ikäero vain numero suhteessa?

Vierailija

Eli onko ikäerolla oikeasti väliä suhteessa. Onko teillä jollain kokemuksia ehkä itellänne että seurusteletteko tai ootteko seurustellu itseänne vanemman miehen kanssa ja kuinka monta vuotta vanhemman? Onko esim 10 vuoden ikäero paha jos katsotaan vaikka  18 vuotta täyttänyttä ja vähän alle kolmekymppistä? Itse tiedän yhden joka on tässä tilanteessa ja haluaisin antaa vastauksia hänen heittämiin kysymyksiin että kehtaako hän tehdä aloitetta jne. Kiitos etukäteen!

Kommentit (5)

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Olen aina seurustellut itseäni vanhempien miesten kanssa. Mutta sanotaanko näin, että jos kolmekymppinen mies alkaa hakemalla hakeutua 18 vuotiaiden seuraan, on siinä jo hälytyskellojen soitava. Mitkä ovat aikuisen miehen motiivit moiseen käytökseen. Tämä on kuitenkin aika raakaa yleistystä. Järki käteen kaikessa touhussa. Ikä on vain numero. Kyllä, ihmiset, heidän kokemukset, elämäntilanne ja käytös on se, mikä painaa enemmän. 

Kunhan nyt ei aleta puhumaan lapsiin sekaantujista ja muusta vastaavasta. Jotkut 18v vuotiaat ovat ihan vastuuttomia lapsia vielä, jotkut eivät. Jotkut kolmekybäset haluavat jo perheen ja vakiintua. Jotkut juhlia ja kärsiä 3kybän kriisistä. Ei siihen ole yksinkertaista vastausta. Jokainen tapaus on erilainen. 

Vierailija

Olen 23v ja löysin elämäni miehen 14v vanhemmasta. Jos molemmat ovat oikeasti aikuisia, ikä on vain numeroita.

Tosin mieheni näyttää ulkoisesti 10v ikäistään nuoremmalta. Iästä tietämättömät luulevatkin häntä yleensä 25-30-vuotiaaksi. Elämäntilanteemme ovat erilaisia (hän ollut vakityössä  jo pitkään, minä opiskelen) mutta ainakaan vielä se ei ole aiheuttanut ongelmia.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

NIIN siis elämäntilanteella en viittaa ainoastaan työtilanteeseen.. Taustalla voi olla avioeroja, lapsia, ynnä muita tekijöitä. Joihin toinen osapuoli ei välttämättä ole tarpeeksi kypsä sopeutumaan :) Tällä hetkellä itse seurustelen myös itseäni vajaa 10 v vanhemman miehen kanssa, jolla lapsia edellisestä suhteesta. 

Erika88

Kyllä ikäerolla jotain merkitystä on.. En itse voisi koskaan kuvitella seurustelevani itseäni yli 10v vanhemman miehen kanssa. En ymmärrä parikymppisiä, jotka seurustelee nelikymppisten kanssa.

Pienellä ikäerolla ei ole mielestäni merkitystä sitten, kun molemmat on täysi-ikäisiä. Itse olen 23v ja poikaystäväni on mua 4v vanhempi.

Vierailija

Jos on iso ikäero niin saa olla varma että jotkut ihmiset ei vaan hyväksy sitä, mutta mielestäni se on vain heidän ongelma. Ikä ei sanele kuka on sopiva kumppani ja kuka ei. Itselläni oli juttua 18-vuotta vanhemman miehen kanssa kun olin 18 vuotta. Ikäero ei ollut syy eroomme, vaan ne oli aivan jossain muualla. Mies oli ensimmäinen josta todella välitin ja tunne oli kyllä molemmin puolinen ja suhteemme oli ihana sen aikaan minkä kesti, jotenka en koe isompaakaan ikäeroa ongelmana. Tällä hetkellä tapailen miestä joka on 8 vuotta vanhempi ja koen että ikäero on ihan hyvästä. Vaikka itse olen vielä kovin nuori niin koen olevani sen verran kypsä että oman ikäiseni eivät vain kiinnosta tai toivoisin heidän kasvavan aikuiseksi. Edellisissä kommenteissa mainittu elämäntilanne on toki vaikea asia välillä, mutta hyvin erilaisessa elämäntilanteessa olevatkin ihmiset voivat olla onnellisesti suhteessa jos muuten homma toimii. Miehellä jota tapailen on vakityö ja lapsi edellisestä suhteesta ja itse olen vielä opiskelija. Mutta kaikesta huolimatta meillä menee todella hyvin tällä hetkellä :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat