Kommentit (6)

peppi

Tuota kaipaan Suomeen, että palvelukulttuuri muodostuisi tänne. Mun mielestä suomalaisilla on pinttynyt tapa ajatella, että kaikki pitää tehdä itse (sitten on jotenkin hyvä ihminen). Ei haluta maksaa siitä, että pääsisi helpommalla tai joku joka osaa paremmin tekisi sinulle asian puolestasi. Ihan ilmaista apuakaan ei aina haluta ottaa vastaan kun "kyllä mä ite osaan". No niin minäkin osaan, mutta kiva jos joku haluaa auttaa. Itse liputan enemmän Jenkki tyylin puolesta :) 

Peppi

marjut

Mä itse näen taas asian niin, että HALUAN kokeilla tehdä niin paljon itse asioita, koska haluan kehittyä monella saralla. Ostettiin uusi talo - ensimmäinen omakotitalomme - ja musta on ollut ihanaa repiä tapetteja seinästä, maalata, nakuttaa listoja paikoilleen ja vaihtaa ovenkahvoja ym. Toki kaikki putki- ja sähkötyöt jätetään ammattilaisille, koska niiden opetteluun tarvittaisiin jo tutkinto! Samaten olen opetellut ihan uusia taitoja puutarhan puolella. Olen asunut Helsingin keskustassa ilman omaa pihaa 20 vuotta, mutta nyt on ihanaa opetella minkälaiset kukat viihtyvät missäkin ja miten niitä tulee hoitaa. Ja oi sitä iloa kun pääsee katsomaan omien kätösten työn tulosta! <3

Vierailija

Tässä ei ollut siis kyse siitä etteikö haluaisi oppia eri asioita tai tehdä vaikka mitä.

Vaan lähinnä siitä että jos aika on todella tiukilla, työt pitää hoitaa, lapset tarvitsevat aikaa, ruoka pitäisi saada pöytään ja seuraavaksi päiväksi pitäisi saada se kakku vaikka tehtyä. Niin moni täällä valitsee sen leipurin vaihtoehdon kuin että menettäisi yöuniaan ja leipoisi yömyöhään stressissä. :) Itsekin haluan oppia vaikka mitä uutta mutta välillä on ok antaa jokin elämää helpottava työ toisen hoidettavaksi. Siinä kaikki. :) 

Ihanaa aikaa teille uuden talon järkkäilemisessä!

Marre

Mikä sen ihanampaa kun joku muu siivoasi ja tekisi ruokaa ym. Mulle kyllä sopisi, ja puutarhurikin kävisi :) 

Muualla maailamssa se on aika tavaalista varmaan, Singaporessa kaikilla on maid, eli joko kodinhoitaja/lastenhoitja, siivooja. Meillä käy siellä viikkosiivooja eli ei ole tarvinnut siellä päässä koskea imuriin, mutta täällä Suomen päässä jossa oikeasti siivoojaa tarvitsisin ( 200 neliötä) niin sitä ei ole.. :( 

HH

Kukaan ei varmaan tullut ajatelleeksi että kaikilla ihmisillä ei ole varaa hankkia kaiken maailman lastenhoitajia ja ruohonleikkaajia. Silloin on itse tehtävä kaikki työt, vaikka ei niitä ennen olisi tehnytkään eikä tietäisi miten esim. tapetoiminen tapahtuu oikea oppisesti. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat