CERAZETTE E-PILLERIT!

Seuraa 
Liittynyt29.5.2011

Nyt ois semmonen juttu että söin ennen Yasmin merkkisiä e-pillereitä, mutta ne lihottivat joten jouduin vaihtamaan Cerazette pillereihin.

Joten jos joku teistä syö samaa merkkiä niin onko tullut millaisia oireita? ja sopiiko hyvin? ja onko ollu painon nousua? tai onko vaikuttanut mielialaan?

Tiedän että oireet on yksilöllisiä!

Sivut

Kommentit (18)

janna

Heiippa! Ite oon käyttäny noita kyseisiä pillereitä nyt vähän vajaa 3kk. Aluksi mulla oli ihan hirveet mielialanvaihtelut, lisäksi tuli ylimääräisiä vuotoja ja hieman turvotusta. Ensimmäisen liuskan lopussa alkoi tulla ruskeaa vuotoa, joka onneksi loppui nopeasti. Toisen kuukauden aikana ei tullut muuta ongelmia kuin sitä ruskeaa vuotoa ja välillä turvotti ihan kauheesti ja nyt mulle tuli toiset menkat heti viikon niiden 'oikeiden' loppumisen jälkeen. Oudointahan on, että ne voi jäädä joko kokonaan pois tai tulla joskus.. En olis ite vaan uskonu tätä joskus sanaa tälläiseksi :-D

Piuppa

Moi! Minulle määrättiin aikoinaan Cerazette-minipillerit, koska aurallisen migreenin takia muut merkit eivät sopineet minulle. Jonkinlaista mielialanvaihtelua oli aluksi, mutta mielestäni olin paljon ailahtelevaisempi ilman pillereitä :D

Minulta jäi kuukautiset kokonaan pois kahdeksi vuodeksi. Aluksi panikoin säännöllisin väliajoin, että olen raskaana, mutta usean raskaustestin jälkeen opin luottamaan pillereihin. Muutosta painossa en ole huomannut missään vaiheessa. Kahden vuoden jälkeen päätin kuitenkin lopettaa pillerien syönnin, jotta hormonitasapaino vähän palautuisi.

Jossain vaiheessa aloitin samat pillerit uudestaan, mutta tällä kertaa alussa esiintyi tiputtelua ja enemmän mielialanvaihteluja. Nyt olen taas nauttinut elämästä ilman kuukautisia eikä mielialanvaihteluista ole tietoakaan.

Höntti

Itse syön kyseisiä pillereitä sukuni veri-ja sydänsairauksien takia. Söin ensin yasmineja mutta menkka kivut paheni entisestään ja lihoin. Itse olen muutenkin niin ailahtelevainen joten en usko että pillereillä on minkäänlaista vaikutusta mielialaani :'D. Minulla on enemmän hyviä syitä pysyä cerazetessa: menkkakipuja ei ole laisinkaa, en liho, muistan ottaa ne paremmin, välillä ei menkkoja ollenkaa ja ei riskiä sairastua.

Liuskan alussa saattaa välillä tulla tiputtelua mutta mieluummin tiputtelua kuin menkat ja menkka kivut. Oon todella tyytyväinen ja nautin tästä! :)

mimmu90

Olen syönyt cerazetteja vuoden verran. Vaihdoin mirelleistä migreenin takia. Olen ollut muuten tosi tyytyväinen paitsi mulla pillerit aiheuttaa lievää aknea. Mitään muita sivuvaikutuksia en ole huomannut, joten tämä ongelma tuntuu pieneltä muiden kokeilemieni pillereiden sivuvaikutuksiin verrattuna (mielialan vaihtelut, haluttomuus, väsymys, migreeni.) Menkat oli aluksi niukat ja kivuttomat ja muutaman kuukauden jälkeen jäi kokonaan pois.

saara_90t

Itse kokeilin niitä kolmisen kuukautta, koska yhdistelmäpillerit eivät käy. 

Ei tosiaan liho, mutta kaikkea muuta kivaa sitten tulikin: akne, mielialanvaihtelut, totaalinen haluttomuus (ei kiinnostanut miehet ollenkaan), tunnottomuus ja totaalinen kuivuus. Lisäksi sain jatkuvat virtsatieoireet, joiden vuoksi jouduin lääkäriinkin. Eli ehkäisy toimi 150%, kun ei mitään voinut harrastaa. 

B.Orchid

Moi. Itse kans syön noita. Kuulemma ihan hyviä pillereitä. Niitä kantsii ottaa suurinpiirtein samaan aikaan jokapäivä. Mulla ainakaan ei ole tullut hirveesti mielialanvaihtelua yms. Kuukautiset kyllä saattavat tulla 2 kertaa kuussa, ja ruskeaa vuotoa... Nää pillerit auttaa myös kuukautiskipuihin, mutta pientä turvotusta mullakin ollut. Ihan hyviä on muuten ollut. Ainakin ehkäisee raskauden. :D

singidunum

Mulla on Cerazette ollut käytössä nyt about 1,5 vuotta ja mitään epäilemääni lievää haluttomuutta pahempaa en ole kohdannut. Kuukautiset on jääneet kokonaan pois tai ainakaan niitä ei ole kuulunut pitkään aikaan, mutta gynekologin mukaan siitä ei tarvitse huolehtia. Oikeastaan en edes tajua, mitä kuukautisten poisjäänti tekee pakkausselosteen "haittavaikutukset"-kohdassa :D

pople

Oon syöny cerazetteja nyt kohta kaks ja puol vuotta, jona aikana on ollut menkat tasan kaksi kertaa. En ole niiden takia lihonut, ollut haluton, masentunut eikä mielialoissa ole ollut vaihtelua. Mielestäni siis hyvät pilsut kun ei ole tarvinnut miettiä pariin vuoteen että mitäs nyt kun on menkat, toki pelkään että se aiheuttaa lapsettomuutta, mutta gyneni sanoi että siitä ei ole pelkoa joten en ole stressannut asiaa. :)

Vierailija

mä oon nyt yhen liuskan noita syöny (mulle ei käy muut pillerit). aluksi ei ollu mitään mut sitte parin viikon käytön jälkee alko tuli ylimäärästä vuotoo ja se kesti tasan 2viikkoa.... nyt on vähän ruskeaa vuotoa. mitään muita oireita ei oo tullut! oon tyytyväinen :)

Vierailija

Mulle määrättiin myöskin aikoinaan noi Cerazette-merkkiset, migreenin takia. Itselle ne ei kyllä sopineet, ei sitten pätkääkään. Olin kiukkunen kuin ampiainen kokoajan ja kuukautiset jäi kokonaan pois. Muuten olisin varmaan jatkanut niiden käyttöä, mutta tuon kiukkuisuuden takia jouduin vaihtaa.

Vierailija

Hyi. En koskisi kyseisiin pillereihin enää pitkällä tikullakaan, mieluummin eläisin selibaatissa kuin niillä ehkäisisin :D eli minulle eivät sopineet. Entinen lääkärini sai jonkun päähänpiston ja vaihtaa yhdistelmäehkäisyn niihin. Sain vatsakipuja, hiustenlähtöä ja -rasvoittumista, aknea, kuivuutta, alapään tunnottomuutta... Tuo alapään tunnottomuus oli ehkä hirveintä. Ihan kuin olisi puudutettu koko jalkoväli. Ainoa hyvä puoli oli että menkat jäivät pois. Sitten kun valitin noista sivuoireista lääkärilleni, hän täräytti että minulla vain on asennevamma :D vaihdoin lääkäriä, joka ei nähnyt mitään estettä yhdistelmäehkäisylle. Onneksi saan syödä ye:tä taas.

Cerazette tuntuu olevan vähän sellanen merkki, että se joko sopii tosi hyvin tai ei ollenkaan. Hyvä juttu te keille se sopii, minulle se oli helvettiä :D verraten nykyisistä ye-pillereistäni Marvelonista en ole saanut yhtään mitään sivuoireita.

Vierailija

Eikös nää oo minipillerit? o_O

Mulla oli kans, mut tuli kai ärtyneisyyttä niinku muistaki aikasemmista... Tärkeintä on huomata, jos sun persoonallisuus muuttuu. Mul oli hyvin yli puol vuotta taukoo pillereistä ni huomasin heti et ei sovi nääkään pillerit ku alotin uudella merkillä koska vanha ei taaskaan ollu hyvä...

Vierailija

olen käyttänyt nyt 7 tai 8 kuukautta cerazettea koska e-pillereitä en saa käyttää eli minipillerit periaatteessa ainut vaihtoehto mulle. pari ensimmäistä kuukautta olin ihan kamalia! sain kauheita hermokohtauksia ja suutuin ja riitelin ja mökötin poikaystävälle ihan jostain ihmeellisista pikkuasioista.. sillon riideltiin ja itkettiin tosi paljon. meinasin useasti lopettaa koko pillerit. mutta sen parin kuukauden jälkeen on hyvin tottunut, ne oli niitä alkuoireita kun en ikinä ennen ollut käyttänyt mitään ehkäisyvalmisteita. ja pari kuukautta on se aika mikä elimistöltä kestää tottua. nyt ei siis mitään normaalista poikkeavia mielialaongelmia! :D

muita sivuoireita ei mulle ole oikeastaan tullut. paino ei ole noussut (tosin en liho muutenkaan oikein millään) eikä mitään päänsärkyäkään ole erityisen paljon ollut. menkat ei mun mielestä ONNEKSI kokonaan ole lppuneet, koska se mua mietitytti näissä pillereissä eniten kun kuukutiset kuitenkin tavallaan puhdistaa elimistöä ja olisin varmaan lopettanut käytön jos menkat olis loppunut. nyt on vaan tosi paljon pienemmät menkat, tulee vaan joka toinen kuukausi mutta pieni vuoto kestää melkein 2 viikkoa... vähän erilaiset kun ennen mut parempi silti näin kun loppuis kokonaan. menkkakivut ois saanu kyllä loppua :D

lisäks tissit on hitusen kasvanu jee :D

Theressa
Seuraa 
Liittynyt9.5.2011

Käytin noita Cerazetteja puoltoista kuukautta. Oli melkeenpä kokoajan pää kipee ja vähä sellanen hassu olo eikä seksi kiinnostanu yhtään. Lisäksi oli kaikkia ihmeellisiä vuotoja ja sitte ku menkat tuli, nii sen jälkeen alapää oli kuiva ku sahara ja seksi sattui. Vaihdoin Mini-Pill -merkkisiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat