Irtisanoutuminen koeajalla

kyllästynyt

Heippa,

Olen työskennellyt nyt reilun kuukauden ajan pikaruokaravintolassa, ja huomannut ettei työ ole lainkaan minua varten. Pomo on epäasiallinen eivätkä asiat hoidu kuten niiden kuuluisi. Olen nyt alkanut harkitsemaan työpaikan vaihtoa mitä pikimiten.

Onko koeajalla mahdollista sanoutua irti esim. tiistaina ja sitten olla menemättä sinne enää keskiviikosta eteenpäin? Onko kellään kokemuksia? :) Haluaisin todella eroon nykyisestä työpaikastani..

Kommentit (4)

Erika88

Jos yhtään muistan työsuhdelakia oikein, koeajalla ei ole irtisanomisaikaa. Joten mielestäni voit sanoa itsesi irti vaikka samantien.

Jos joku viisaampi tietää paremmin, hän varmaan korjaa tai vahvistaa väitteeni.

anonymisti

Lisättäköön, että koeajalla työsuhteen voi purkaa milloin tahansa, kunhan syy ei ole epäasiallinen. Syytä ei kuitenkaan tarvitse kertoa, joten jos työnantaja sitä kysyy, kannattaa joko olla kokonaan vastaamatta tai mainita joku asiallinen peruste kuten työhön soveltumattomuus (epäasiallisena perusteena on pidetty esim. parempipalkkaiseen työpaikkaan vaihtamista).

keydas

Mikä muka estäisi tai kieltäisi purkamasta koeaikaa sen takia, että saa paremman duunin? Ei yhtikäs mikään! Tottakai jos vielä joskus mahdollisesti tahtoo takaisin siihen työhön, mistä irtisanoutui, niin sitten ei sitä kannata sanoa, mutta eipä silloin kannata sanoa myöhään, että ei sovellu työhön.

Mutta juu, niin se menee, että koeajalla ei ole irtisanomisaikaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat