Kuinka usein vaihdat lakanasi? - Gallupit

SunLion
persimon
SunLion
me vaihdetaan kun muistetaa :oops: ei läheskään noin usein..vois vaikka vaihtaa..hyvä kun muistutit :P

Jepp, bakteerikanta on jo kolmen viikon päästä niin suuri, että se voi aiheuttaa flunssaa, hengenahdistusta jne. Eli kuukauden välein on ihan ok heittää siis kaikki pussilakanoista aluslakanoihin pyykkiin ja puhtaat tilalle. Ja talvisin voi vaan heittää ne esim. päiväksi lumihankeen (jos pakkasta on yli 15c) niin bakteerit kuolee, ja sen jälkeen kopistella hyvin ettei jää "ruumiita" ! :lol: sitten on ihanan raikkaat ja bakteerittomat lakanat ;) kannattaa kokeilla :)

[color=darkblue][size=9]tässä tuli vielä mieleen, että kannattaa tarkistaa "hengittääkö" peittosi hyvin. Eli puhaltaa kevyesti (ei millään voimalla niinkuin esim ilmapalloa) peiton läpi lakanoineen päivineen, ja jos ilma tulee helposti läpi, niin silloin hiki nukkuessa ei tartu peittoon, ja bakteerikanta pysyy vähäisempänä.[/size][/color]

joo kotona asuessa tulikin tuota tehtyä muttei kerrostalossa..tosin parvekkeelle vein talvisin. Vaihdoin tossa just uudet lakanat, täytyy ruveta useammin vaihteleen :)

Sivut

Kommentit (29)

JJEMMY

Suurinpiirtein kuukauden välein tulee vaihdettua. Talvella tulee tuuleteltua peittoa ja tyynyä pihalla ainakin kerran viikossa että bakteerit kuolee :)

marimma
k87
:shock: :shock: :shock: eikö ne jo haise pahalta tuollasen vaihtovälin jälkeen? vai oliko tää vitsi? :)

Ei ne mitään haise. Ei ainakaan omaan nenään ja se on ihan tarpeeks. Jos kämppä on p*skanen niin en lakanoitakaan vaihda, ne on likaset kuitenkin justiin. Vieraille on tietty aina puhtaat kun ne tulee.. Ellei oo joku vieras joka useemmin käy niin sitten otetaan vähän käytettyinä ne samat petivaatteet tuolta.

k87
marimma
Sillon kun jaksetaan. Mikä meinaa sitä että joskus se on viikon välein ja joskus puolen vuoden välein joskus parin kuukauden välein jne.
:shock: :shock: :shock: eikö ne jo haise pahalta tuollasen vaihtovälin jälkeen? vai oliko tää vitsi? :)

meillä vaihtuu parinkolmen viikon välein. talvella sit tuuletellaan kovilla pakkasilla ulkonakin :)

Jecca

Kahden viikon välein, mun mielestä sopiva väli, mutta jokainenhan itse tuntee mikä on parasta :)
Luin kerran, että lempinaisnäyttelijäni vaihtaa joka toinen päivä.
Mulla ei riitä petivaatteet.

shazzer

Vaihtelee mullakin. Mulla tapana vaihtaa kaikki samalla kun on niin ihana sitten pujahtaa puhtaisiin lakanoihin.
Tänän vaihdoin, sitä edelinen kerta tais olla pari kolme viikkoa sitten

Embo

Parin tai kolmen viikon välein.

Mä oon jalostanu tätä lakananvaihtoa siten että pelkän tyynyliinan vaihdan tavallisesti jopa kerran viikossa. Ja nyt kesällä oon lisäksi keksinyt vaihtaa välillä aluslakana vaihtamatta kuitenkaan pussilakanaa, joka ei joudu paljoakaan koetukselle. Tiedän, ettei tässä oo suuresti järkeä, mutta mulla tulee varmaan jatkumaan näin siltikin. 8)

des

Mä vaihdan vähintään parin viikon välein, joskus jopa kerran viikossa. Riippuu vähän mitä siellä sängyssä on enimmäkseen tullut tehtyä, nukuttua vai jotain ihan muuta :P

persimon
SunLion
me vaihdetaan kun muistetaa :oops: ei läheskään noin usein..vois vaikka vaihtaa..hyvä kun muistutit :P

Jepp, bakteerikanta on jo kolmen viikon päästä niin suuri, että se voi aiheuttaa flunssaa, hengenahdistusta jne. Eli kuukauden välein on ihan ok heittää siis kaikki pussilakanoista aluslakanoihin pyykkiin ja puhtaat tilalle. Ja talvisin voi vaan heittää ne esim. päiväksi lumihankeen (jos pakkasta on yli 15c) niin bakteerit kuolee, ja sen jälkeen kopistella hyvin ettei jää "ruumiita" ! :lol: sitten on ihanan raikkaat ja bakteerittomat lakanat ;) kannattaa kokeilla :)

[color=darkblue][size=9]tässä tuli vielä mieleen, että kannattaa tarkistaa "hengittääkö" peittosi hyvin. Eli puhaltaa kevyesti (ei millään voimalla niinkuin esim ilmapalloa) peiton läpi lakanoineen päivineen, ja jos ilma tulee helposti läpi, niin silloin hiki nukkuessa ei tartu peittoon, ja bakteerikanta pysyy vähäisempänä.[/size][/color]

persimon

Eli, katsoin kerran [color=blue]Sillä siisti [/color]-ohjelmaa, ja siinä sanottiin että kolmen viikon välein olisi hyvä vaihtaa.
Itse vaihdan kerran kuukaudessa, koska nukun yksin sängyssä eikä siinä tähän mennessä ole oikein muuta tehty kuin nukuttu. Te olette vähän vanhempia ja olen ymmärtänyt että kullan nuppunne kanssa siellä pedissä tapahtuu muutakin... nojoo ne ei kuulu tänne :lol:

Eli kuinkas usein teillä lentää lakanat pyykkikoriin ja tulee uudet tilalle?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat