[Vanha keskustelualue] Höpötellään ja purkaudutaan VI

gnirom

halium kertoilee sitte oliko kivat bileet :) mä oon kerran ollu pukeutuneena cowboyks, tosin ne bileet oli ihan yleisnaamiaiset, mut täytyy sanoa että elämäni pahin ja vaarallisin kännireissu :oops: ei enää ikinä sellasta!!!

jm, voi sinua :lol: mut aina aivot ei vaa toimi niiku pitäs! :D

Tsein, mikä sinuu ahdistaa ku perseet aiot vetää? tai no ymmärrän mä senkin, ettei siihen aina tarvita niin kovin paljoo...tää oma raittius vaan vähän vääristää kuvaa tosta kännäämistarpeesta :D

Jessi älä tuu kipeäksi!!

Ave, mä oon itseasias törmänny nikulaan kerran enneki stadissa :D. on se yhtä karu ja yhtä ihana myös livenä :lol: <3

Snaepa keksi mulle hassun lempinimen, en aluks meinannu tunnistaa itteäni :D no mut hyvä että on niitä parempiakin päiviä, ja joulu tosiaan kolkuttaa jo ihan ovella :)

riina, en tiedä voiko suoraan vaikuttaa :D mut oon mä joskus onnistunu jatkaa unta, ku oon jo ollu heräämäisilläni. harmittavan usein se ei kyl onnistu :lol: onnea teoriakokeeseen :)!

taas täällä, jumpan, suihkun, ruuan ja simpsoneiden jälkeen. olipa muuten todella hyvä jumppa, ja jaksoinkin paljon paremmin ku viime viikolla. kulta laitto jo jouluvalot parvekkeelle, mut ei pistetty niitä vielä päälle. onpahan valmiina siellä oottamassa :)

Sivut

Kommentit (7483)

Tsein

Miulla loistaa suoraan sänkyyn ikkunasta kaupan isot mainoskyltit. Ikkunassa on vielä edellisen asukkaan asentamat paperikaihtimet, joiden narunstoppari on asennettu sen verran väärälle kohdalle, että verho ei mene alas asti, jos sen narulla stoppaa siihen. Sinne jää parin sentin rako ja siitä tuo kyltti pääsee paistamaan. Pakko pitää sitten kaihdinta niin, että se roikkuu vapaasti patterin päällä (paperikaihdin tykkää siitä!), eikä mikään killitä silmään.

Missä Msuh meinaa pitää puheen?

SunLion

huomenta.

heräsin kamalaan painajaisuneen yksin ja oon ollut jo 1,5h hereillä. Mies oli lähteny ajois töihin..tulee lounaalle kotiin ja käydään kattoon jotain sen keittiöremppaa varten...se ehdotti et mentäis syömään :shock: käydään tosi harvoin missään mut en viitti nyt mennä kun huomen käyn ottaan verensokerit labras ja haluan et on normaaliruokailut takana.

Eilen oli tehokas päivä. Oltiin kattoon miehen kämppää tyhjäks. Vietiin kamaa verkkokellariin. Tuotiin kamaa tänne. Vietiin kamaa roskiin.
Sit mentiinkin uimaan, Fortum tarjos eilen uimiset ilmaseks. Oli oikein kynttilänvalossa mahdollisuus uida 2 vikaa tuntia :D meiän halli on ihana kun se on melkee ku minikylpylä kaikkine ominaisuuksineen! Sit sen jälkeen söin nopeesti ja lähdin viel hoivakodille. Kotona pesin pyykkiä koneellisen ja tein iltaruokaa jne.

Mua on viime aikoina ahistanut kun alkaa kyllästyttään kumien kans pelaus (luotan niihin paremmin kun hormonaaliseen ehkäsyyn ja toisaalta niis ei oo sivuvaikutuksia)...ja pitäis päättää mitä haluu. Pillerien huonopuoli on se et jos vaikka oksentaa, on ripulia tms niin saa panikoida. Sit taas laastari mietityttää et toimishan se varmasti munkin hitaassa aineenvaihdunnassa. Ja rengas tuntuu muuten vaan oudolle idikselle :shock:
mut tää on vaan tällästä mitä päässä on pyörinyt ja tiedän et pitäis mennä muihin ketjuihin tätä vatvoon...tää on OT:tä joten tätä ei pidä kommentoida tänne... Jos joku haluaa auttaa mua valinnassa ni laittakaa yksäriä. Mulla ei oo keskittymiskykyä täl hetkel oikein leffoihin, lukea pitkää tekstiä tms. Siksi en mee niihin a.o. ketjuihin lukemaan paria sataa viestiä. Argh. vitsi et haluaisin lääkityksen kuntoon.

edit: nojoo oon koittanut lueskella....selvis et laastarii en halua...rengas tuntuu fiksuimmalta tasasen hormonierityksen takia. Vitsi mua ahdistaa ajatus sivuvaikutuksista :<

olematon
-Maya-
hääh..käynnistyyhän se auto ilman kytkintäkin.. :D mitenhän siä oot oikein yrittäny.. :lol:

Ei muuten käynnisty, ainakaan mun neoni! :) Pitää painaa kytkin pohjaan jos mielii starttailla :D Eli ehkä jm:n autossa sama juttu.

Ai elämä. Huomenna ois vapaapäivä, ekana ois tarkotus mennä kampaajalle vähän hapsimaan latvoja ja laittamaan vähän kerroksia.
Sit pitäis mennä ratsastamaan, ja katotaan vaan ni sit mun tuurilla vihmoo räntää taivaantäydeltä ja on ihan kamala ajokeli... :s Siis joo ois kiva jos tulis lunta mut vaikka sit yön aikana, ku en tykkäis ajella evitskogiin niitä takahikiän pieniä tietä ku ei niitä kuitenkaan suolata/aurata ekoina, sit vasta tulee tietty kaikki aurat samaan aikaan ku oon hevosen kanssa tienposkessa... :roll:

TaraTella

[u]JJEMMY[/u]:lle halauksia..

Täällä taitaa ilmottautua yksi sairastelija; olo onko jyrän alle jäänyt, korvaan tuikkii.
Pitäs kävellä vielä kylälle :twisted:

Msuh

Ainakin olemattomalle kauheasti tsemppiä siihen tähystykseen, älä pelkää :P Ja Sunille myös jaksamisia! [color=red]?[/color]

Miekkonen oli eilen taas ihan erilainen. Pää menee ihan pyörälle, kun ei tiedä mitä tuosta ajattelisi. Yhtäkkiä alkoi puhumaan alusvaatteista ja tokaisi sitten, että pitää joskus lähiaikoina mennä ostamaan minulle uudet rintsikat ja muuta. Sanoi vielä maksavansakin puolet niistä :roll: Kai se otti vähän vinkistä vaaria, saas nähdä, kauanko tällaista jatkuu. Ei tämä silti muuta sitä tosiasiaa, että tunnen edelleen jääväni muiden "tärkeämpien" asioiden jalkoihin.

Meidän kissi on taas kamalan hellyydenkipeä. Kiehnää jaloissa koko ajan ja näykkäisee pohkeesta tai varpaasta, jos häntä ei huomata :D

Tällä hetkellä kyhäilen jonkinlaista esitelmää siitä, millä keinoilla lasten ja varhaisnuorten ryhmien yhteishenkeä voidaan kohentaa. Ylihuomenna menemme tuolta kasvatuspsykan kurssilta tutustumaan amk:lle ja samalla esittelemme nämä tuotoksemme.

Msuh

Msuh pitää puheen ihan vain koulussa auditoriossa, itsenäisyyspäivän juhlassa, jossa toisaalta kyllä riittää muutama silmäpari töllistelemään :D

-Maya-
jennamaria
Valmistautukaa repeämään!
Oon niin hönö kyllä taas ollut. :lol: Olin alottamassa sitä lasagnen tekemistä, mutta huomasin, että pitääki kävästä kaupassa eka. No lähin autolle ja rappailin sitä siinä, ja sitten kun olin lähössä, koitin sitä käynnistää, eikä tapahtunu mitään! Olin ihan ihmeissäni, koska ei tosiaan tapahtunut mitään, ei yhtään mitään! Sitten koitin pari kertaa uudestaan ja soitin murulle, että mitä mää teen. :lol: No se tuli ja tattadaa, auto käynnissä ja pääsin kauppaan.
No, sitten koitin lähteä kaupasta ja olin käynnistämässä taas autoa niin aloinki miettiin, että hetkinen, mikäs se kytkin olikaan. :-k Soitin sitten taas murulle ja sitten tajusin, että olin kotipihallaki painanu kaasua käynnistettäessä ja sitä yritin siellä kaupanki pihalla! :lol: Tuli ihan semmonen katkos, että en tienny mikä on kytkin, kaasu tai jarru. :D Hyvä minä!
hääh..käynnistyyhän se auto ilman kytkintäkin.. :D mitenhän siä oot oikein yrittäny.. :lol:

SunLion

[u]nomani[/u], oot ihanin ?
ja kiva että teiän välit veljen kans on parantunut..itekkin oisin aina kaivannut samaa mutta nuo ovat niin vanhoja..sisarukset on elämää aatellen niitä parhaita ystäväehdokkaita. Veri on vettä sakeampaa..

ave, hyh piereskely ja röyhtäily on pahimpia erotiikan tappajia ja muutenkin kuvottavaa. Täytyy tehä nolo tunnustus että edellisessä suhteessa oltiin tänkin asian suhteen varsin avoimia mutta kai sitä on vuodessa sen verran kasvanut henkisesti että kun alku-ujouskin tuli voitettua, niin ei kyllä todella tuollaiset kuulu enää parisuhteeseen. Ne oikeesti tappaa erotiikan! Mun mielestä nuo on omalla ajalla tehtäviä juttuja. Kavereista ei onneks kukaan piere tai oikeastaan röyhtäilekkään, mutta eräs perheen jäsen estotta kyllä. Musta se on melkosen junttia. Itseä inhottaa kanssa hajutkin kuten msuhia.
Mä tein miehelle varsin selväks (itse asias repesin kuollakseni ja nauroin pari kilsaa putkeen kun se lenkillä pieras yhtäkkiä kovaa ja korkealta, vaikka ei ollu sellasta aiemmin tehnyt) että se on loppunut siihen. :D Välil tulee röyhtäiltyy mut sekin on ihan jees jossei sikaile. Mulle noi "hiilihappo"-juomat tekee välil väkisinki röyhtäyksen enkä mahda sille mitään :( eivät oikein sovi mulle.
Sano reippaasti että sun mielestä on kyllä ihan siistiä että se kokee voivansa olla rento sun seurassa, mutta pierut ja pahimmat röyhtäykset voisi jättää vessaan tai omalle ajalle koska ne on sun mielestä melko epäeroottisia tms.

hassuu et toi sun on jo iskostunut niin mun aivoihin et foorumin päiväys sun 30.12 pistää silmään kuten myös tekstissä olevat sun (persoonapronominin genetiivit) :lol:

msuhille tsemii puheeseen!

shaz miehen perhettä tulee nähtävästi itsenäisyyspäivänä ekaa kertaa tänne käymään, tarjoan paahtopaistia ja sitä rataa ;)

tehdään se irkissä tseinis! siis ei SE vaan se.

Tsein

Ihanko itseppäisyyspäivänä vai erillisenä juhlapäivänä?

Lauantaina osalta ajattelin vaan ottaa rennosti, syödä jotain kivaa ja arvostella ihmisten juhlapukuja. Sitä en vielä tiä teenkö sen yksin vai kaksin. Ehkä kaksin vois olla kivampi.

marika_

Oudonmakusesta glögistä tuli mieleen, että mulla on ikuinen kammo jääny semmoseen yhteen maitopurkin näkösessä purkissa olevaan glögiin, kun siis kerran juotiin sitä ja se maistu ihan kalalle :lol:

Mutjoo, nyt ei sit muuta ku niskat niin jumissa et tekee tuskaa tässä näpyttää. Meen kaivaan kylmägeelin jostain.
Ja kohta vois leipoo pipareita :) Meillä siis pakkasessa jo jokin aika sitten vanhaks mennyttä piparitaikinaa, ni ajattelin nyt leipoa pois kun se vielä vaikuttais olevan ihan kunnossa. Mut joo, adios, katotaan jos myöhemmin illalla palailisin vähän pidemmän kaavan mukaan!

shazzer

Huh, sainpas luettua!

Tiikeri
itse selvisin ilman fyysisiä vammoja, mutta ikävä kyllä henkisiä vammoja asiasta jäi - niiden käsittelyyn, hyväksymiseen ja niistä toipumiseen meneekin sitten ihan oma aikansa. Ikävintä tässä kaikessa on se, että se auto sattuu olee yhden kaverin nimissä - enkä nyt oikein tiedä miten kertoisin että "sorry, mut nyt kävi tälleen kurjasti...". Kun vielä alkuviikosta kolarin jälkeen lupasin hänelle pyhästi korjauttaa auton mihin hintaan tahansa. :oops: :cry:

Huih, ihan säikähdin. Onneksi ei siulle käyny kuinkaan!
Ja eihän kolareita kukaan tahallaan aja, vahinkohan se ja ystäväsikin on vaan onnellinen että hengissä oot.
Ja toivotaan koiran jaloista tulis yhtä hyvät kun terveenäkin!

Aveline
Mut voi että oli ihanaa olla hänen kanssa! Ihanaa olla hänen kainalossa,awww ? Mie oikeesti hämmästyin, miten avoimesti voin puhua hänen kanssa.

Oih, ihanaa!
Tuo että voi jutella avoimesti melko oudon ihmisen kanssa on hyvä merkki. Mulla oli sama juttu kun oli ekat treffit nykyisen kanssa, ja vaikka mie oon todella hiljainen ja ujo niin jotenkin pystyi heti olemaan ihan rento oma itsensä ja puhumaan niitä näitä.
Ehkä siekin oot löytäny sen oikean :wink:

nomani Eikö se poliisimies mitään ole vastannut? :shock:
Se olikin sitten aika lapsellinen k**pä! Älä tuollaisesta lannistu *hali*

Tsein
Aivan mahtavan ja ihanan ja tunteikkaan ja jopa kyyneltentäyteisen yön, aamun ja päivän jälkeen, voin sanoa, että tämäkin risukasa on nähnyt valoa. Hywä wiiwis!

Voi että! Tosi mukava kuulla!

SunLion
riina, vitsi, tosi kiva että oot jaksanut pitää päiväkirjaa..varmaan mahtista lukee sitä joskus vanhempana!

Hihi, niitä todella on hauska lukea :D
Joskus nolottaa ja naurattaa kun lukee vanhoja "päiväkirjoja" joita kirjoittanu joskus 12-vuotiaana :lol:

SunLion
vitsi miten ankee päivä! Säkkipimeetä! ja on vasta iltapäivä...ei hitsi.

Niinpä :( Hämärää on oikeastaan koko päivän. Ärsyttävää!

Niin, ja Sunille vielä että täältäkin löytyy Gigi D'Agostinon tykkääjä :)

Taidanpas myös etsiä JJEMMYn käsiini naamakirjassa :wink: Beware!

riinaF
Ja jotenkin sellainen fiilis Hepun suhteen, ettei se välttämättä ees kerkeäkään näkemään mua jos tietää ettei saa :lol:

No toivottavasti ei ole näin :?

gnirom
Tiikeri, ihanaa että oot löytänyt tän kaveripojan. :)

Komps :wink:

Snaelaug
Eihän mun pitänyt tehdä tolle asialle mitään, mut kadotin ilmeisesti itsekontrollini

Noniiin! Siitä se kato lähtee :wink:

marika_
Siis voi perseen peräheinä.

:lol: marikalla on aina niin hyvät nämä kirosanat :lol:
Muttasiis ikävää kun et päässy läpi :( Tsemppiä esseen tekoon!

tephanis Osanottoni :( Itsemurha-tapaukset on aina ihan hirvittäviä eikä niitä osaa uskoa todeksi. Mutta että vielä sairaalassa? :o
Kamalasti haleja sinne päin!

Snaelaug
Voi hyvänen aika mä repesin tolle [color=darkblue]Tseinin [/color]pyllykäs-sanalle :lol:

Minäkin :lol:

minni-
mä olin eilen taas treffeillä 8-[ voivoi. oli tosi rento ja ihana ilta, katsottiin leffaa ja juotiin teetä. illalla tää sitten vielä lähetti niin söpöjä viestejä, että en kyllä saanut kovin helposti unta.. :oops:

Aijaij, tämäkin kuullostaa niin tutulta :)
Ihan alussa ne yöunet kyllä jäi vähille, kun mielessä pyöri mies ja ihanat viestit. Ja osasyy oli varmaan sekin kun tuli juotua kahvia liikaa.
Mukavaa että sie oot pystyny eron jälkeen ihastumaan uudelleen niin ei varmaan se erokaan enää kummittele taustalla :)

Msuhillekin tsemppiä parisuhdekuvioihin!

Jesssi-
Hankala tää tilanne on siinä mielessä että mie oon nyt se joka on toivottoman ihastunu mutta joudun vaan olemaan kärsivällinen ennekun miehen tunteet yltää samalle tasolle.Enkä tiiä oonko ihan idiootti kun suostun tällaseen mutta miulle vaan riittää se et toinen haluaa olla miun kanssa.

Kärsivällisyys palkitaan, ihan varmasti! :)
Hyvä että saitte juteltua miehen kanssa! Se aina helpottaa.

marsipaaninapa [size=9]en muuten tiedä miten olen aikaisemmin lukenut siun nimimerkin, mutta en ainakaan oikein jonka hokasin just[/size] :D
Mutta, ymmärrän sinua tuossa vanhojentanssijupakassa.
Mie tunsin itseni ykäasteella ulkopuoliseksi kun jouduin niin pskaan luokkaan ja kaikki kaverit meni toisaalle, mulla ei ollu paria koskaan missään. Tuo että jää ilman paria voi tuntua todella inhottavalta... Halia sinnekin!

gnirom
piti alottaa kullan kans kattoo yhtä bondii mutta jostain syystä se tökki.

Ja mie luin että BLONDII #-o

olemattomallekin kauheasti tsemppiä tähystykseen! Se on nopeaa ohi, älä suotta pelkää sitä.

ploppille parantumisia! Onko kyseessä tavallinen flunssa vai angiina tai jotain muuta?

Snaelaug
Mutta mitä [color=olive]shazziaiselle [/color]kuuluu, miten meni viikonloppu?

Oooh, mie olen ihan otettu tästä! Kiitos kysymästä :)
Ihan ookoosti meni, laitettiin miehen luona joulua ja tehtiin ruokaa, kateltiin telkkaria, saunottiin yms. Sitä samaa wanhaa siis :)
Lauantaina mies suorastaan v*tutti, mutta varmaan sitäkin v*tutti minä kun pidin sille mykkäkoulua yhestä asiasta. Eikä sitä edes kiinnostanut kysyä mikä mulla oli vaikka huomasi että mulla oli paha mieli. Se vaan oli ihan normaali :roll: Ois nyt edes vähän voinu osoittaa kiinnostusta :evil:
Ei me riidelty ollenkaan kuitenkaan.
Lopulta puhuttiin asiat selväksi, minun aloitteestapa tietenkin :roll:

Ensi viikonloppua ja sitä seuraavaa odottelen. Ensi viikolla baariin viihteelle ja sitä seuraavanakin :oops:
Parin viikon päästä on se keikka ja ensi viikonloppuna itsenäisyyspäivä. Perjantaina mennään kiinalaiseen syömään, mies ihan itse ehdotti! (oho!)

Mitäs suunnitelmia täällä on tytsyillä tehdä itsenäisyyspäivänä?

Tänään sain joulutähden ikkunaan. Ja teen riisipuuroa :)
Veronpalautuksia odottelen ja ahh, vihdoin sain tilattua himoitsemani puhelimen! ?

TaskuMyy

Ether: Itekko tein värin poiston, odotin 2vkoo että saan heitettyy blondin sävyn päälle, koska latvat jäisävt oranssihtaviksi niin ei miulla tarttunu vaalee :shock: Mutta tumma tarttu kun pisitn pääni takasi tummaksi. Tokihan tuoki riippuu paljon hiustyypistä..

Aahh, ei kunnon löylyjä puusaunassa voita mikään <3

Jesssi-

Kiitos kaikille ihanan kannustavista kommenteista :) Jotenki tässä tilanteessa on pakko uskoo siihen sanontaan että hiljaa hyvää tulee.

riina:Huh meilläkin oli aikoinaan hankaluuksia saada valvojia omalle abiristeilylle.Mutta ei tuo tilanne kuitenkaan siun syy ole.Mutta toivottavasti saatte sitten uudet valvojat tilalle :)

olematon:Hurhasti tsemppiä sinne!

Ave:Täytyy myöntää että tuo röyhtäily osaa olla aika häiritsevää joskus :lol: Mut niinku sanoit ni ei se sinänsä haittaa,kuullostaa vaan aika...no kamalalta joskus.

Miulla ei oo mitään ihmeellistä suunnitelmaa itsenäisyyspäivälle.Se menee joko lukiessa tentteihin tai miehen kanssa ollessa(en tiiä mitkä sen suunnitelmat on ni en uskalla sanoa mitään varmasti)mutta se on varma että illalla katson linnanjuhlat :D Ihan parasta viihdettä on arvostella niitten julkkisten pukuja :lol: Ainiin ja perjantaina meen lätkäpeliin miehen kanssa eli baariin en lähde.

Tuo pimeys alkaa olemaan tosi masentavaa.Tänäänkin oli kello 15 jo hämärää ja 16 maissa kun lähdin koulusta,oli aivan pimeetä.

Otin tuossa äsken piristävät 1,5h päiväunet :) Olin aivan mielettömän väsynyt koulussa mut nyt ehkä jaksan tehdä läksyt ja tehtäviä...Siis ehkä :lol:

Jee veronpalautukset!Ylihuomenna!!

Msuh

Aveline: Minä ymmärrän sua ainakin ihan täysin tuossa röyhtäily-/piereskelyasiassa. Mä aina kavahdan jos joku, vaikka nyt sitten poikaystävä tai kaveri, tekee tuota seurassani. Sanokaa vaikka neidiksi tai miksi haluatte, mutta mä en vaan siedä tuollaista :lol: Mun nenä ottaa tosi kipakasti kiinni kaikki hajut, ja voi hyvänen aika kun joku yksi röyhtäyskin voi haista ellottavalta! Minä en toisten seurassa harrasta kumpaakaan, säästän ne omalle ajalle 8) (Röyhtäisyjä ei tietty aina voi pidätellä, mutta voi nekin yrittää hillitä mahdollisimman pieniksi). Minusta ei olisi yhtään kohtuutonta, jos mainitsisit asian häiritsevän sinua. Kyllä se miekkonen siitä oppii, kun alat näin varhaisessa vaiheessa koulimaan :wink: Eikä siitä tietenkään mitään mäkätysnumeroa tarvitse tehdä, mainita aluksi vaikka ihan vain sivulauseessa.

shazzer
Mitäs suunnitelmia täällä on tytsyillä tehdä itsenäisyyspäivänä?

Ei mitään kummempia. Linnanjuhlat katsotaan tottakai! Samalla voisi poltella vähän kynttilöitä ja viritellä ohessa joulumieltäkin O:) (Ja odotella seuraavan viikonlopun pikkujouluja)

Snae: Kuulostaa toisaalta aika ihanalta, kun sinulla on tuollainen ihastumisvaihe päällä ja vatsalaukku heittää kuperkeikkaa kun näet miehen :) Et varmasti ole ainoa jolla on menny hyvä moikkaussauma sivu suun, moikkaat ja hymyilet kauneimman hymysi sitten seuraavalla kerralla! Täällä on peukut pystyssä ^_^

---

Olin terapeutilla tänään iltapäivällä taas ja nyt pyörivät kaikenlaiset ajatukset päässä. Voi että joku osaa olla ihana ja fiksu ihminen, osaisipa itsekin jonain päivänä olla samalla tavalla avuksi jollekin ihmiselle.

Snaelaug
Vida
Msuh
Mihin tämä maailma on mennyt, kun yksi tuttu mies tässä joku päivä sitten teetti hauikseensa tatuoinnin, jossa lukee hänen tyttöystävän nimi huomattavan suurella fontilla. Ja seurustelua heillä on takana puoli vuotta :roll:

Huh. Muutenkin minusta on jotenkin etovaa laittaa kumppanin nimi tatskaan oli sitten miten varma suhteen pysyvyydestä tahansa. :P Onhan näitä julkkiksiakin nähty, jotka joutuvat myöhemmin poistattamaan tai muuttamaan niitä kuvia, esim. Johnny Deppin Wino forever (ennen Winona).

Jep, ja Angelinalla oli Billy-Bob :?
Ei mitään järkee kyllä, jos mun mielipidettä kysytään. Jos jonkun nimen tatuoisin itseeni niin varmaan kai sellasen kuka on kuollut ja kuopattu ettei sen kanssa sais välejään enää muuttumaan :roll:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat