Miksi ihmeessä?

Kommentit (11)

Zella

Muistan tuon itsekin siltä ajalta kun asuin jenkeissä.  En tiedä mikä tilanne on nyt, mutta ainakaan tuolloin ei amerikkalaisilla poliiseilla ollut koskaan tapana tehdä ns. juopporatsioita niinkuin on Suomessa, vaan maantiepoliisi pysäytti autoilijan vain jos ajotyyli näytti epäilyttävältä, tai ajaja teki jonkun liikennevirheen.  Scary.

http://planetzella.blogspot.com

Vierailija

Edelleen aivan sama juttu, eli ei mitään ratsioita kuten Suomessa. Välillä näkee että tien varteen on pysäytetty auto ja ajaja on laitettu tekemään kävelytestiä jne. Mutta mielestäni täällä ei ole luvallista edes puhalluttaa. 

Heidi

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Asuin muutama vuosi sitten pari kuukautta Yhdysvalloissa, ja olin todella hämmästynyt kuinka yleistä hiprakassa/humalassa ajaminen on. Jopa sikäläinen ystäväni, joka on kunnollinen, kristitty kiltti tyttö, ei nähnyt mitään ongelmaa ajamisessa parin oluen jälkeen. Sain onneksi ainakin hänen päänsä käännettyä omalla saarnallani.

Luin jokin aika sitten, että ns. dry countyissa tapahtuu enemmän alkoholista johtuvia liikenneonnettomuuksia, koska sieltä ajetaan pidemmälle juomaan. :(

Veikkaisin, että syynä tuohon on puutteellinen julkinen liikenne. Mutta miksei sitten voi käyttää taksia? Se on kuitenkin aika halpa hinta omasta hengestä...

Vierailija

No aivan! En vain pysty ymmärtämään tätä. Niin hullua. Hih loistavaa jos ole saanut edes yhden ymmärtämään kuinka vaarallista ajaminen onkaan parin jälkeen. Ainakaan täällä missä me asumme eivät taksit myöskään ole yhtä yleisiä, joka varmasti vaikuttaa jonkin verran tuohon että on niin helppo itse vain ajaa. :( 

Jenni

Mulle on kans pistänyt silmään tämä tapa juurikin elokuvissa ja tv-sarjoissa, ja usein oonkin pohtinut että onko tää vaan joku leffakikka että saadaan tarinankerronta toimimaan paremmin, vai ihanko oikeesti jenkeissä on ihan yleistä ajaa autoa vaikka muutama drinksu löytyy pohjalta. 

Vierailija

Mietin itse aikaisemmin aivan samaa ja järkyttyneenä on vain ollut pakko todeta ettei se todella ole vain leffajuttu vaan aivan totisinta totta. :( Ja yleensä ei vain muutamaa drinksua, muutama shotti ja drinksut päälle ja sitten kotiin. 

Madison

Täällä meidän vanhoilla kotikulmilla Nykin seudulla sama juttu, vaikka junat kulkee ja vaikka matkaa baariin olisi kävellä alle kilometri. mekin eilen oltiin ulkona ja mun amerikan mamma kysyi monta kertaa halutaanko ottaa auto asemalle, ettei tarvi kävellä tai ottaa taxia mikä maksaa $7. 

Me oltiin että ei missään nimessä!! Toi ajokulttuuri ottamisen jälkeen ihan älytöntä.

Aika halpa henkivakuutus ottaa taxi kotia...

Vierailija

Joo huh huh. :( En ymmärrä miten se voi olla niin yleinen tapa ihan joka puolella täällä. Ja todella taksi on niin helppo ja halpa vaihtoehto...

Vierailija

Heh no kerro se täällä ihmisille joiden mielestä se on aivan normaalia. :( En tiedä missä vaiheessa aikaa täällä se on ollut näinkin hyväksyttävää kuin mitä se on nyt.:(

Tarja

Itse huomasin Thaimaassa saman ongelman, eli siellä humalassa ajaminen on todella yleistä (vaikka onkin laitonta) eikä se tunnu ketään kiinnostavan. Ja onnettomuuksiahan sattuu, ja usein. Jotenkin sen ymmärtää vielä paremmin kun kyseessä ei ole niin kehittynyt maa, mutta luulisi Jenkkien jo tietävän...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat