Miten selviän erosta?

Sanna

Eli oon nyt kesäkuun lopussa muuttamassa mun miehen luota pois. Meillä on yhteinen poika joka tietenki lähtee mun matkaan, kuin myös meidän koira. Kolme vuotta ollaan oltu yhessä, ja viime kesänäkin muutin pois ku suhde tökki kaikella mahdollisella tavalla, mut mies tuli sitte perässä. Sillon meillä ei vielä ollut lasta.

Nyt on tullu mitta täyteen, mies täytti KAIKKI mahdolliset pettämisen merkit. Ei ollu koskaan kotona, ärtyneisyyttä, puhelin piilossa, facebook kiinni heti ku menin lähelle, ei mitään seksielämää eikä muutenkaan ollenkaan läheisyyttä. Miestä ihan ahdisti mun seura ja sain joka päivä kuulla kuinka paska ihminen oon. Olin ihan varma että minä en oo se ainut.

Mutta, viime kuussa mies kertoi olevansa riippuvainen vakavampiin huumeisiin. Kovasti aikoi lopettaa ja ottaa itteään niskasta kiinni, mut meno ei oo vielä tänäkään pävänä muuttunu miksikään. Päätin että muutan pojan kanssa pois, ei lapsen tarvi kasvaa ympäristössä jossa isä käyttää huumeita ja vanhemmat tappelee koko ajan.

Nyt ois sitte tavotteena se etten tee toista kertaa samaa virhettä ja ota miestä perässä meille asumaan. Tuntuu niin mahdottomalta ajatukselta, vaikka voimia antaaki mun poika ja se että haluan oman lapseni kasvavan turvallisessa ympäristössä... Mut niin varma oon siitä että mies tahtoo tulla perässä, ja varmasti tekee kaikkensa sen eteen. Ei se osaa edes huolehtia itsestään, mä teen ruuat, pidän huushollin siistinä ja pesen sen pyykit. Mulla on tavallaan tarve huolehtia siitä. Miten ihmeessä saan psyykattua itteni etten enää ajattele vaan mun miestä, vaan mun ja mun pojan parasta?!

Kommentit (4)

vanessa

Miten miehesi vanhemmat? Tietävätkö he poikansa ongelmista? Tai miehen kaverit? Onko hänellä bestistä, jonkinlaista lapsuuden kaveria? He saattaisivat auttaa häntä... Tai sitten jonkinlainen hoitola/vieroitus varmasti auttaisi. Tarvitset nyt tukea ystäviltäs, he varmasti ymmärtävät ja piristävät asiassa:) Näissä tilanteissa todellakin pitää ajatella lapsen parasta. Ja ihan varmasti se ei ole isänsä seurassa tällä hetkellä, niinkun sanoit:/

Kannattaa keskustella miehen kanssa ja perustella asiaa lapsen henkisen terveyden kannalta. Kuitenkin kannattaa huomauttaa että kun huumeista on päässyt kiinni niin sitten hän on lapsen luoksi tervetullut..

Sanna

Miehen vanhemmat ei  tiedä, kun en oo uskaltanu kertoa. Mut mun miehellä on tätä taustaa ja niistä vanhoista jutuista sen vanhemmat tietää. Ja miehen nykyiset kaverit on just sitä huumeporukkaa. Vanhoihin ystäviin se ei pidä enää yhteyttä, vaikka oon kehottanu. Vierotuksestaki oon puhunu, mut ei suostu. Ei oo kuulemma tarvetta, vois lopettaa heti kun vaan ite haluais. Mitä en todellakaan usko. 

Lapseen liittyen, oon sanonu miehelle et selvinpäin ja tasapainosena on täysin tervetullut kattomaan poikaansa ja viettämään aikaa sen kans. Ja yhteen muutto voidaan ottaa kyseenalaiseksi sitte ku se on ollu jo pitkään ilman. Esimerkiks jonku vuoden. Mutta sitä se meinaa että tulis jo parin kk:n jälkeen perässä. Tuossa yks päivä sanoin, että tajuathan että mä oon muuttamassa pojan ja koiran kanssa pois. Nauro vaan ja sano että joo joo mutta mä tuun kohta perässä kuitenki. Hoh. Ei oo tulossa jos vaan osaan pitää pääni...

vanessa

Ompa itsepäinen tapaus, harvoin kukaan nyt helposti "voi lopettaa heti kun vaan haluaa",silloin  kun päihteistä puhutaan:/ Mutta niimpä, ei hän ole tulossa jos pidät pääs! Ei oo todellakaan mikään sun velvoite että aikusesta miehestä pitäis passata päivät pitkät...

Sanna

Joo, oon mä tässä kolmisen vuotta sitä passannu. Tosiaan huolehtinu ihan siitä kuin sen oma äiti. Alussa ei ollu mitään tämmöstä, mut ku mentiin kihloihin niin kaikki muuttu. Tavallaan myös mun oma vika kun miehestä on tullu tuommonen, oon päästäny sen liian helpolla kaikesta, antanu kaikessa periks ja antanu kaiken liian helposti anteeks. Nykyään ku se tekee jotain ns. väärin, niin antaa vaan asian olla. Jos alan "vikisemään" niin mies ottaa ja lähtee ja tulee seuraavana päivänä takas olettaen että oon unohtanu kaiken. Mä oon NIIN onnellinen että pääsen tästä kaikesta kohta pois.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat