Ihmiset muuttuu? - Gallupit

shazzer

Kyllä, samaa mieltä amorouksen kanssa. Riippuu paljon ihmisestä. Kaikki ei pysty siihen

Sivut

Kommentit (21)

Amorous

Riippuu niin paljon asiasta ja ihmisestä. Ei voi oikeastaan sanoa että kyllä sitä pystyy muuttumaan kun haluaa. Ei kaikki siihen pysty. Exä ei esim pystynyt vaikka jankkasi kuinka sitä että kyllä pystyy muuttumaan. Toisaalta kyllä tiiän ihmisiä jotka on muuttunu. Se on niin paljon kiinni ihmisestä ja hänen luonteen lujuudestaan.

leijonatyttö

Niin pystyvätkö teidän mielestä ihmiset muuttumaan jos ne haluaa?
Minun mielestäni pystyy esimerki itse olen muuttunut hirveesti viime aikoina mutta parempaan ja terveellisempään suuntaan :) (esim. Tupakka on jääny)

JJEMMY

Pystyy. Esimerkkinä minulle on eräs kaverini joka on nykyään päinvastainen luonteeltaan käyttäytymiseltään jne. kuin mitä muutama vuosi sitten oli.

Amorous

No joo. Voin sanoa että minäki olen muuttunu ihan hirveesti muutamassa vuodessa. Ihan älyttömästi. Ja kyllähän kaikki ihmiset elämän aikana jollain tavoin muuttuu. Mutta esim. jos ihminen on juonut kauan ja käyttäytynyt paskamaisesti, voi olla todella vaikea muuttaa itseään. Täytyy olla todella todella vahva luonteeltaan ja kaikki ei siihen pysty.

Amorous

No hyvä esimerkki tähän on mun faija. Se on monesti yrittäny lopettaa juomista ja aina se jossain välissä retkahtaa, vaikka oliski vähän aikaa juomatta. Ei se koskaan tule tuosta selviämään, vaikka miten yrittäs. Tää on niin henkilökohtaista.

JJEMMY
Amorous
No joo. Voin sanoa että minäki olen muuttunu ihan hirveesti muutamassa vuodessa. Ihan älyttömästi. Ja kyllähän kaikki ihmiset elämän aikana jollain tavoin muuttuu. Mutta esim. jos ihminen on juonut kauan ja käyttäytynyt paskamaisesti, voi olla todella vaikea muuttaa itseään. Täytyy olla todella todella vahva luonteeltaan ja kaikki ei siihen pysty.

Niin no en siis kyl mä ymmärrän et ihmiset kasvaa jne, enkä tarkottanu tolla miun jutulla mitään ihan pikku käytösvikaa tms. Ja ihan aikuisiässä tämä henkilö muuttui, ei missään murrosiässä missä vielä kehitytään myös henkisesti. Niin ja tästä voi kyllä sanoa et tää henkilö käyttäytyi enemmän kuin paskamaisesti sillon muinoin.

mystify

Mä en sinällään usko muuttumiseen, mutta kehittymiseen ja tapojensa parantamiseen kylläkin. Sen sijaan perusluonteenpiirteet mielestäni ovat ja pysyvät vaikka ne pystyisi pitämään hyvinkin piilossa pitkiäkin aikoja. Eri asia sitten on kuinka onnellinen ihminen kykenee olemaan jos joutuu käyttäytymään jatkuvasti "vastoin tahtoaan"..

En myöskään usko että henkinen kasvu loppuu missään elämän vaiheessa, aina oppii jotain uutta. Samaten sitä oppii tunnistamaan itsessään epämiellyttävät luonteenpiirteet ja kykenee kontrolloimaan niitä ja elämään niiden kanssa. Ihminen pystyy sopeutumaan.

Amorous

Miä taas ajattelin vähän kaikkia ihmisiä. Se on aika 50-50. Ittestään se on melko pitkälti kiinni pystyykö muuttumaan. Ite oon tavannu enemmän näitä tapauksia jotka ei ole pystyny muuttumaan, mutta tiiän ihmisiä jotka on pystyny muuttumaan.

xaz

Kyl mun mielestä ihmiset pystyy muuttuun.

edit.
Hyvänä esimerkkinä toimii esmes linnakundit ja vaiks jotkut narkkarit ketkä on jättäneet entisen hämärän elämänsä tullessaan uskoon. Siinä kyllä tekee elämä sellasen täyskäännöksen et puntit tutisee.

mut niin, kyllä se on tosi yksilöllistä et onko resursseja muuttumiseen.

leijonatyttö

Niin se on paljo kyl ihmisestä itsestään kiinni..
Ootteko te pystyneet muuttumaan tai oletteko huomaamattanne muuttunu? Ja miten? :lol:

xaz

Isensä muuttaminenki tuntuu vaativan hirveesti tahdonvoimaa, siis jos ei oo tarpeeksi kympillä hommassa mukana niin ei siittä tuu yhtään mitään. Mää oon yrittäny jättää röökin ja alkoholin kokonaan pois, mut en oo pystyny. Eli en varmaan oo ihan loppuunasti halunnu ees eroon niistä :-s kai.

Tää oli kyllä aika vaikee kysymys :)
Oonhan mää alkanu käyttään muitaki värejä vaatteissani ku mustaa, mää oon jättäny sen ankaran meikkaamisen eli en käytä enää mustaa tai tummansinistä luomiväriä enkä tummanpunaista huulipunaa, hiuksetkaan ei oo enää mustat, en kanna ketjuja, en käytä kaulapantaa enkä niittirannekkeita...
Mut ehkis seki on vain kasvamista ja aikuistumista, ei muuttumista..?
En mä kyllä tiiä..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat