olet menettänyt miehellesi neitsyyden ja sanoit että se ei ollu mukava kokemus, niin vaikuttaa siltä että takaraivoosi on jäänyt kaunaa häntä kohtaan tästä tapahtuneesta.

Olen "mantip" miettinyt samaa että jos miehelläni tosin on liian iso. Hän on lähes 2 metrinen lihaskimppu ja minä 160 cm laiheliini... Voi olla että kun miehelläni on suuri vehe ja minulla pienet paikat.

Olen yrittänyt rentoutua joka kerralla jotta ei sattuisi mutta ei ole onnistunut.

Olen ajatellut myös joogaa, missä harjotellaan "oikeaa hengittämistä" jolla voi hallita kiputiloja. Tuttavani kävi joogassa ennen kuin synnytti ja sanoi hengittämisen auttaneen paljon. Kun hän synnytti ekan lapsensa oli hän mennyt ihan lukkoon kun oli tullut supistuksia, mutta seuraavassa hän hengitteli rauhallisesti jolloin synnytys sujui paremmin.

En oikeastaan mieti ikinä ekaa kertaa niin kuin kunnolla ja olen lähes unostanut sen mutta siitä on jäänyt jotenkin tuonne takaraivoon semmoinen negatiivinen tunne seksistä josta jännitys voisi johtua... Jos se on jännitystä ja osin liian isoa vehettä miehellä niin en tiedä mikä olisi ratkaisu?

Vierailija

En osaa sanoa mikä on syysi kipuihin tai mitä kannattaa tehdä.....mutta jos miehesi ei oikeasti halua sinua satuttaa hänen on ymmärrettävä että ongelmaan on keksittävä jokin ratkaisu ja voisitte miettiä asiaa yhdessä jos miehesi tietäisi miten kivuliasta seksi on sinulle. Ja jos miehesi jättää sinut kipujen takia, hän ei todellakaan ole oikea sinulle, koska jokainen ansaitsee kumppanin joka tukee vaikeassa tilanteessa eikä vaadi tekemään sellaista mikä sattuu...mutta voimia vaikeaan tilaanteeseen :)

sanna

Kuulostaa tosi ikävältä ja vielä kamalampaa on kuulla, miten miehesi asiaan suhtautuu! Höh! Valitettavasti minulla ei ole tarjota hyviä neuvoja, sillä painiskelen itsekin yhdyntäkipujen kanssa. Löytyisiköhän tästä ketjusta & viisaammilta cosmolaisilta apua/neuvoja? Olemme poikakaverini kanssa harrastaneet seksiä noin puolen vuoden ajan, keskimäärin kerran viikossa. Joka kerta, kun poikakaverini työntyy sisääni, sattuu lähes yhtä paljon kuin ensimmäisellä kerralla. Lähetyssaarnaaja on ikävin, vaikka muuten nautinkin asennosta. Jos olen itse päällä, sattuu paljon vähemmän, mutta silloinkin nipistää ikävästi. Kivut eivät haittaa seksielämäämme mitenkään, mutta jos jollain on vinkkejä miten niistä pääsisi eroonm, otan mielelläni vastaan! Kipu tuntuu siis emättimessä, ei virtsarakossa, häpyhuulissa tai muuallakaan. Ja poikaystäväni on ihan keskivertokokoa. Olen miettinyt, että olisinkohan itse aika tiukka.... Kävin gynellä kerran ennen seksielämän aloittamista, ja sen puikon(?) laittaminen sattui vietävästi. En ole koskaan saanut tampooniakaan sisääni (seksin aloittamisen jälkeen en tosin ole edes kokeillut). Apua?

Kehottaisin käymään sanna gynellä jos on kipuja emättimen puolellakin. On hyvä tarkistaa että sisälläsi on kaikki ok. Itselläni ne ultrasivat emättimen kautta. 

Ikävä kuulla että on sinulla kipuja, mutta on hyvä jos ne eivät haittaa teidän seksielämää. Mutta kivun syy on hyvä selvittää jos sen suinkin saa selville. Ei kannate jäädä painimaan yksin asian kanssa. Kuulostaa että sinulla voi olla melko tiukka. Mutta varaa ehdottamasti aika gynelle ja kerro edellisestä gyne käynnistäsi jos sinua jännittää.

Itse en halua että kukaan muu kokisi yhdyntäkipuja koska pahimmassa tapauksessa se rasittaa suhdetta ja paljon. Miehet pitävät seksiä todella tärkeänä pilarina suhteessa. Ymmärrän toki sitäkin näkökulmaa "pojat on poikia" mutta itsestäni ei tuntunut oikeudenmukaiselta sillä hetkellä kun mieheni puhui jättämisestä ja tauon pitämisestä seksimme takia, kun en pysty siihen paljon itse panostamaan täysin koska kivut tulee vastaan. Hän mietti yön yli. Nousin aikasin tekemään hänelle aamupalaa ennen kuin hän lähti töihin. Mieheni halasi takaapäin ja pyysi anteeksi. Siinä itkimme molemmat.

Kehottaisin sanna sinua käymään gynellä uudestaan, jotta he tarkastaisivat että sisälläsi on kaikki ok. Itselläni he ultrasivat emättimen kautta. Olisi hyvä pyrkiä selvittämään kivun alkuperä jos sen vain suinkin löytää, jolloin sitä voidaan hoitaa. Kuulostaa että sinulla on melko tiukka, joten jos sinulla jännittää gyne käynti niin kerro siitä gynekologille ennen toimenpiteitä. Olen huomannut että seksin aikana emätin hieman "löystyy" eikä tunnu niin kireältä kuin alussa. Oletko itse huomannut "löystymistä"? Voi olla että sinulla ei ehkä löysty niin helposti jos olet pieni ja sinulla tiukanlaiset paikat.

Ikävä kuulla että sinullakin on kipuja yhdynnän aikana. En toivo kenellekkään samaa, mutta hyvä jos se ei haittaa seksielämäänne. Miehet tietysti pitävät seksiä yhtenä suhteen peruspilarina ja ymmärrän tietysti sen koska pojat on poikia. Mutta silloin ei tuntunut oikenmukaiselta kun mieheni ehdotti eroa ja taukoa seksimme takia. Se teki todella kipeää ja söi itsetunnostani todella ison palan. Toivon että saisin sen "palan" joskus vielä takaisin. Hän mietti asiaa yön yli. Nousin aikaisin aamulla tekemään hänelle aamupalaa ennen kuin hän lähti töihin. Mieheni halasi minua takaapäin ja pyysi anteeksi. Työpäivän päätteeksi hän vielä sanoi katuvansa sanomaansa. 

Tulevassa ammatissani tulen todellakin kertomaan nuorille ekasta kerrasta, joka tulee tehdä juuri silloin kun on itse siihen valmis, ei ikinä aikaisemmin. En halua että kukaan muu tekee samaa isoa virhettä kuin minä, harrastaen seksiä ekan kerran itse siihen olematta valmis. 

sweet

Sun poikaystäväs on kohdellu sua tosi kohtuuttomasti. Kipu ei oo normaalia eikä se ole sun syy. Kehotan käymään uudelleen vaikka yksityisellä gynellä, pakkohan tuohon on syy löytyä. Toivottavasti kerrot myös gynelle ekasta kerrastasi ja pohditte yhdessä voisiko se vaikuttaa kipuihin. Ei sitä itse välttämättä huomaa jos asia vaivaa, saatat jännittää huomaamattasi. Ja älä salaa kipujas poikaystävältäs, keskeyttäkää heti jos siltä tuntuu, ei seksi oo pojallekkaan niin välttämätön asia. Ei tarvi pelätä että se jättäis sut ja jos jättäiskin, silloin se ei oo sulle oikee. Ja puhukaa asiasta kahdestaankin. Poikaystäväs voisi tulla mukaankin gynelle. Tai voithan terapiaakin harkita. Toivottavasti luotat mieheesi, se on suhteen kivijalka, muuten ei mikään onnistu. Ei sun oo pakko ees harrastaa seksiä ollenkaan jos siltä tuntuu.

sanna, olettehan kokeilleet liukuvoidetta, josko se auttaisi kipuun? Itselläni on ainakin herkät paikat ja jos ei ole tarpeeksi luistoa niin saattaa sattua ainakin aluksi.

Joo, täytyy varata aika yksityiselle. Äiti onnekseni tietää yhden hyvän gynekologin jolla voin käydä.

(anteeksi tuo edellinen kun juttuni on kahteen kertaan tuossa. Kirjoitin ekan mutta se ei näkynyt keskustelussa ja luulin ettei se tallentunut ja kirjoitin uudestaan. Ne ovat nyt molemmat siinä)

Vierailija

Ongelmani kuulostaa aika samalta kuin Sannan tilanne, mutta onko jokin aika seksin aloittamisen jälkeen jolloin pitäisi huolestua jos kipu ei häviä? itselläni on vasta vähän aikaa ensimmäisestä kerrasta ja olen ajatellut kivun häviävän ajan myötä....ja varsinaista ongelmaa asiasta ei ole tullut koska kipu häviää kun pyydän miestäni työntymään oikein hitaasti jolloin kipu häviää hetken kuluttua.

sanna

Kiitti vinkeistä, täytyy ehdottomasti kokeilla siis liukkaria! Gynelle ajattelin mennä papa-koetta varten syksymmällä, joten tutkitaan silloin sitten. Tsemppiä ":'(" !

sweet

Carolina, mulla ainakin ekan kerran jälkeen oli varmaan muutamankin kuukauden jälkeen aina niin, että sattu aluksi, mutta se hälveni kyllä. Ja itse kans käskin miehen työntyä hitaasti, ettei satu. Ei kai siihen mitään määrättyä aikaa ole, mutta jos kipu on sietämätöntä, kannattaa jutella gynen kanssa. Ja liukkaria kehiin, harmi kun en itse sitä aluksi tajunnut. Se auttaa. =) Kannattaa myös koittaa vaihtaa asentoa, nainen päällä asennot ei tuota itselleni ainakaan kipuja yhtään, välillä kun mies päällä ja takaapäin sattuu lantionpohjaan, luulisin että kyse on lihaksista tai siitä kun on e-pillerit ja munasolu ei pääse irtoamaan joka tuottaisi kipua. Näin ainakin gyne epäili kun asiasta sanoin, että sattuu välillä, kun mitään vikaa ei löytynyt ja kehotti vaihtaan asentoa kun kipua tuntuu. Niin ja liukkareista sen verran, ettei ne tartte olla apteeksita ostettuja, kaupan omat kelpaa, kannattaa kokeilla erilaisia. On lämmittäviä, silikoonipitoisia (joita en itse kyllä suosi), jne. Kondomin kanssa vesipohjaiset on luotettavampia, sanotaan että öljypohjaiset liukkarit haurastuttaa kumia, kyllä niissä lukee sitten että onko suositeltavaa käyttää kondomin kanssa vai ei. =)
Sanna, papakokeen ottaminen on nopea toimenpide, epämukava kylläkin. Sitäpaitsi, poikakaverinkin voi ottaa gynelle mukaan jos tahtoo, siitä saa tuen ja turvan pitään kädestä jos pelottaa. ;D Ja jos ei haluu et poikkis on mukana toimenpiteessä, hän voi mennä oven ulkopuolelle odottamaan, gyne kysyy kyllä, haluatko että hän on mukana siinä vai et.

Adele

Mulla ollut vähän samalaista ongelmaa aikoinaan, ja mulle johtu se kipu e-pillereistä.. syöks sä mitään pillereitä sitten? Mä söin Mercilon- merkkisiä pillereitä ja mulle tuli niistä limakalvojen kuivuutta ja ohentumista.. kävin myös useita kertoja gynegolokilla ja ensin ei selvinny se "vaiva" millään.. sitten vaihtu lääkäri niin se sitten vasta sai kunnolla tiedon että mikä mulla vaivasi.

Olin silloin pitkässä suhteessa poikaystäväni kanssa, oltiin seurusteltu lähemmäs 2vuotta ja harrastin seksiä ensimmäisen kerran myös tämän kyseisen pojan kanssa.. sitten alko tulla mulle niitä kipuja yhtäkkiä ja oltiin ilman seksiä lähemmäs 7kk. Poikaystäväni ymmärsi hyvin kipuni aluksi, mutta siitä alko myös suhteen alamäki. Olin ilman pillereitä lähemmäs 6kk ja pikkuhiljaa vaivani parani, mutta pelko siitä että seksi kävisi kipeää vaivasi minua ja jännitin joka kerta ja en pystynyt enään rentoutumaan...

Erosimme pian erimielisyyksien vuoksi ja tämä asia oli myös iso asia siihen että riitelimme. Halusin itse eroa enemmän kun poikaystäväni, koska seksi ei vaan enään toiminut. Halusin kumppanin joka ei tietäisi vaivastani vaan antaisi mennä ilman turhia "eihän satu?" kysymyksiä, joka välissä. Eli mun neuvo olis se että jos vaivalle on se syy että poikakaverillasi on liian iso ja pelkäät joka kerta että sua sattuu nii kumppanin vaihto voi helpottaa asiaa.. mulle ainaki toimi, eikä onneks enää oo tullu tuota vaivaa uudelleen.

sweet

Jos kivut johtuvat pillereistä, voisi myös merkkiä vaihtaa. Kyllä gyne yleensä tietää, voisiko pillerit vaikuttaa kipuun. Merkki, joka sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Jos ei halua erota ja kaikki suhteessa on muuten hyvin, molemmat rakastaa toisiaan ja yhdessä on mukavaa (ilman seksiäkin), kannattaa mielummin kokeilla pillereiden merkin vaihtamista.
Itselläni on muuten yasmin merkkiset pillerit, mielialaan ne ainakin vaikuttaa negatiivisesti, kuten se että olen kiukkuinen ja ailahtelevainen usein. Samoin välillä esiintyy haluttomuutta mutta ei häiritsevästi. Kipujakin joskus on mutta niihin tosiaan auttaa se asennon vaihto, niinkuin gyne suosittelikin, eikä sekään ole varmaa johtuuko kivut pillereistä vai onko se esim. lihaskramppeja. Pillereiden käytön aloitettuani olin kuiva, mutta se korjaantuu helposti liukuvoiteella. Yasminin pillereistä olen kuullut paljon negatiivista palautetta, mutta minulla ne toimivat kuitenkin ihan hyvin, enkä ole kokenut oireita niin häiritseväksi että merkkiä pitäisi vaihtaa. Asiasta olen puhunut gynenkin kanssa ja tulimme siihen tulokseen että jatkan niiden syöntiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat