Mies ja työ

Kirppu

Ongelmani on, se että mieheni puhuu katkuvasti käsitteestä työ. Puhe kääntyyy siihen aamuisin, että kuinka herätään ja mennään töihin ja kuinka päästään töistä, ja muulloin, kuinka on lomaa töistä.On normaalia puhua työstä, mutta minulla menee siinä vaiheessa  hermot, jos olen syömässä aamiaista rauhassa, kun mies on lähdössä töihin (hän ei syö aamiaista jalähtee rivakasti, kun itse taas syön aamiaisen ja lähden rauhassa) niin tähän hän aina kommentoi, että kuinka kiireessä on hyvä lähteä, jotta pääsemme tekemään mukavia aioita työn jälkeen.  Pitäisikö minun vain ohittaa nämä kommentit työstä? Käymme molemmat melko hyväpalkkaisessa työssä, mutta silti hän kommentoi minulle melko asiattomasti rahoistani, ( jotka olen itse ansainnut)  ja kuinka en muka osallistu esim. ruokien ostamiseen, vaikka kyllä osallistun) Koska olen hyvin tunteellinen ihminen, tuntuu että nämä kommentit jotenkin jäytävät suhdetta, koska itse esim. tykkäisin nauttia tällä hetkellä kesästä ja siitä, että asiat on melko hyvin, niin mielestäni ei ole mukavaa tuoda puhe koko ajan työhön ja rahaan, koska on ollut myös aikoja jolloin asiat eivät olleet hyvin, ja olen siitä toipunut.Olen yrittänyt puhua tästä, mutta se ei auta. Mies saattaa myös kommentoida, jos olen ostamassa jotain, että no osta jos sinulla on varaa siihen.  Tiedän kuitenki, että olen säästäväisempi kuin mieheni ja minulla on varaa niihin asioihin joita tarvitsen. En ymmärrä tuollaista kommentointia, ja pahoitan mieleni herkästi siitä. Vosiko joku kertoa mielipiteensä , kuulostaako nämä puheet normaalilta?

Kommentit (2)

vanessa

Miehesi on selkeästi erilainen persoona kuin sinä. Lähtökohtana pitää tiedostaa se, että toisen persoonaa ei pidä muuttaa.

Ensimmäinen mainitsemasi tilanne vaikuttaa just siltä, että ehkäpä miehesi vain on sellainen persoona että hänellä pitää olla kokoajan hieman kiire, joten tuollainen kommentointi on normaalia häneltä. Itse olen kyllä sitä mieltä että oman mielipiteensä saa kertoa, joten ehkä huomauttasin joskus "aamaisesta voi myös nauttia,jos tiesit";)

"no osta jos sinulla on varaa siihen" -kuulostaa mun korvaani aivan normaalilta,suorapuheisen ihmisen puheelta, mutta en sit tiiä:D mut kyllä siis ymmärrän et tuo kuulostaa töksähtävältä...

Ainoo kohta mitä mainitsit oli tuo että kun miehesi sanoo kuinka et muka osallistu ostoksiin vaikka osallitutkin todellisuudessa. Tyhjänpäiväinen syyttely on lapsellista. Sano hänelle kuinka omasta mielestäsi myös osallistut ostoksiin ja ratkaisuna voitte vaikkapa mennä kaksin kauppaan ja sitten jakaa ostosten loppusumma kahtia, niin tilanteessa ei ole mitään jossiteltavaa enää.

Jaksamisia:)

Kirppu

Kiitos kommenteista! Mies on kyllä tosiaan erilainen persoona monissa asioissa, ja olen  vasta nyt neljän vuoden yhdessä olon jälkeen alkanut huomata, että hän tosiaan kommentoi melko suoraan asioita, myös muille kuin minulle ja välillä liian töksäyttäen. En voi muuttaa hänen mielipiteitään asioista Voin silti olla oma persoonani, ja olen kyllä samaa mieltä, että mielipiteensä saa sanoa. Kaupassakin olemme käyneet kyllä monesti yhdessä,ja välillä vuorotellen, mutta silti en ymmärrä kommentointia siitä, että en muka edelleenkään osta mitään tai tee edes ruokaa, vaikka teen. (Joskus aiemmin en ole tehnty, niin siitä nämä kommentit juontavat juurensa) Vastikään huomasin, että hän taitaa verrata meitä erääseen tuttavapariskuntaan, joka elää hänen mukaan idyllisessä suhteessa.  Mutta eihän omaa elämää voi verrata muiden elämään ja onhan kaikilla suhteissaan varmasti  ongelmia. Ongelmana oli lisäksi se, että mies ei jotenkin kestä tavallista arkea, vaan haluaisi koko ajan matkustaa tai tehdä jotain hienoa. Mielestäni tavallisesta arjesta voi ja pitäisi löytää ilonaiheita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat