Lempiaineesi koulussa? - Gallupit

ivoire

Mikä oli lempiaineesi yläasteella/lukiossa/ammattikoulussa ja miksi? Entä mistä aineesta et pitänyt?

Sivut

Kommentit (63)

maaruli

Vastasin psykologia. Se on mielenkiintoista ja suht helppoa (vielä lukiotasolla). Lisäksi psykaa opetti ehkäpä koulun kivoin opettaja.

Inhokkeja oli fyssa ja kemia ja maantieto.

Rixuliini

Vastasin jo matemaattiset aineet, mutta kun näin tarkemmin ajattelen niin tykkäsin ainoastaan matematiikasta, en siis fyssasta ja kemiasta, ja kun vieläkin syvemmälle pohdin niin oli äidinkieli sittenkin kivempaa kuin matikka. :)

Shandy

Vastasin tähän historia. Jaetulla ykkössijalla hissan kanssa on kyllä myös vieraat kielet (lähinnä englanti, venäjä ja espanja, ruotsi oli ok) ja uskonto.

Kielet sen takia kun niissä oon hyvä, ja hissa ja uskonto sitten muuten vaan.. oli kivat opettajat ja tykkäsin ottaa asioista selvää. Luin ihan hulluna kumpaakin myös reaaliin, ja se oli jopa tosi kivaa kun aiheet oli mielenkiintosia. :) Historiaa ja uskontoo olis kyllä vieläkin kiva opiskella, mut kun ei jaksa itsenäisesti. :?

Inhokkeja on aina ollut matikka, kemia ja fysiikka.. Myös maantieto, koska oon niin järjettömän huono siinä :oops:

marimma

Pöh.

Kotitalous ja tekninentyö :) eli siis "joku muu"

kotitalous oli aina 9. Kokeissa sitten yleensä aina 10 ja jotain eli plussa tai miinus :) Meillä kun ei ollu kotitaloudesta koskaan mahdollista saada kymppiä. Aina on jokaisella jotain parannettavaa :) Meidän opettaja olikin tainnut jakaa n. 5kpl 10:n numeroita koko kotitalousopettajuuden aikana :D

Teknisentyön kiinnostus kaatu siihen ettei meidän rakas opettajamme halunnut huomata meitä tyttöjä siellä. Saatiin huutaa korvan vieressä tai tulla kiskomaan se siihen meidän kohdalle ja siltikään se ei millään halunnu meitä auttaa. no sain sentään 7 todistukseen :) Tosin että olin huonompi kun ne monet pojat jotka vaan istu ja haistatteli opettajalle, joten ei se niin kauhean oikeudenmukaista ollut..

Olisi tällä hetkellä myös liikunta, jos sitä jaksais opettajatkin olla vähän kannustavampia tai edes välittäisivät siitä tehdäänkö siellä mitään vai ei.

Peruskoulussa inhosin liikuntaa kun opettajat olivat koko ajan painostamassa liikkumaan enemmän ja nopeemmin. Mutta minkäs sille voi ettei vaan pystyny

Matikka myös. Tai no oikeastaan vain Geometria *in löööv* Ihan parasta. Amiskan kokeesta vedin 5 numeroks, tosin että oli pieni ajatusvirhe käynyt siellä :) olin lausekkeeseen merkannu Pii kertaa jotain ja jotain. Mutta olinkin laskenut sitten vain jotain kertaa jotain :D Opettaja sano että tuon takia hänen oli käytettävä kahta tarkastus monistetta :roll: mutta oli hyvin ylpeä :)

EDIT//

Inhokkeja.. ööh.. Hankalaa
-Peruskoulu: liikunta, fysiikka, kemia (paitsi jaksollinen järjestelmä *rakastan*) tekstiilityö, biologia, uskonto, historia, yhteiskuntaoppi,
-Ammattikoulussa ei ole oikeastaan muita inhokkeja ollut kun kaikki mitkä liittyy ääneen :roll: nekin siis ammattiaineita, joten..

tanjazuzanne

Historia ehdottomasti. Fysiikkakin alkoi kiinnostamaan jossain vaiheessa, mutta matematiikka on aina ollut se aine jonka oon kironnu viimeseen päälle.

Daisy

Vastasin biologia ja maantieto. Ne olivat ihan mukavia ja kiinnostavia aineita. Vähiten tykkäsin/tykkään koulussa englannista, koska oon siinä niin surkea.

Maruchka

Vastasin vieraat kielet, eli englanti. Musiikki oli toinen suokkarini, jos peruskoulusta puhutaan.

Inhokki fysiikka, kemia tai liikunta. Myös ruotsi kuului niihin.

Sarah

Vastasin "vieraat kielet" :P Kun niitä nyt lukiossa lueskelen (englannin ja ruotsin lisäksi italia ja espanja, ja haluaisin sitä ranskaakin vielä jatkaa joskus).
Inhokki on fysiikka. En osaa eikä kiinnosta. :?

Sonkku

Lukiossa mieliaineeni oli biologia. Siinä olin hyvä ja asiat kiinnostivat. Myös maantiedosta pidin. Englantia olen inhonnut yläasteelta lähtien, ruotsistakaan en suuremmin ole pitänyt koskaan. Lukemistani kielistä siis saka on ollut ainoa josta olen pitänyt vaikka senkään opiskelu ei aina niin kovin herkkua ole ollut. Ala-ja yläasteen lempiainetta en osaa sanoa. Reaaliaineista pidin silloinkin, fysiikka ja kemia myös kiinnostivat. Fysiikka ja kemia, koska niissä olin hyvä. Matematiikassa olen aina ollut hyvä, mutta siitä en erityisemmin ole pitänyt. Se on ollut aika neutraali aine, en ole sitä inhonnut enkä pitänyt enemmän kuin muistakaan aineista.

dani

Liikunta ehdottomasti! Olin myös hyvä siinä, Cooperin testiä lukuunottamatta.. :roll: Kuvis tulee hyvänä kakkosena. Englannista tykkäsin myös. Maantieto oli mielenkiintoista silloin harvoin kun puhuttiin vieraista kulttuureista ja opeteltiin missä maat ja kaupungit sijaitsee.

Ehdottomia inhokkiaineita oli fysiikka, kemia ja matikka (ei vaan tajua), historia (liikaa ulkoa opettelemista, vaikka periaatteessa mielenkiintoisia asioitakin oli), biologia (yksinkertaisesti tylsää), filosofia (tuntu siltä ku ope olis jauhanu täyttä paskaa tunnista toiseen vaikka senkin ajan olis voinu käyttää hyödyllisemmin) ja ruotsi (kaikki sanat kuulostaa samalta, en saa siihen kieleen mitään tolkkua). Inhoan teoriatunteja muutenkin, keskittyminen ja kiinnostus ei riitä. Tarvitsen konkreettista tekemistä ja inhoan paikallaan istumista. Kumma että selvitin lukion kunnialla läpi. :shock:

Mariel

vastasin äidinkieli, kirjoittaessa huomaa niin nopeasti kehittyvänsä ja kasvavansa. historiasta nautin, koska tunneilla kuunteli mielellään opetusta ja kursseista suoriutui huippuarvosanoin ilman mitään suurempaa työpanosta. lukiossa psykologia yllätti mut kiinnostavuudellaan. kielet helppoja ja kiva osata, mutta tunnit tylsiä.

Lips_

Kuvis, kuvis, ja kuvis. Ehdottomasti! :) Rakastan piirtämistä, ja kaikkea mikä liitty kuvataiteisiin. Siksi ehkä oli koko yläasteen ajan numerona joko 9 taikka 10. Ja yläasteen loputtua sain stipendinkin. 8) :P

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat