Tikut vai sytkäri? - Gallupit

Tonde

Siis te jotka poltatte, kumpaa käytätte ja miks? Ihan mielenkiinnosta kyselen, ku eilen kävin pohtimaan näitten eroja.

Sivut

Kommentit (50)

Miffy

Heh, mäkin oon miettinyt tätä vaikeaa kysymystä useinkin :D

Mun vastaus on TIKUT, koska:

-ne ei petä ellei ne oo märkiä
-ne on ekologisempia
-on khuulimpaa tarjota tulta tikusta kuin sytkäristä :D

Tonde

Mulla kestää sytkäri hyvinkin yli vuoden, vaikka en täytäkkään niitä uudelleen. Tuli vaan jostain mieleen, et kuinkahan paljon tikkuja kuluis tossa ajassa.

Miffy

Kyllähän niitä kuluu :D En nyt muista mistä oon infoo saanu, mut jostain on sellanen käsitys et tikut ois ekologisempia. Ainakaan niissä ei ole sitä todellista ongelma jätettä, jota ihmiskunta nykyään tuottaa IHAN liikaa - muovia... En tiiä :D

Tonde

Kyllähän ne tikut jotenki ympäristöystävällisemmiltä kuulostaa. Mut toisaalta jos vaikka täytteliski sytkäänsä ni se kestäis useamman vuoden... siinä ajassa kyllä kuluu tikku jos toinenki... on se vähän fifti sixti...

sira

En kyllä käytä juuri koskaan tultsareita, täällä hirviässä tuulessa niitä menis huru mykket..nii ja hermot menis kans, ku sais koko ajan olla uutta raapimassa (tai sit mä en vain osaa tuulisen sään tekniikkaa :) ).

Sytkäreitä pitäs olla tuhansia mut ne hukkuu aina johonki. Paitsi, että niitä löytöjäkin tulee joskus tehtyä. Kerran löysin seittemän sytkäriä kulhosta, joka oli vessassa..olin ilmeisesti laittanut kaikkia sytkät sinne ku housujen taskuja tyhjensin ennen koneeseen laittoa.

Nii ja sit paras merkki on tietty Colt, paitsi ne on nykyään huonompia ku ennen :shock:

MiuMiu*

Silloin, kun poltin vielä vakituisesti käytin sytkäriä, koska se oli helpompi käyttää ( varsinkin tuulisina päivinä...)

Nyt on käytössä tikut, koska poltan vaan harvakseltaan...kuulostaa ehkä teistä tosi oudolta, mutta jos mulla olis sytkäri tulis varmaan poltettua useamminkin, siksi heitin kaikki sytkärit pois kun lopetin tupakanpolton, paitsi pari täytettävää on tallessa ilman kaasuja :D

SunLion

en äänestäny, mutta tikkuja oon enemmän tottunu käyttään. Sytkäreitä vasta sen jälkeen kun niitä töistä löyty aivan yhtenään yhteen aikaan...mm. Coltteja..

Sytkäriki on ihan kiva, mutta kyllä mä kynttilät yleensä sytytän tikulla, jotenki se liittyy siihen tunnelmaankin :D

Tää on siis kynttilän polttelijan näkökulma :P tupakkaa ei tueta 8)

Aimée

Harvakseltaan nykyään poltan, mut sytkäriä mieluusti käyttelen. Ja sellainen kulkee aina mukana laukussa varmaan ihan vanhasta tottumuksesta :roll:

xaz

Sitä tuntee ittensä aina kamalan köyhäksi jos käyttää tikkuja ja muilla on sytkäri :lol:

Ja sitte ku miettii että sytkärillä sytyttää suurin piirtein 40000 kertaa (lukee jonku sytkärin kyljessä) ja tikkuaskissa on 40 tikkua. Tikkuaski meikän lähikaupassa maksaa 20snt, niin 40000 sytytyskertaan tikuilla kuluis 200€ (tähän tulokseen tulin heikoilla matematiikan taidoilla). Että ehkä se on rahallisesti kannattavampaa sytytellä sytkärillä.

Todellinen ongelma on kyllä sytkäreitten katoilu. Jotenki niitä aina häviää ku käy baarissa. Tai sitte ne jotenki lisääntyy, se on vastailmiö katoilulle. Mutta retkellä käytetään aina tikkuja, se on joku kirjottamaton sääntö. En oo koskaan nähny että isä tai äiti sytyttäis nuotiota sytkärillä :D

Jzzu

Sillon kun poltin mulla oli käytössä sytkäri, nykyään käytän lähinnä tikkuja.
Sytkäri on vaan jotenkin näppärämpi, mutta nyt kun ei tarvi jatkuvasti jotain sytytellä tikut käy mainiosti.

Shandy

Mäkään en äänestänyt kun en polta, mutta näin niinkun saunan pesää/takkaa/notskia/kynttilöitä sytyttelen ennemmin tikuilla. En osaa käyttää sytkää kunnolla :oops:

*Sandy*

En olisi uskonut että tästäkin sää keskustelun aikaiseksi :lol:

Mutta asiaan.. En itse polta, mutta jos polttaisin, luulisin että käyttäisin sytkäriä ku se olis mukamas jotenki helpompi. Kun kotona sytyttelen kynttilöitä, käytän tikkuja. Musta tikuista tulee jotenki ihan tuoksu kun sen sytyttää :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat