Sivut

Kommentit (24)

hiusongelma

Värjäsin kuudennella luokalla hiukseni punaruskeiksi. Värin siis piti olla ruskea jossa on hieman punahtava sävy. Pesimme värin päästä, ja kuinka kävikään, hiukseni olivat oranssin keltaiset. Miten kehtaisin mennä nyt kouluun.. Menin kuitenkin seuraavana päivänä kouluun ja aloin kutsua itseäni porkkana pääksi ja niin tekivät kaikki muutkin "huumorilla". kukaan ei sanonut mitään pahaa.

Mummo

Kahdeksannella luokalla minulle ja minun ystävälleni tuli innostus värjätä hiuksemme vihreiksi. kuitenkin toisin kävi ja väristä tuli harmahtaava. Koulussa kaikki kysyivät miksi meillä on hometta päässä.

Ei näin

Olimme tätini kanssa sopineet että ensin vaalennamme mustat hiukseni ja sitten värjäisimme ne kirkkaanpunaisiksi. Tätini ei kuitenkaan ollut jostain syystä hyvällä päällä ja halusi tehdä operaation mahdollisimman nopeasti, joten laittoi punaisen värin suoraan vaalennusaineen päälle. Kun olin pessyt hiukseni huomasin ettei väri ollutkaan tarttunut ja hiukseni olivat tyvestä blondit, keskeltä ruskeat ja latvoista mustat. Piti sitten niiden hiuksien kanssa elää siihen asti kunnes pystyin ostamaan uuden punaisen hiusvärin. 

Luottokampaajako aina paras?

Olin pari kuukautta sitten luottokampaajallani, joka värjäsi hiukseni niin vahvalla hiusvärillä, että väriä tuli pesun yhteydessä hiuksista vielä 1,5 kuukautta värjäysoperaation jälkeen!

Olen nyt menossa toiselle kampaajalle.

Tyhmästä päästä kärsii koko tukka

Itselläni on juurikin tällä hetkellä käynnissä vaalennusprojekti. Aloitin vaalennuksen raidottamalla, mutta kärsivällisyyteni ei riittänyt, joten värinpoistoa värinpoiston päälle, ja voin sanoa että olen tosiaan kokenut kaikki oranssin ja keltaisen sävyiset värit päässäni. Ja lähtökohta oli haalistunut musta, eli sellainen tumman ruskeahko, josta päätin lähteä vaalentamaan. Oikeasti olen ihan blondi  ja sen voin sanoa että kadun ikuisesti sitä että värjäsin joskus tukkani sysimustaksi ja nyt joudun kärsimään tämän vaalennusrumpan, tyhmästä päästä kärsii koko tukka!

Onneksi pikkuhiljaa alkaa häviämään oranssisuus ja keltaisuus, kiitos hopeashampoon!

erika

Ensimmäinen liukuvärikokeiluni sujui ongelmitta. Minulla on luonnostaan tummanruskeat hiukset ja vaalensin ensin latvat ja laitoin sen jälkeen liilaa shokkiväriä. Niistä tuli hyvän hillityt liilat, jota huomasi vain jos tajusi katsoa. Ajan kanssa ja pesujen jälkeen väri muuttui harmahtavaksi ja vaalea hius puski alta. Oli siis aika laittaa uudet vaalennukset ja liilat. Vaalennus sujui ei-niin-kivasti, ihan päistä olivat valkoiset ja ruskean läheltä oranssit. Laitoin liilan värin ja ajattelin, että se peittäisi epätasaisuuden.. Toisin kävi! Latvoista tuli shokkipinkit ja ylempää eri oranssin sävyjä ja poikaystävän sanoin näytti kuin olisi ollut revontulet päässäni! Kaiken huippuna minun piti lähteä samana iltana teatteriin...

Virheistä oppii

Minulla on luonnostaan erittäin vaaleat hiukset, joiden kanssa olin elänyt vähän päälle 17 vuotta, kunnes päätin äitini pienestä estelystä huolimatta värjätä ne keskiruskeiksi. Muutaman kerran sain värjätä hiukseni, että niistä tuli tarpeeksi tummat (koska tämä tukka tosiaan on niin vaalea). Jaksettuani puoli vuotta tyvikasvun (joka sai itseni näyttämään pälvikaljun ylpeältä omistajalta) värjäämistä, sain siitä edellisvuoden lopussa tarpeekseni, ja päätin mennä takaisin omaan väriini. Kävi kuitenkin samalla tavalla kuin suurimmalle osalle värinpoistajista: hiuksistani tuli kananpojan keltaiset oransseilla osioilla. Siinä sitten ajattelin, että otan seuraavana päivänä uudella värinpoistolla. Ei mitään eroa. Sen jälkeisenä päivänä kokeilin blondia väriä. Ei vieläkään mitään. Onneksi äidilläni oli vielä sitä seuraavana päivänä kampaaja, ja sai sieltä kotiin mukaan valmiiksi sekoitetut värit, jolla keltaisuus kyllä lähti. Tilalle vain tuli vahvahko harmaa. Ja koko värjäysoperaation aikana kävin koulussa. Onneksi harmaus lähti pesun parin jälkeen pois. Nyt taas vähän ikävöin ruskeita hiuksiani, ja jos satun värjäämään ne uudestaan, niin ainakin tiedän mennä suoraan kampaajalle blondaukseen.

damn

Olin vaalentanut hiuksiani puolivuotta kampaajalla käyden ja vihdoin vaalea sävy alkoi miellyttää. Päätin säästää rahaa ja värjätä siitä edes kotona vain juurikasvua piiloon. Ostin tosiaan värin jonka jostain syystä levitin koko päähän, tuloksena juurikasvusta tuli blondi ja muuten täysin harmaat hiukset. Seuraavana päivänä kiltisti varaamaan aikaa kampaajalle :)

hiuksipeikko

Minulla oli taman tapahtuneen aikaan kampaalajja vaalennetut hiukset ja ystavien suosituksesta varjasin itse ensimmaista kerttaa hiukseni. Ajattelin repaista kunnolla ja valitsin hiusvariksi ruskean. Kun aloitin varjaamisen otin pakkauksesta kehitteen ja hiusvariputkilon sekoitin ne keskenaan ja levitin omasta mielestani hyvin. Hiusvari oli ollut hiuksissani noin 15 minuuttia kun aloin tutkia pakkausta uudelleen, loysin sielta viela yhden putkilon ja saikahdyksekseni huomasin etta se on se hiusvari putkilo. Olin sekoittanut keskenaan hiushoitoaineen ja kehitteen. Paniikissani en sitten tiennyt mita pitaisi tehda eli avasin sen hiusvariputkilon ja sekoitin sen hiuskehitehoitoaine hiuksiini. Odotin uudelleen vaikuttamis aijan ja aloin pesta hiuksiani, ja niita ei voinnut millaan sanalla kuvailla. Otsahiukset olivat kaikista tummimmat mutta liilaan taipuvat ja muualla paassa olli siella taalla liiloja laikkuja ja takahiukset oudon keltaset... 

Jos haluaa varjata hiukset itse kannattaa lukea ohjeet hyvin, mutta parasta on menna kampaajalle...

Sarpsulii

Tämä tapahtui muutama vuosi sitten. Värjäilin hiuksiani monta vuotta tummanruskealla, jossain vaiheessa aloin vaalentamaan ja hiukseni kärsivät. Olin ollut 2 vuotta blondina ja värjännyt todella paljon (hius oli siis todella huonossa kunnossa ja kauhean huokoista). Olen monesti värjännyt hiukseni hetken mielijohteesta, ja niin tein tälläkin kertaa... :D

Halusin luonnollisen vaaleanruskeen. Kävin ostamassa kaupasta hiusvärin jossa luki vaaleanruskea. Onnellisena tulin kotiin ja aloin levittämään väriä päähän.

Pesun ja kuivauksen jälkeen huomasin, että hiukseni olivat VIHREÄT joissa oli sinistä ja harmaata. Miten tämä on mahdollista ?? :D Muistutin jotain merenahtia ja itkuisena pyysin äitiä tuomaan kaupasta vaalennusaineen.

Luojan kiitos sain hiukseni takaisin blondeiksi ja kaikki se värisekamelska päässäni oli kadonnut. Merenahti-henkisistä hiuksistani on koneella kuvia muistoina... Niitä en sitten ihan mielelläni katsokkaan. :D

kirsti

Yläasteella värjäsin hiuksiani paljon. Ja itse, mikä ei aina niin hyvä idea ollutkaan. Mustasta blondiin ja blondista mustaan. Kerran sain päähäni kaverini kanssa värjätä hiukseni punaiseksi vaaleiden hiusteni päälle. Menimme kauppaan ostamaan kirkkaanpunaisen värin, kaverini sekoitti värin ja laittoi sen minulle. Kun tulin suihkusta enkä ollut nähnyt peilistä itseäni vielä, kysyin innoissani kaveriltani että "miltäs näyttää?". Kaverillani loksahti suu auki, ja sittenpä katsoin itsekin peiliin... Vaaleanpunaiset hiukset. Eipä siinä auttanut muu kuin mennä uusi väri ostamaan... Tätä muistelemme vieläkin kaverini kanssa, enkä varmasti unohda hänen ilmettään. :D

Vierailija

Ajattelin värjätä reilu vuosi sitten hiukseni niin, että ne eivät kärsisi. Ostinpa siis Lushista henna väriä ja kaveri värjäsi blondin tukkani oranssiksi hennalla. No ei siinä mitään, se onnistui kyllä, mutta seuraava värjäys... Henna sekoitus alkoi loppua kesken ja lisättiin seokseen vähän mustaa... Huuhtomisen jälkeen tulos oli oranssi missä oli mustia ja myrkynvihreitä TÄPLIÄ. Oh gosh, se oli ihan järkyttävää. Ja kun sitten kaupan hiusväreissä lukee ettei hennan päälle saa normaalilla värillä värjätä. Soitettiin kampaajatutulle että HELP, sanoi että sävytettä uskaltaa laittaa ja jos alkaa kuumottelemaan niin huuhtoo heti pois :D no... ei siitä mitään tapahtunut, sain normi ruskeat hiukset sitten lopulta. Ajoittain se vihreä alkoi paistaa läpi ja lisää sävytettä. Nyt ne hennat menee ehkä mun latvoissa, siksi latvani on tosi huonokuntoiset ja menee välillä tosi klimppiin. Ja siis ne hiukset oli todella KLIMPISSÄ sillon kun se henna oli vielä koko päässä. Huoh, en suosittele :D 

elephant

Kahdeksannella luokalla värjäsin hiukseni "blondeiksi". Ne olivat oikeasti kusenkeltaiset enkä minä sitä muka itse huomannut. No kuitenkin.. Aikani kun "blondina" olin niin halusin värjätä hiukseni ruskeiksi. No mitäpä siinä kävikään kun pitkään vaalennettuihin hiuksiin laittoi ruskean värin, se muuttui vihreänharmaaksi. Vasta yli kolmen vuoden jälkeen sain kuulla uusilta kavereiltani että olivat pitkään ihmetelleet, että miksi hiukseni olivat vihreät kun kylillä pyörin..

Nemo

Nuorempana, kun ei tullut ihan ajatelluksi asioita loppuun asti, menin ja värjäsin hiukseni virosta tuodulla hiusvärillä, jonka sain ystävältäni. Väri oli kirkkaanpunainen, ja värjäystulos oli muuten kaikkea mitä paketin kyljessä luvattiin, paitsi että tukkani väheni puolella! Itkua väänsin suihkussa kun pesin väriä pois, ja hiuksia lähti tuppoina päästä. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun kosken mihinkään purkkiin, jonka pakkausselostetta en ymmärrä!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat