Kodin korjaukset ja hoito - Yleinen keskustelu

Jzzu
Asphyxia
Vastatkaapa nyt joku fiksu, miten saan tuosta hameesta silikonit pois :cry:

Tuli mieleen steariinitahrat.
Toimisko toi silikooni ees about samoin kuin steariini?
Steariinihan lähtee siten että laittaa väliin leivinpaperin ja silittää silitysraudalla kunnes steariini sulaa, tarttuu sit siihen leivinpaperiin.
Jollen nyt ihan muista väärin. :roll:

Sivut

Kommentit (27)

figaro

Onko kenelläkään kestävää/jämäkkää ja samalla huokeaa tee-se-itse vaihtoehtoa verhovaijerille? :D Meinaan vaijeria, jolla kiinnitetään kappaverhojen salusiinit ikkunaan... Lanka tai naru tms. on vähän huonoa, kun tuppaa löystymään. Ottaa päähän, kun jokaisessa kämpässä eri kokoiset ikkunat :evil:

sara

Mulla on tällänen pienoinen onkelma, kun oon taas yltiö älykkäänä värjänny hiuksia vessassa ja nyt lavuaari on täynnä mustia läikkiä.Tosin ne on jo vähän haalistunu,mutta osaako kukaan neuvoa miten ne sais kokonaan lähtemään pois?!

[size=9][color=red]Tehdäänkin tästä lavuaari-ongelmasta ihan yleinen kodin korjaus- ja hoitoasioita käsittelevä thread. Saran kanssa yhteistuumin ajattelimme tästä olevan hyötyä ;) figaro[/color][/size]

figaro
sara
Mulla on tällänen pienoinen onkelma, kun oon taas yltiö älykkäänä värjänny hiuksia vessassa ja nyt lavuaari on täynnä mustia läikkiä.Tosin ne on jo vähän haalistunu,mutta osaako kukaan neuvoa miten ne sais kokonaan lähtemään pois?!

Hmm... Oletko kokeillut kloridilla pestä lavuaaria? Itsellä myös värjäyssessiot olemassa ja tummat läntit ovat aikasen hyvin lähteneet sillä... :)

epu

Clorinilla. Mutta ole varovainen, ettei se vahingoita lavuaarin pintaa. Laimenna ainetta vedellä ja anna vaikuttaa aluksi vain vähän aikaa 5-10 minuuttia ja sit harjaa esim vanhalla tiskiharjalla!

Fansku
figaro
Meinaan vaijeria, jolla kiinnitetään kappaverhojen salusiinit ikkunaan...

WHAAAAAT!?? Et taida Figaro puhua nyt ihan meidän tavisten kielellä! :wink: :lol:

Asphyxia
Jzzu
Asphyxia
Vastatkaapa nyt joku fiksu, miten saan tuosta hameesta silikonit pois :cry:

Tuli mieleen steariinitahrat.
Toimisko toi silikooni ees about samoin kuin steariini?
Steariinihan lähtee siten että laittaa väliin leivinpaperin ja silittää silitysraudalla kunnes steariini sulaa, tarttuu sit siihen leivinpaperiin.
Jollen nyt ihan muista väärin. :roll:

Juu taitaa se aika samanlainen ongelmatahra olla kuin steariini. Täytyypä kokeilla tuota silitystä! :)

Jzzu
Fansku
figaro
Meinaan vaijeria, jolla kiinnitetään kappaverhojen salusiinit ikkunaan...

WHAAAAAT!?? Et taida Figaro puhua nyt ihan meidän tavisten kielellä! :wink: :lol:

Miulle toi figsun lause ihan selvää pässinlihaa, tosin oon ollu kangaskaupassa töissä ja ommellut aika moiset läjät noita kappoja ja salusiinejakin. :lol:

Kappa on siis se lyhyt systeemi (suora, muotoiltu tai laskostettu) mikä tulee ylös ja salusiinit ovat yleensä vähän lyhemmät kuin kappa mutta kahdessa osassa ja kiinnitetään ikkunan alaosaan (ehkä noin kolmasosa ikkunasta jää salusiinien peitettäväksi tms.) verhovaijerilla tai cafe- tangolla.

Koska en luota siihen että osasin selittää asian niin että sen ymmärtää, selvennökseksi linkin takaa läytyy kuva jossa kappa ja salusiinit.
Pikkukuva http://www.jotex.fi/Butik/assets/product_images/katalogbilder/FI/161046.jpg h kuvan sisässä.

figaro

[color=red]Siirsin tänne ;)
[/color]

Asphyxia
Eli, ihanaan joustosamettiseen hameeseeni tuli silikonitahra. Millä sen saa pois? Raaputtamalla sitä ei saa, koska se on niin tarkkaan mennyt jokaiseen pieneen hiukkaseenkin siinä vaatteessa. :evil:
Rahel
sara

Mä käytän kaikkiin kaakeli- ja posliinitahroihin (esim. mukeihin) Pirkan hankausainetta. Toimii aivan vallan mainiosti. Luulen, että se saattaa hiukan vahingoittaa pinnoitusta, mutta vain jos sitä oikeen tiuhaan käyttää. Ehkä myös ruokasooda + kiehuva/kuuma vesi saattaisi auttaa, käytän ite tuota välillä mukien tummentumiin (kahvi- ja teenisti kun olen :roll: ).

Asphyxia

Aika hyvin hiusväri on mulla ainakin lähtenyt kotikonstein irti. Mutta onnistuinpa kerran heittämään hiusväriläiskän poikaystäväni äidin pyyhkeeseen :oops:

Miffy

...ja mä muistaa tukkaväriä mun entisne asunnon vessan oveen :oops: Panueduin asiaan kunnolla vatsa poismuuttoa edeltävänä iltana. Taisin tärpätillä hangata tms. Ovesta lähti siitä kohtaa myös maalia, tai siis sen sävy muuttui, ja tämän korjasin sitten valkoisella öljymaalilla ;)

Lizzie

Kun kesäkuussa muutettiin, tän asunnon vessan lattialla oli jotain jälkiä jotka eivät lähteneet normaalilla pesuaineella ja juuriharjalla, eikä kloorilla.
Vessan lattia on vaalea ja ne tahrat näytti ihan pissalta, joten halusin ne pois. Päätin sitten olla mainoksen uhri ja ostaa Cillit Bang- tehopuhdistajaa, ja se toimi kuin unelma! Yksi suihkaus, antaa vaikuttaa muutama sekuntti ja pyyhkäisy - ja tahra oli tipotoessään, ihan kuten mainostettiin :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat