Silitätkö? - Gallupit

cosmo21
Daisy
Vastasin tuon keskimmäisen, mutta silti silitän ERITTÄIN harvoin! Juuri vain spesiaalitapauksissa, kun kaivan jonku juhlakoltun (paidan, hameen, tms.) vaatekaapistani ja huomaan, että se on ryppyinen. Minä ainakin kuivatan vaatteet niin suorana, ettei niitä sen kummemmin tarvitse alkaa sileilemään.

Täällä sama juttu eli silitän vain tarvittaessa.

Sivut

Kommentit (62)

Lania
Shandy
Kuivuriin? No siliääkö ne siellä sitten vai? Enpäs oo hoksannutkaan.. :o

Tietty :D ainaki suurin osa vaatteista, kyllä lakanatki ellei ne oo jotain sikapaksuja. Mä yleensä heitän kaikki vaatteet hetkeks kuivuriin siinä narulla kuivatuksen loppuvaiheessa, just kaikki topit ja tollaset tulee sen verran sileiks ettei tarvi sitten erikseen silittää. Mut kaikki ei välttämättä tykkää, mun yks kaveri ei käytä koskaan kuivuria kun se ei tykkää että vaatteet on jo ennen käyttöö sellasia "lötköjä" eli pehmeitä :P

Vanilja
Lania
Mankeloiko joku vielä :o

Mä mankeloin lakanat sillon kun käytin pesutupaa eikä mulla ollu silitysrautaa. Nyt löytyy molemmat ja silitänki melkeen kaiken.

Shandy
Lania
Mankeloiko joku vielä :o eiks ne oo ihan sama sit laittaa vaikka kuivuriin jos ne rypyt häiritsee?

Mankeloi, sehän on hirmu kätevää :D Kuivuriin? No siliääkö ne siellä sitten vai? Enpäs oo hoksannutkaan.. :o

Shandy

Eiks teillä lakanoitten silittäjillä oo esim. pesutuvassa mankelia? Kun en mää ainakaan silitysraudalla rupeis lakanoitani silittään kun oon pienestä asti tottunut siihen et ne mankeloidaan suoraks.. Tosin sit ehkä silittäisin jos ei olis mankelia, koska en tykkää ryppysistä lakanoista kaapissa. :P

Klara

Silitän hirmu harvoin. Käytän yleensä vaatteita, jotka eivät kaipaa silittämistä. Ja mun mielestä mitkään farkut tai topit yms. ei kaipaa silittämistä, vaan rypistyvät vaatteet kuten paitapuserot.

SunLion

Silitätkö kaiken?
Mua kiinnostaa tää siksi että kotoa äidiltä oon oppinu että tyyliin työvaatteet, juhlavaatteet, pesussa rypistyvät vaatteet silitetään, ja kaikki muu tulee suoraan pesukoneesta. Ite oon ollut aivan tyytyväinen tähän, ihan siistiltä näyttää t-paidat ilman silitysrautaakin. (tosin omakotitalossa meillä on laajat tilat kuivattaa pyykkiä narulla, joten meillä ne tulee pyykistä sitten sileempinä kun monessa muussa kodissa).
Sitten taas on niitä äitejä kellä on viiden ison ihmisen vaatteet kontollaan, ja silittää kaikki paitsi alusvaatteet.

Sinsemilla

mie en kyl ymmärrä ihmisiä jotka silittää kaiken... tai no, kukin tyylillään, mut itte kyl keksin parempaakin tekemistä sille ajalle ku ruveta jotain trikoopaitoja silittämään (elleivät sit oo ihan hirmu ryppyset)...

Eli yleensä silitän (tosi harvoin) jotkut housut jos ovat rutussa ja juhalavaatteet (jos ovat rutussa, eivät kyl yleensä ole...heh)... nyt kyl innoissani silitin vauvanvaatteita tonne laatikkoon... noh, ne olikin niin ryppysiä' jotkut... ;) jatkossa tuskin jaksan silittää niitä...

Lakanoita en kyllä ikinä rupeis silittämään...ne kuitenkin rypistyy käytössä (ja siliää myös...)

verhot oon kerran silittäny ku tulivat hobby hallista ja niissä oli kivat vekit...paitsi että ne ei kyl meinannu siltikään lähteä suoraks...heh. ihan turhaa puuhaa siis... ;)

Miffy

Mää en jaksa silittää. Eipä oo rautaakaan ku pikkunen matkarauta vaan.

Siinäpä olenkin sitten ongelmissa ennen juhlia. No, ain on jotenki selvitty ja kyllä mä hädän tullen kaivan vaikka sen matkaraudan sitten esille.

Mut mun tyyliä ei paljoa hetkauta joku ryppynen hame. Tai lakanat. Joten en jaksa tuhlata kalllista aikaani silittämiseen :D

Sasuska

En missään nimessä silitä kaikkea! :D

Mutta nyt mulla on ihan uusi Sini-höyrysilityslauta!!! :D :D On mullakin elämä, kun hehkutan tällaista, mutta oon oikeesti niin iloinen tuosta laudasta! Se on siitä hyvä, että se on normaalia leveämpi, portaattomalla säädöllä ja sitten vielä tosi hyvä taso raudalle sekä johdonohjain! Niin ja joo, siinä on siis ritiläpohja, jolloin "höyry sujahtaa" (mainoksessa sanottua! :D) laudan läpi! :D

Oon vasta muuttanut uuteen, omaan kotiin (ei siis mikään opiskelijaboksi enää), joten olen ihan innoissani (vielä ainakin) tehnyt kodinhoitojuttuja. Eilen sitten silittelin ekaa kertaa ja koska talosta ei löydy mankelia, täytyy lakanat silittää. Ei siinä kauaa mene, kun ensin vaan oppii tekniikan! :) Tosin en taida kaikkia vaatteita silitellä, mutta jotain vähän hienompia sitten ja ehkä ne farkutkin voisi, jos hyvin sattuu olemaan aikaa...

Niin ja teille hemmetin kiireisille ihmisille: serkulta opittu juttu eli silittäessähän voi esim. kattoa telkkua! :) Tosin jos siihenkään ei jää aikaa, niin sitten en tiedä. Mutta otanpa tuonkin höytyliikunnan kannalta, koska täytyyhän silitäessä kulua enemmän kaloreita kuin istuessa! :lol:

Ja sitten vielä lakanoista, jotka ryppyyntyy käytössä. Mulla ei ole kuivausrumpua, joten aika koviksi noi lakanat jää. Silittämällä ne saa pehmeämmäksi ja kaiken lisäksi (allergiselle aika tärkeä pointti!) pölyävät vähemmän! Ja mun mielestä ne pysyy mankeloituna/silitettynä paremmin paikoillaan kuin suoraan koneesta laitettuna. :roll:

Sinsemilla

en mie kiireinen ole...laiska vaan... ;)

totta tuo kyllä että lakanat on varmaan paremmat silitettyinä...meillä ne tosiaan menee kuivausrummun kautta, että siks ovat aika suoratkin sieltä tullessaan... :)

xaz

Kotoa opitusta mallista silitän verhot ja tyynynpäälliset (siis sohvatyynyjen päälliset). Omilleni ku muutin, silitin aika ahkerasti myös lakanat ja muut sänkyvehkeet, mutta nyt se on jostain kumman syystä jääny... :wink: paljo helpommalla selviää ku vain vaihtaa lakanat. Toisaalta sitte ne vois kyllä silittää valmiiksi kaappiin ku ne haetaan kuivumasta. No, ehkä sitä vanhempana sitte taas elvyttää tuonki harrasteen, ku on perheessä muitaki eläjiä ku itte.
Juhlavaatteet silitän, kuin myös kauluspaidat (joita omistan peräti kaksi). Johonki se raja on myös vedettävä: alusvaatteita ja sukkia en silitä! Tiedän sellasenki henkilön... :shock:

maaruli
Maruchka
Itse en kyllä viitsisi silittää petivaatteita, kauhia homma :shock:

Sitä varten on mankeli.. äidillä. :mrgreen:

Ja mä en oikeestaan mitään silitä koskaan. Mitä nyt sit jonkun juhlavaatteen jos on ihan pakko.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat