E-pillerit ja niiden aloittaminen!

robiss-

Jep, mitäs tehdä ekana? Varaanko ajan lääkärille vai saako päivystyksestäkin? Riittääkö kerta lääkärillä, et siit suoraa sit vaa apteekki ostaa pillereitä ? Ja mitä siel lääkärillä tehdään / kysytään. Ja sitku saa apteekistä lääkkeet paljon niitä on, ja kuinka usein pitää ostaa niitä lisää ja paljon e-pillerit maksaa yleensä? Saako kelakortilta alennusta? Ja sitku ottaa ekan pillerin, estääkö se heti raskaudelta et tyyliin ku ottaa ekan nii sitku harrastais suojaamatonta seksiä nii onkse ok? Ja pitääks pillereit siis ottaa iha joka pv eli 7 kertaa viikossa :D? Kauheesti kysymyksiä, mut ois kiva saada tietää kaikki ku ajattelin mennä täs parin päivän päästä ne hankkimaan!

Kommentit (2)

anemia

Suosittelen käyttämään googlea.. Mutta pilleri merkkejä on laidasta laitaan toooodella erilaisia, joitain syödään joka päivä, joissain pidetään taukoja/tauko, joissain osa pillereistä on pelkkiä lumepillereitä jne.. Opiskeletko? Kouluterveydenhoitajan kautta saat pillerit kaikista helpoiten ja sieltä he sitten neuvovat ja ohjeistavat. Ja pillerit aloitetaan syömään samalla kun kuukautisesi alkaa. Pillerit saattavat aiheuttaa mielialanmuutoksia, tiputtelua, jopa 1 kuukauden kestävät kuukautiset. Kun menet terveydenhoitajalle, selvitätte yhdessä mikä pilleri merkki olisi juuri sinulle sopivin. Tähän vaikuttaa esimerkiksi jos kärsit migreenistä tai sinulla/suvussa on korkeaa verenpainetta tms..

Siinä on nyt aluksi jotain pientä sinulle.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

En tiedä miten se nykyään menee.. mutta itse kun alotin pillerit 10 vuotta sitten niin terkkarin kautta gynelle. Gynen kanssa sitten keskusteltiin pillereiden aloittamisesta. Tai hän siinä kertoi myös muista vaihtoehdoista. Päädyimme pillereihin. Hän kirjoitti reseptin ja siitä sitten apteekkiin. 

Vie oman aikansa (niinkuin kaikkien ehkäisymenetelmien kanssa) että keho tottuu. Joilain nopeammin kuin toisilla. Itselläni ei pillereiden kanssa koskaan ollut mielialan muutoksia eikä kohtuuttomia menkkoja. Päin vastoin. Auttoivat menkkakipuihin huomattavasti ja niukensivat menkkoja muutenkin. 

Itse piti kyllä muutaman vuoden jälkeen lopettaa pillerit. Ultrassa ilmeni, että vaikuttaneet negatiivisesti maksaan. Siitä sit siirryin kapseliin ja nykyään nuva ringiä käyttelen ja tod. tyytyväinen olen ollut. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat