Lauantai

Kommentit (8)

Sophia

Voi harmi, kun tätä blogia on nykyään niin hankala seurata, kun pitää klikata jokainen postaus erikseen auki. Varsinkin hitaalla yhteydellä aikaa kuluu sen verran, että mieluummin siirtyy blogiin, jossa voi lukaista viikon postaukset yhdessä pötkössä. Samoin tämä palsta on kauhean kapea, mikä haittaa luettavuutta. Ymmärrän toki, että sillä pyritään houkuttamaan lukijoita klikkaamaan Cosmon muita sisältöjä, mutta kovin sekavaa on, kun haluaisi vain kurkistaa sinun LA-elämääsi. Siis ihan tällainen tekninen palaute - muuten blogisi on yhtä ihana ja raikas kuin ennenkin.

Vierailija

Kiitos paljon palautteesta Sophia. Tämä kaikki on mennyt eteenpäin tahoille jotka päättävät näistä jutuista! 

emmery

Olen samaa mieltä Sophian kanssa, todella huonosti suunniteltu sivupohja, jossa ei  ole ajateltu ollenkaan käyttäjäystävällisyyttä. Body on aivan liian kapea, ja silmää häiritsee myös se että itse palsta on puskettu ihan vasempaan reunaan kiinni ja sitten puolet sivusta on täytetty kaikella muulla sekamelskalla, jolloin itse blogin teksteihin ja kuviin on vaikea keskittyä. Lisäksi on tutkittu että artikkelit jotka pitää klikata auki nähdäkseen kokonaisuuden kasvattavat riskiä että lukija ei jaksa/viitsi lukea koko juttua, kun taas ilmiö on huomattavasti pienempi jos lukija voi suoraan lukea kaiken alusta loppuun ilman ylimääräisiä ja tarpeettomia klikkauksia.

En tiedä oletko sinä suunnitellut ulkonäön vai onko se Cosmopolitanin oma default, mutta kuka tahansa graafisen suunnittelun koulutuksen saanut voisi helposti parantaa koko blogin ulkonäköä ja ennenkaikkea luettavuutta roimasti - nyt tuntuu että ulkonäön suunnitellut henkilö ei tiedä ollenkaan mitä tekee tai ei ainakaan ajatellut käyttäjäystävällisyyttä ollenkaan.

Jos olet itse vastuussa ulkonäöstä niin tässä muutama vinkki: negatiivista tilaa (eli tässä valkoista) kannattaa jättää reilummin blogin ympärille kaikille sivuille jotta lukijan on helpompi keskittyä kuviin ja tekstiin ja näin erotella blogi kaikesta muusta sivun sisällöstä, ja tekstille sopisi jättää leveämmin tilaa jolloin lukijan silmän ei tarvitse ihan yhtä jatkuvasti hypellä riviltä toiselle kun teksti saa jatkua vähän pidempään ennen seuraavaalle riville joutumista.

Jos tämä taas on sitten ihan Cosmon keksimä juttu niin yritä pliis viedä asiaa niille jotka on vastuussa että saatais parannettua blogin luettavuutta - sillä sisällöltään ja kuviltaan tämä blogi on ihan täydellinen!

Vierailija

Heippa,

Kiitos tästä. :) Tosiaan itse en voi vaikuttaa pohjaan mutta aivan samaa mieltä olen kanssasi. Muutosta ollaan yritetty saada aikaan tässä viimeiset viikot :) 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat