Palautteet ja kysymykset foorumista - Yleinen keskustelu

herkku

[size=9]yks sellanen pikkupikku juttu.
muokkasin noi viestit sen takia koska niitä ei muuten olis poistettu. minkätakia niitä ei voitu kaikessa hiljaisuudessa poistaa vaan piti alkaa haukkumaan niin täällä foorumilla kuin mesessä ja yksäreillä? miks modet ei voinu hoitaa sitä ilman paskanjauhantaa? onko teillä jotka tänne on jääny oikeus käydä kaikkien lähteneitten kimppuun? eikä niidenkään kimppuun pelkästään täällä foorumilla vaan ihan oikeassakin elämässä?

miettikää pariin kertaan ennenku sanotte mitään. [/size]

kiitos

Sivut

Kommentit (533)

amethystine

Juu. samanlaisen viestin sain kuin Tseinkin, lähteet on merkattu ja väärät iät poistettu. Julkiseen tekstiin ei kuulema tarvitse kysyä kirjoittajan lupaa, mutta lähteet tulee toki merkitä oikein.

Darvi

Tämä on osoitus täydellisestä selkärangan puutteesta. Moderaattorit tai ylläpito eivät perustele väitteitään kestävästi. Kieltävät keskustelut mielivaltaisesti. Missään ei sanota, että yleinen keskustelu palstalaisista kuuluisi palautteet osion alle. Palauteosio on perinteisesti tarkoittanut palauttetta ylläpidolle eikä keskustelijoille.

Lainaus:
koska selkeesti noista foorumin vointi -asioista on tarkoitus keskustella tuolla palautteet ja kysymykset foorumissa -ketjussa. Siellähän saa sitten avautua niin paljon kuin huvittaa...

Hauska, että ylläpito käyttää sanaa "selkeästi". Onpas tosiaan erityisen selkeästi ilmaistu, että palstalaisista käytävä keskustelu tulee ohjata tänne. Kuitenkin etusivulla on esim. Luuloja ja käsityksiä foorumilaisista -keskustelu käynnissä. Eli siis ylläpidon mielestä on selkeää, että keskustelu cosmolaisten luonteesta ja viesteissään antamista kuvista kuuluu yleiseen keskusteluun, mutta keskustelu cosmolaisten kirjoitusten tasosta ei kuulu. Voisin jopa kysyä, että millä perusteella näin ällistyttävä jaottelu, mutta tiedän sen olevan turhaa ja niin tiedette tekin. Ette te vastaa kritiikkiin ja kysymyksiin, jottei teidän tarvitsisi käsitellä älyllistä epärehellisyyttänne.

Koko tämän keskustelun tarkoitus on selvä. Se ei ole perinteinen, jossa tarkoituksena ottaa kritiikki vastaan ja vastata siihen. Tämän on vain tarkoitus hiljentää kritiikki ja ohjata kaikki epämiellyttävä aines pois yleisestä keskustelusta.

Voisin vielä erikseen avautua Marimmasta, joka aiemmin mainitseman keskustelun perusteella selvästi haluaa, että ihmiset pitäisivät häntä kypsänä. Syykin on ilmeinen. Marimman vastuuntunto on esimurrosikäisen tasolla. Sanojen takana ei seistä. Niitä ei perustella. Mitä vain voi väittää, koska kritiikki voidaan kumota omalla moderaattorin auktoriteetilla lukitsemalla ketju. Vielä kun vain vedotaan ylempään auktoriteettiin, niin täydentyy kuva pienestä lapsesta, joka käyttää kaikkia keinoja, mitä sallitaan. Moraali joka perustuu auktoriteetteihin ja valtaan on alhaista. Hyvä puoli tietenkin on, että valta rajoittuu vain näin merkityksettömään keskustelupalstaan, jossa ei älykkäitä ajatuksia liiku. Huono puoli on se, että tämä antaa teineille huonoa esimerkkiä vallankäytöstä.

Kuten jo sanoin monesti lukitussa keskustelussani, niin tämän palstan taso on liian alhainen minulle. Se on liian alhainen älykkyyden osalta ja nyt on selvää, että se on moraalisesti liian alhainen. Eli minä lähden. Joku saattaa miettiä, miksi edes kirjoitan tämän. No syyhän ei ole niinkään siinä kritiikissä, koska tiedän, että kuittaatte sen kaiken keuhkoomisena. Ette osaa käsitellä kritiikkiä kritiikkinä, vaan se aina sitoutuu henkilöön mielessänne. Syy on vain siinä, että tuntuu hyvältä vastustaa mielivaltaa, vaikka se onkin näin mitättömässä paikassa.

Darvi
marimma
Saa. Siinä viestissä käsketään meitä ohjaamaan nää tänne palautteisiin tai tuonne kysyttävää Toimitukselta ketjuun :) Näin siis teemme..

Muttei se kuulu tänne, koska tämä on palautetta ylläpidolle. Tämä ei ole keskustelu cosmolaisista. Eivät cosmolaiset tule tänne keskustelemaan cosmolaisista, vaan antamaan palautetta (tosin tuskin paljoa antavat, kun sitä ei oteta vastaan) ja lukemaan ehkä ylläpitoon kohdistuvaa palautetta. Kukaan ei kuvittele, että täällä olisi jokin OT-keskustelu (näemmä mikään RISTIRIITA ei ole kyllin suuri) cosmolaisten viestien tasosta.

k87
marimma
k87
ensimmäistä kysymystä en ymmärrä :lol: kaykö vastaukseks firefox? :D

ja teksti on suurempi. aamukampaa kävin kattomassa niin sekin oli erinäkönen eli ihan ite oo jotain kämmänny :D

hyvä minä!!!! =D> =D>

Vastaus on firefox :D

Hei, no jos se on suurempi niin painas ctrl ja plus tai miinus merkki riippuen onko koko liian pieni vai liian iso :D

nyt tää on taas ihan normaali kun tietokone oli poissa päältä kun kävin asioilla. kiits kuitenkin :D

SunLion
Mirre
mehän on oltu hiljaa!! sen miffyn purkautumisen jälkeen on ollut hiljaista!
mutta tämä on nyt kommentti mitä tästä jätän, en enää jaksa osallistua tähän naurettavan lapselliseen väittelyyn kuka teki kenelle paskimman tempun.
kasvetaanpa kaikki aikuisiksi!
NIMEN OMAAN.
Sen jälkee ku j*** täällä kävi ärisemässä kukaan ei oo sanaakaan puhunu lähtijöistä.

Vai siitäkös se nyt kiikastaakin? teitä vituttaa kun teis täei enää puhuta paskaa josta voisitte tulla ruikuttamaan meille ja ylläpidolle, niin tuutte lietsoon uutta riitaa kaivelemalla vanhoja juttuja. "Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee"..eikös sevanha sanonta niin mene?

Marimmalle on herkku sun juttus varmaan jo tullu selväks, mut eikö sulle käy selväks että täällä ei ole puhuttu nyt viikkoon ainakaan teistä mitään. Meitä ei yksinkertaisesti kiinnosta, ja halutaan jatkaa rauhassa. Ja jos jotain täällä kiinnostaa (esim paria tyyppiä) niin miksi pitää vetää koko foorumi mukaan. Mua ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa. Kun tää hässäkkä alko tuli mulle surku ja aattelin et kaipaisin tiettyjä henkilöitä ja harmittelin että lähitte jne. Nyt näiden inhottavien comebackien jälkeen en kaipaa kyllä enää joukkoonne. (sikäli tietysti kurja sanoa, että eipä kaikki kuitenkaan ole tätä jatkanut...eli yleistys tulee tässäkin toisaalta)

Syytät että cosmolaisilla ei ole elämää ja haukutaan vaan teitä. Hetkonen? sulla ei taida olla elämää ku viime yönä tunti kausia muokkailit törkeyksiä viesteihisi, teit typeriä pilakuvia ja pihiset täällä jostain vanhoista jutuista. Let it be.
Oot tainnu sekottaa kuka puhuu paskaa ja missä. Jos ite ootte jatkanut paskanjauhantaa (tai pitäisikö sanoa "mädätystä" ja "yleistä mussutusta") vamufoorumilllanne, niin älä sotke meitä siihen. Me ei olla jatkettu täällä mitään Etsi ne viestit ja todista missä viimeisen viikon aikana on teistä puhuttu?!

Ja on varmasti mukavaa joo kun voi olla ilman taustailijoita. Niin meistäkin olisi. Miksi sitten taustailette?! En ymmärrä mitä saatte siitä irti.
Me oltiin jo lopetettu, kun sinä tulit taas tämän aloittamaan herkku.

Tsein
Rasberry
Mikä tän homman nimi siis oikein edes on, joku mustasukkaisuus fiilis kun joku muu saa vastata ja siirtää syvemmän keskustelun aiheesta muualle?

Ihan alunperin kyse oli siitä, miksi modet kommentoivat ketjuihin jotka lukottavat, kun muutkaan eivät pysty näihin ketjuihin kommentoimaan. Sitä kun voi itse siirtää sen ketjun lainaamalla sinne oikeaan paikkaan ja kommentoida sinne, kuten muutkin, tai sitten lukottaa ketjun ja ohjata oikeaan paikkaan ja odottaa, että pääsee kommentoimaan kun viesti on siirretty, kuten muutkin. Kyse ei siis ollut siitä etteikö saisi ohjata "oikeaan" ketjuun kysymään tai kertoa mistä löytyy jo vastaus esitettyyn kysymykseen/ongelmaan, vaan ainoastaan siitä mitä muuta sinne ketjuun vielä kommentoi ja kirjoittelee. Tuossa marimman edellisessä viestissä oli aika pitkälti se, mitä itse ajattelin aiheesta.

Ja toinen ihmettelyn aihe oli se, miksi lukotetaan ketjuja, jotka voivat pienellä muokkauksella olla hyvinkin yleistä keskustelua jostain tietystä aiheesta.

Sanonkin vielä tähän väliin, että olen näitä asioita miettinyt useamman kerran siitä lähtien kun tänne foorumille rekkauduin, mutta nyt avasin sanaisen arkkuni ja kysyin näistä asioista ihan ääneen. Eikä se vieläkään koskenut yhtä tiettyä modea tai viestiä/lukotusta/ketjua, vaan yleensä moderaattoreiden toimintaa.

Chimerah

Olisko mahdollista, että jos joku pyytää, että hänen omat viestit poistettaisiin, niin ne poistettaisiin ilman että tarttee ensin muuttaa ne viivoiksi tms.? Silloinhan lähtijöillä ei sitten olisi mitään moitittavaa asiasta?

marimma
SunLion
Tänään lukitsin Röntgen ketjun. Keskustelija oli jo kiittänyt neuvoista (=sai mitä halusi) ja joo samaan ketjuun oli marimma tuonut mielipiteensä...silti tuo oli minusta hyvinkin SATUNNAINEN kysymys. Jos keskustelija sai jo haluamansa, miksi sitä olisi pitänyt pitää auki? Jos foorumi on täynnä miljoonaakaksataatuhatta parin vastauksen ketjua, foorumin käyttömukavuus vähene, foorumi hidastuu yms...

No mun mielestä mm. noi röntgen jutut sais ihan huoletta olla omana keskustelunaan. Ihan sama onko se alku kysymys ollu vaan että "kauanko se kestää?" (näitä ketjuja meillä on kymmenittäin mitä ei oo lukittu oli se alotusviesti miten tyhmä tahansa) kun hyvin todennäkösesti sinne juurikin ilmaantuu näitä laajoja omia kokemuksia ja sitten ne aiheet lähtee rönsyämään siitä laajemmaksi röntgen-kokemus-pelko-jännitys-selvitys-selviytymis-kokonaisuudeksi mikä on sen keskustelupalstan ideakin.

JJEMMY

Kiitos palautteesta, kerkesin mode ketjussa sanomaan et tää on tervetullutta mutta täällä olikin jo sivukaupalla uutta tekstiä :)

Minä ainakin pahoittelen, että tällä hetkellä ehin harvoin tänne (ja sekin yleensä näin iltasin, muut ovat kerenneet jo hommat hoitamaan). Käyn siis koulua, töitä, autokoulussa ja treeneissä. Kohta tuo autoiluopiskelu jää pois niin toivottavasti ehin myös iltapäivisin (lue: useammin) tänne.

Ja kun kathry sanoit että itse olemme vapaaehtoisesti tähän suostuneet, totta. Mutta otitko huomioon että olemme suostuneet siihen vuosia sitten? Itse en ainakaan voi ennustaa elämäntilannetta ihan hirmu pitkälle.

Minä kyllä täällä aijon hommaani jatkaa, ellei kellään ole sitä vastaan mitään? Tsein? :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat