Missä vika?

sinkku

Olen nuori 19-vuotias opiskelija. Elämä hymyilee muuten vallan mainiosti, mutta se toinen puolisko puuttuu. En todellakaan tiedä, mistä kiikastaa, sillä kaikki saamani kommentit vastakkaiselta sukupuolelta ovat olleet pelkkää positiivista. Kehuttu ulkonäköä ja luonnetta maasta taivaisiin, mutta silti kannan sinkku -statusta harteillani. En koskaan ole seurustellut ja tiedän, että olen vielä nuori ja elämä vasta edessä päin. En todellakaan halua seurustella pelkän seurustelun vuoksi, en ole sentään niin epätoivoinen. Mutta silti tuntuu aika ajoin yksinäiseltä, varsinkin kun kävelee kaupungilla ja vastaan kävelee umpirakastuneita pariskuntia.

Liekö suomalaiset miehet sitten vain niin ujoja vai missä vika piilee?

Kommentteja ja omia tarinoita otetaan mielellään vastaan :)

Kommentit (6)

villainen

Kai se on vähän kulttuurisidonnainen juttu että ei uskalleta tehdä aloitetta kuin tukevassa humalassa. Tai kai jossain piileskelee niitä intellektuelleja yksilöitä jotka vain kiinnostuvat ja tulevat juttelemaan kadulla mutta enpä ole törmännyt!

Samaa vikaa siis täällä, likimain 18 ja yksinäisyyttä poden. En tiedä mistä kiikastaa, mutta vaikka tekisin hyvän ensivaikutelman bileissä tai missä vain (hymyilen, juttelen jne.) ja joku vaikuttaisi kiinnostuneelta, homma tyssää johonkin.  

miumiu92

Saanko kysyä, onko sinulla ollut kuitenkin esim. jotain säätöä tai yhden illan juttuja tms.? Jos on, niin mieti miten olet päätynyt näihin tilanteisiin. Useinhan on kuitenkin kyse enemmän tai vähemmän sattumasta. Yksi ongelmahan voi olla se, että miehet todella voivat olla ujoja, eivätkä välttämättä uskalla tehdä aloitetta, vaikka haluaisivatkin. Mikäänhän ei kuitenkaan estä sinua tekemästä sitä, sillä nykyaikana aloitteen tekijä ei ole enää vain miehen harteilla. Entä miten käyttäydyt silloin kun mies tekee aloitteen? Oletko silloin ujo vai avoin?

Itse olen myös 19-vuotias ja olen seurustellut kerran. Tämän lisäksi on ollut yhden illan juttuja ja nyt tapailen erästä miestä. Omalla kohdallani olen tutustunut miehiin useimmiten kavereiden kautta tai ihan vaan sattumalta ja melko usein alkoholin rohkaisemana vastannut aloitteeseen tai tehnyt sen itse. Löydät kyllä varmasti seurustelukumppanin, vaikka tuntuukin turhauttavalta odottaa sitä. Tiedän itsekin hyvin sen tunteen, kun esim. muut kaverit seurustelevat ja itse olet ainoa sinkku kaveripiirissä - silloin tuntee itsensä väistämättäkin hieman yksinäiseksi. Koita keksiä esim. joku kiva harrastus, sillä aikaa kun odottelet sopivaa kumppania :)

sinkku

Kiitos kommenteista :) Minustakin tuntuu, että aloitteen tekeminen on kulttuurisidonnainen juttu, sillä ulkomailla/ulkomaalaiset miehet kyllä tekevät aloitteita keskellä kirkasta päivää! (Mitä en tietenkään pane pahakseni ollenkaan).

Olen kai sen verran vanhanaikainen, että haluan miehen tekevän aloitteen, mutta who knows, ehkä rohkaistun joskus tekemään itsekin aloitteen..

Yhden illan juttuja en harrasta, ei kuulu tapoihini. Mutta erään miehen kanssa oli jtn juttua ja kiinnostus oli molemminpuoleista. Oikeastaan hän oli aika täydellinen, juuri kaikkea mitä miehessä haen. Juttu kuitenkin tyssäsi siihen, että aikataulumme eivät menneet yks-yhteen ja lisäksi hänessä tuntui olevan hieman pelimiehen vikaa, enkä todellakaan halua kilpailla kanssasisarten kanssa miehen suosiosta.

En ole ujo, jos mies tekee aloitteen. Olen luonteeltani sosiaalinen ja avoin persoona ja juttelen mielelläni uusille tuttavuuksille. Ja pyrin aina olemaan oma itseni, enkä halua esittää mtn sellaista, jota en ole.

Cosmon sivuilla on  sinkkuuteen liittyviä artikkeleita, joissa varatut kertovat kadehtivansa sinkkuja. Onhan sinkkuudessa ihan hyviäkin puolia, mutta kaksin aina kaunihimpi :)

Vierailija

Itse myös olen miettynyt samaa! kehuja tulee, mut missä vika?

onhan se totta, että tukeva humala edesauttaa sen askeleen ottamista, kehumista jne. Siitä saadaan rohkaisua :D mutta selvinpäin on eriasia, pelkäähän ne miehetkin saavansa pakit. onhan se aika raastavaa saada pakit.

Pitää itse olla oma-aloitteinen :) jos  tapaa jonkun kiinnostavan henkilön, eiku tutustumaan vaan rohkeasti! muutenhan ei mitään tapahdu.

Jeppe

Uskon että sinullekin löytyy tuolta vielä joku. Itse omakohtaisesti olen ollut aikoinani sinkkuna pitkään ja se kumppani tulee sieltä ajan kanssa itsestään vastaan kun sitä itse vähiten odotat :) usko pois! itsestänikin muistan miten epätoivoiselta ja yksinäiseltä toisinaan tuntua. Itse pysyin aktiivisena esim. näin paljon kavereita ja kävimme yhdessä ulkona, harrastin jne. Sillä tavoin sitä voi myös suuremmalla todennäköisyydellä törmätä siihen omaan rakkaaseensa. Oma-aloitteisuutta kannatan myös itse! Miehet kun voivat hmm olla vähän hitaita hoksaamaan :D

Tsemppiä täältä sinne! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat