Ostamalla onneen? - Gallupit

Banda

Jos samasta aiheesta on jo topic jossain, niin anteeksi, en ole huomannut ^^
Niin, lueskelin tässä vanhoja cosmoja, ja järkytyin siitä kuinka monet vastasivat kyselyssä että raha tuo heille onnea, joten mitä mieltä ihmiset täällä?
Oletko onnellinen ylellisyystavaroitten ja luksuslomien yltäkylläisessä maailmassa, vai oletko onnellisempi vaatimattomissa olosuhteissa muiden rakkaiden asioiden ympäröimänä?

Sivut

Kommentit (24)

tipota

raha ei itsessään tuo onnea. en kaipaa luksuselämää, ainoastaan perusasioita. haluiaisin olla rikkaampi, jotta saisin matkustaa ja pääsisin toteuttamaan unelmani matkasta afrikkaan avustustyöhön. haluaisin pystyä tekemään jotakin muiden hyväksi.
:? lisää töitä miulle, et saan lisää rahaa, et saan säästettyä, et pääsen maailmalle :D tärkeintä on tietysti ihmiset ympärillä jotka rakastaa ja välittää, loppu peleissä :D

Lumi~

ei raha tuo onnea, mutta jos ei ole ollenkaa rahaa niin ei myöskään ole onnellinen... vastasin kuitenki että ei, sillä monet muut asiat ovat tärkeämpiä.. kuitenkin iso merkitys tuolla rahallakin on jokaisen elämässä.. ainakin jos asuu tällaisessa yhteiskunnassa..

Shandy

Joo, mieluummin mää oon vähän köyhempi kun että oisin ihan sikarikas eikä mulla olis ketään läheisiä ihmisiä tai joutuisin tekeen jotain itelle epämieluista työtä tms.

Tottakai mielellään oisin sen verta rikas että saisin sen ihanan omakotitalon, hienon auton ja olis varaa matkustella monta kertaa vuodessa, mut eiköhän toikin joskus oo mahdollista, jos ei muuten niin lainan avulla. No matkustelua voi olla sit vähän vaikeempi toteuttaa kun on töissä joskus isona mut nyt täytyykin siis ottaa kaikki irti noista koulun vaihtomahdollisuuksista. :) Mut olis se kurjaa jos siellä isossa ja hienossa talossakin asuis vaan yksin eikä kukaan ikinä kävis kylässä ja ei se yksin matkustelukaan ihan herkkua olis. :?

Mut vastasin siis että ei.

Vanilja

Mä vastasin että ei vaikka rahattomuus voi tuoda epäonnea ja stressiä. Kuitenkaan en pidä ideaalina sitä että ihmisillä on rahaa kun roskaa, eihän sitten enää mikään tunnu miltään :?

Ite haluisin isona olla sopivan varakas, niin ettei kaikkea saa tosta vaan, eikä kituuttaakaan tarvisi. Ja oon jo tähän mennessä huomannut sen että onnen mun elämään tuo ihmissuhteet eikä suinkaan uusi tietokoneennäyttö tai Christian Diorin luomiväri.

Lucky Lady

Kyllä tuo. Tai siis minusta on helpompi olla onnellinen jos on rahaa. Myönnän olevani aikalailla material girl, joten olen onnellisempi kun tilillä on rahaa kuin jos sitä ei siellä ole. Rahalla kun saa niin paljon kivaa, myös sitä terveyttä josta niin usein kuulee ettei sitä muka voisi ostaa. Voi sitä, mutta se ei nyt ollut pointtini. Tykkään rahasta ja olen onnellinen kun sitä on. En voisi esim. olla parisuhteessa kovin onnellinen, jos olisin itse ihan persaukinen ja joutuisin ruikkaamaan avolta rahaa tai luottamaan hänen hyväntekeväisyyteensä. Olen onnellisin kun minulla on tarpeeksi rahaa elämiseen ja mielitekoihin, silloin kykenen olemaan onnellinen myös ei-materiaalisista asioista.

*Sandy*
Lucky Lady
Kyllä tuo. Tai siis minusta on helpompi olla onnellinen jos on rahaa. Myönnän olevani aikalailla material girl, joten olen onnellisempi kun tilillä on rahaa kuin jos sitä ei siellä ole. Rahalla kun saa niin paljon kivaa, myös sitä terveyttä josta niin usein kuulee ettei sitä muka voisi ostaa. Voi sitä, mutta se ei nyt ollut pointtini. Tykkään rahasta ja olen onnellinen kun sitä on. En voisi esim. olla parisuhteessa kovin onnellinen, jos olisin itse ihan persaukinen ja joutuisin ruikkaamaan avolta rahaa tai luottamaan hänen hyväntekeväisyyteensä. Olen onnellisin kun minulla on tarpeeksi rahaa elämiseen ja mielitekoihin, silloin kykenen olemaan onnellinen myös ei-materiaalisista asioista.

Näin myös mulla. En usko että pystyisin olemaan kovin onnellinen jos tilin saldo näyttäisi miinusta. Murehtisin sitä koko ajan, enkä pystyisi nauttimaan mistään. Ahdistaisi aivan mielettömästi!
Mutta en myöskään tarvii hirveitä rahamääriä, että oon onnellinen. Sen verran ettei ihan tarvii joka senttiä laskea ja pääsee silloin tällöin tuulettumaan jonnekkin. Se riittää :)

miu

minulle raha ei tuo onnea, mutta paljon helpomman elämän se kyllä tuo. mun onneni on lähtöisin tärkeimmistä ihmisistäni ja siitä, että olen terve. noita ei rahalla saa. myönnän kyllä että se, mitä rahalla saa, materia, on minulle tärkeää siinä määrin, että kyllä se tekee iloiseksi ja helpottaa sitä onnellisuutta. ;)

Maruchka
*Sandy*
Lucky Lady

Näin myös mulla. En usko että pystyisin olemaan kovin onnellinen jos tilin saldo näyttäisi miinusta. Murehtisin sitä koko ajan, enkä pystyisi nauttimaan mistään. Ahdistaisi aivan mielettömästi!
Mutta en myöskään tarvii hirveitä rahamääriä, että oon onnellinen. Sen verran ettei ihan tarvii joka senttiä laskea ja pääsee silloin tällöin tuulettumaan jonnekkin. Se riittää :)

Mä oon tyttöjen kanssa samaa mieltä. Kyllä se raha helpottaa elämää ja ilman on hyvin kurjaa elää. Lisäksi myös rahalla saa sitä parempaa terveydenhuoltoa, mikä taas osakseen turvaa elämää.
Liika on kuitenkin aina liikaa.

Aimée

Kyllä raha ainakin lisää onnellisuutta. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kun olen rahoissani on mielikin parempi kun ei tarvitse tuskailla, että mistä sitä ensi kuun vuokraan ja laskuihin sekä muihin kuluihin keksisi rahaa. Kunhan sitä riittää kaikkeen tarvitsemaansa ja siihen että välillä voi jotain mukavaakin jopa tehdä, niin eiköhän se riitä :)

Lania

Raha tuo paljonkin edellytyksiä hyvään elämään, onnellisuuteen. Rahalla saa tilavan asunnon, turvallisen auton, terveellistä ruokaa, laadukkaita vaatteita ymsyms, vaikka sitten tarvittaessa keskimäärästä parempaa lääkäri-, laki- tai muuta apua jnejne. Rahalla välttää stressin ja paineet sähkölaskusta, rahalla pääsee matkusteleen ja rentoutuun.

En yhdistä onnellista perhe- ja muuta sosiaalista elämää rahaan. Typerä vanha klisee että joku pässi aattelee että nimenomaan se konkreettinen raha tois onnen.

Vastasin kyllä, se ei tarkota "kyllä, pelkästään raha tuo onnen".

Fanni
*Sandy*
Lucky Lady

aaaaivan :D mikäli nyt vielä palaan tuohon Lacky Laydin kommenttiin siitäkin että rahalla voi todella ostaa terveyttä niin pitää paikkansa. Jos ei olisi yhtään rahaa, joutuisi asua kadulla (no ei ehkä Suomessa) ja kulkutaudit iskisivät helpommin. Olisi varmasti paljon muitakin vaivoja, mitä saa kylmästä ja koleasta kun joutuisi elää kadulla. Voihan sen näinkin ajatella. :D

Mutta olen kyllä samaa mieltä näiden neitien kanssa.

Miffy

Toisaalta tossa terveyskysymyksessä voi asian ajatella niinkin, että toki rahalla on mahdollista saada hyvää hoitoa, mutta tervettä elämää se ei kuitenkaan takaa.

sopuli

Ei tuo onnea, mutta elämä ilman rahaa on aika synkkää. Jos joutuu miettimään onko seuraavana viikkona rahaa ostaa ruokaa tai tehdä tarpeellisia hankintoja, niin ei se onnellisuutta kyllä edistä.

Kun olis sen verran, että pärjäis mut ei tarvis ihan jokaista ostosta miettiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat