Kihlautumisen miettimistä

Seuraa 
Liittynyt20.2.2012

Olen lueskellut noita kaikkia, missä puhutaan tuosta kihlautumisesta.. Mutta silti jäi pään vaivaksi se, että mitä jos kumpikin haluaa kihloihin, mutta mies ei vaan osaa kosia mitenkään romanttisesti? Olen tottakai kertonut hänelle, että jo romanttinen illallinen kotona/ravintolassa niin käy ja se olisi jo minulle suuri unelmani. Olemme asuneet jo vuoden ajan yhdessä ja seurustelleet kohta 2 vuotta. :)

Unelmani on saada asua ja olla mieheni kanssa hautaan asti ja mennä myös myöhemmin elämässä naimisiin. (Näin mieskin ajattelee, mutta silti ei vaan mitään tapahdu).. Miten saisin sen kerrottua miehelleni jotenkin? Teenkö kortin jossa kerron rakkaudesta ja siitä, että haluan olla hänen kanssaan, vai miten? :)

Kommentit (5)

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Edetkää rauhassa. Kaksi vuotta on lyhyt aika.. Suomessa on muutenkin hyvin harvassa nämä ison maailman tyyliset isot romanttiset kosinnat. Mutta sehän ei tietenkään ole se pääasia. Eihän? 

Ja kuten sanoit, haluatte molemmat kihloihin. Kylä se sitten tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Mutta mikäli nyt haluat kiirehtiä asioita niin puhu miehesi kanssa. 

Lenune

Miksi sen pitää olla kosinta... kaikki minun tietämäni kihlautuneet ovat yhdessä asiasta puhuneet ja yhdessä sitten sopineet, että mennään vaan, käyneet ostamassa sormukset... pitääkö kaiken mennä niin jenkkien mukaan nykyään. Voittehan te sitten yhdessä mennä sormusten oston jälkeen romanttiselle illalliselle tai ottaa huoneen hotellista tms. Ollaan kuitenkin 2012 vuodessa, ja muutenkin kihlautumisen merkitys kadonnut ainakin puolelta ihmisiä, niin miksi sen miehen se pitäisi yksin hoitaa. Jos nyt välttämättä jotain tuollaista haluat ni käskisin ehkä jonkun yhteisen kaverin vähän hoputtaa miestä, tuntuu vähän tyhmältä ite mennä sanomaan "sun pitäis hei kosia mua ja mielellään romanttisesti ravintolassa tai jääkiekkopelissä screenillä."

Elenainen

Voi onpas tässäkin tutun kuuloinen tilanne :) Tosin minä en ole täysin varma, onko mieheni ihan tosissaan kanssani...

Kosintaa olen odotellut jo pitemmän aikaa, mielestäni aika on jo kypsä siirtyä vakavampaan sitoutumiseen. Päätin juuri, että minun pitää vain mieheni kanssa istua alas ja keskustella asia läpi niin kypsästi kuin suinkin mahdollista. Aion kertoa hänelle mahdollisimman selkeästi että olen valmis menemään naimisiin, ja hän voi kosia minua jos hänestä siltä tuntuu.

Käsittelen näitä aiheita ihmissuhdeblogissani, käy kurkkaamassa jos kiinnostaa :)

http://myotajavastamaessa.blogspot.fi/

Tsemppiä teille!

Vierailija

Ex-mieheni kosinta ei ollut järin romanttinen, mutta herätti sillä hetkellä minussa suuria tunteita, itselleni se tuli nimittäin täysin puskista. Olimme laivalla ja heränneet sinä aamuna järkyttävän aikaisin. Olimme käpertyneet yhden hengen sängyyn kahdestaan ottamaan torkut, itse olin jo täysin unenpöpperössä. Sitten mieheni kysyi sen, haluaisinko mennä kihloihin hänen kanssaan. Muistan sen sydämen pysäyttävän tunteen, sen kouraisun, sen ilon ja onnen tunteen :) Sanoin siis kyllä.

Nyt, yli seitsemän vuotta myöhemmin tuosta hetkestä, muistelen sitä vieläkin lämmöllä, se saa hymyn kasvoilleni siitäkin huolimatta, että olemme juuri eronneet (omasta aloitteestani).

Olen joutunut paljon punnitsemaan omaa arvomaailmaani ja sitä, mitä ajattelen kihlauksesta. Kovin heppoisin perustein en enää uuteen kihlaukseen lähde, sillä huomasin, että ei se olekaan se maailman tärkein juttu - siitäkin huolimatta, että tosiaan kuvittelin olevani ex-mieheni kanssa koko loppuelämäni. Pidän sitä enemmän ehkä muodollisuutena.

Aloittajalle: elämme nykyaikaa, minkä takia miehen pitää kosia? Ihan yhtä hyvin voisit itse tehdä aloitteen kosinnasta ja katsoa mihin se johtaa. Kaksi vuotta on kovin lyhyt aika olla jonkun kanssa yhdessä ennen kihlautumista, odota vielä hetki, mikäli maltat. Toisaalta, ymmärrän hyvin myös sen, että haluat että mies kosii sinua :) Valitettavasti jotkut miehet ovat hyvin puupäitä eivätkä yksinkertaisesti tajua, vaikka selkokielellä sanoisi "Kosi minua!!" :) Malta rauhassa - toivottavasti miehesi ei ole tuollainen puupää :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat