Ikäero

Nuori21

Elikkä, minulla ja poikaystävälläni on VAIN kolmen vuoden ikäero. Olen 21 ja hän on 24. Minun mielestäni ikäeromme ei ole suuri, mutta välillä mieheni kaveriporukassa siitä tulee keskuselua. "Ajattele, hän on vasta 21" tai vastaavanlaisia kommentteja. En ikinä ole ajatellut ihmisiä iän perusteella, vaan lähinnä luonteen ja olemuksen. Minulle ikä ei ole niin tärkeä asia, varsinkaan ku meidän välillä ero ei ole järin suuri, enkä edes ajattele olevani nuorempi!! Onko tämä muillakin ongelmana, vai ajatteleeko monet muutaman vuoden ikäeroa isona asiana? Miten saisin kerrottua hellävaraisesti että kommentointi ikävään sävyyn ei ole mukavaa!??

Kommentit (6)

Vierailija

minulla ja poikaystävälläni on jopa 4 vuoden ikäero mutta ei se estä mitään, mie tykkään vähän KYPSEMMISTÄ miehistä;) hänenkin kaverit sanoi että miehä oon niin nuori (15v hän 19v) ja mie vaa sanoin suoraa että mie on oo nuori rakastamaan miestä joka rakastaa minnuu myös, ei ole kommenttia tullu enää:) rakkaus ei kato ikää eikä ikäeroakaan :)

Sisley

Ei 3vuotta ole mielestäni lainkaan suuri numero.Miehet kypsyvät muutoinkin jäljessä :D Itseään vanhempi mies on yleensä parempi.

Itselläni ja poikaystävälläni on 9vuotta eroa, en itse edes huomaa sitä mikäli ajatellaan älyllisesti, hän on edelleen yhtä 'lapsellinen' ja meillä on todella läheiset välit. Ja onhan se kivempi olla nuorempi pysyy nättinä kauemmin :D Miehet meinaas säilyvät nuorekkaina. Miehestäni on tullut minulle myös paraskaveri hän ymmärtää asioita paremmin ja on valmis sitoutumaan toisin kuin itseniikäinen mies. olen itse 22v ja mieheni on 31v

Tyttö15W

Hei!

Itseltäni löytyy samankaltainen ongelma, vaikka ikäeroa löytyykin VAIN kaksi vuotta! Mie olen 15 (täytän muutaman päivän päästä 16) ja kultani on 18. 

Ihmisiltä on tullut paljon kommenttia NÄINKIN VÄHÄSTÄ ikäerosta, joka on todella rasittavaa.

Mutta olen kanssasi samaa mieltä, ikä ei ratkase, vaan luonne ja olemus!

emilie
Tyttö15W

Hei!

Itseltäni löytyy samankaltainen ongelma, vaikka ikäeroa löytyykin VAIN kaksi vuotta! Mie olen 15 (täytän muutaman päivän päästä 16) ja kultani on 18. 

Ihmisiltä on tullut paljon kommenttia NÄINKIN VÄHÄSTÄ ikäerosta, joka on todella rasittavaa.

Tossa on vaan se pieni juttu, että sä olet ns. "sakkolihaa". Sama 15- ja 19-vuotiaan suhteessa. 21- ja 24-vuotiaan suhteessa taas en näe mitään ongelmaa, molemmat teini-iän ohittaneita aikuisia.

tapauskohtaista
emilie
Tyttö15W

Hei!

Tossa on vaan se pieni juttu, että sä olet ns. "sakkolihaa". Sama 15- ja 19-vuotiaan suhteessa. 21- ja 24-vuotiaan suhteessa taas en näe mitään ongelmaa, molemmat teini-iän ohittaneita aikuisia.

"Sakkolihaa" kyllä, mutta tässäkin asiassa poikkeus vahvistaa pääsäännön:

"-- lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei pidetä tekoa, joka ei loukkaa kohteen seksuaalista itsemääräämisoikeutta ja jonka osapuolten iässä sekä henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa."

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat