Mita kokoa tya ootta? - Gallupit

mila

Housuista menee koot 34-38, riippuen täysin mallista ( ja ehkä vähän siitäkin,minkä verran on tullut viime aikoina syötyä/juotus/liikuttua ;) ). Yläosista 34-36. Kirjainkoista ostan yleensä S.

Sivut

Kommentit (117)

Sharon

Parin liikkeen valikoimasta löydän sopivia xs ja 32/34 vaatteita, muualta on näin pikkuisen turha mitään etsiäkkään. Olisi kyllä mukavaa saada päälleen jotain naisellisempaa, kuin teinivaatteita. :roll:

Kengät on kokoa 37, mihin olen erittäin tyytyväinen. Useammalla sukulaisellani on 34-36 jalka ja arvatenkin on selvää, ettei sen kokoisia naistenkenkiä saa mistään.

pinni

]

Lizzie
iskä aina kuittailee autolla ajon jälkeen, kun penkki on melkein kiinni ratissa että yllän polkimille, että "jahas, joku hobitti oli taas käyny ajamas meidän autoa".
"KIITTI."

Kuulostaapas tutulta :wink: Mä oon kylläki [size=18]154[/size] cm

Vaatteet on kokoa S..

Torspo

Minkä kokoisia siis olette, minkä kokoisia vaatteita käytätte?
Minkä kokoinen on mielestänne laiha/hoikka/pyöreä/lihava?

Eikä loukkaannuta kenenkään puheista, eikä tahallaan ketään loukata, vaan muistetaan että jokaisella on omat mielipiteet. :wink:

Itse olen kokoa 40. Mielestäni olen aivan liian pyöreä. (kuinka moni nainen EI nää itsessään liikaa........????)
Paidat on kokoa M tai L tai 38/40, housut kokoa 40/32 koska olen vielä lyhytkin,
pituutta huimat 162 senttiä.. Ja ne fakin tissit.. :wink: :lol: :lol:

Olipa taas aihe aloitettavaksi.. :lol:

PinkPanther

Mie en oo oikein mitään kokoa. Housut on reisistä sellaista jotain 27-28 tuumakokoina, ja sit lantion ja pepun kohdalta 29-30.. ja pituus saisi olla 36, koska jalkani ovat PITKÄT!
Yläosat ovat muuten kokoa 38, mutta leveiden hartioiden ja pitkien käsivarsien takia pitää olla 40.. siksi pitkähihaiset paidat tykkään aina pyyhkäistä hihoistaan puolihihaisiksi.. Niinkun että hihat ovat sitten rutussa..

Nämä kokonumerot ovat raivostuttavia, kun aina on joku vaate jostain liian pieni tai iso.. olisi kiva jos olisin kropaltani kaikkialta samaa kokoa. Mutta muuten olen mielestäni hyvän kokoinen. Kulta sanoo että halatessa tunnun ohuelta ja helposti särkyvältä :shock: :lol:

Jzzu

Njaa-a, tää on kyllä aika samalla linjalla noin keskusteluna laatunsa puolesta kuin toi minkä pituinen/painoinen ketju mutta koska on tylsää vastaan.

Tuumakoko housuissa on sellanen 30/30, kokonumeroina 38-40 tai M-L. Puseroissa vatsan kohdalta menis S tai 36 mutta rinnat vaativat paria kolmeakin kokoa enemmän tilaa joten pitää ottaa aina sellainen paita mikä jää vatsan kohdalta löysemmäksi kuin olis mieluisa.

Vaatteita tällainen väliinputoaja kokoinen immeinen löytää aika mukavasti kirppareiltakin, melkein tuntuu että uutena löytää huonommin kuin käytettynä: ehkä enää ei ole niin paljon tällaisia persjalkaisia kuin ennen tai jotain. :roll:

Miulla ei oo mitään sanottavaa tohon minkä kokoinen on liian isokokoinen sillä miusta kyse on enemmän siitä miten ne kilonsa kantaa, paljon siis asenteesta kiinni. :wink:
Pääasiassa itsekin olen tyytyväinen kokooni vaikken missään missin ja mallin mitoissa olekaan.

xaz

Vaatteita ostaessa lähtee lähestulkoon aina järki. Melkeinpä kaikista eri merkkisistä vaatteista pitää ostaa eri kokoa. Yläosaan menee M-L (talvitakki on XL :shock: :shock: :shock: ) ja alaosaan menee melkein mikä vaan neljästäkympistä eteen päin. 38 ei mene, mutta esim. Seppälästä ostetut 40-kokoa olevat housut vähä lököttää. Elin useita vuosia siinä uskossa että mulle sitte menee housut kokoa 40, kunnes menin ostaan housuja henkkamaukalle. Justjoo, siellä jos missä hoikkuus on valttia, ei menny koko 40, eikä 42, 44 oli myös hieman.. hmm.. pieni.

*Sandy*

Jumankauta mä olin vihanen eilen kun kävin kattoon farkkuja! Oli iso läjä farkkuja pinossa, sitten kun rupeen katteleen kokoja; otan 38/32 (no ne oli liian kireet, katonpa sitten isompia). Siellä ei ollut YKSIÄKÄÄN sen kokoisia farkkuja!!! Siis tuo 38 on mun koko tavallisis, esim. suoris housuis. Onhan mulla mahaa ja silleen, mutta en nyt luulisi niin lihava olevani ettei Vero Moda / Only valmista minun kokoiselle ihmiselle farkkuja!!! Oikeesti, alan kohta huolestua, että joudunko heittämään hyvästit rakkaimmalleni vaatekappaleelle, jos niitä ei enää valmisteta minun kokojani :evil:

Anteeksi tämä purkaukseni.

Mutta siis, normaalisti kokoni on paidoissa S tai M (36 tai 38) ja housut 38/40 (mutta ei siis tietenkään ne farkut).

Shandy

No riippuu tietty vähän valmistajasta kun ei ne koot oo koskaan samankokoisia.. Mut paidat on yleensä M tai 38, housut sitten 40. Voi ku olis vielä sen kokoinen et mahtuis ne 36:n housut jalkaan niinku joskus.. :roll:

Tosin, on mulla isompiakin vaatteita ja pienempiäkin, esim. farkkutakki on koko 42. Jostain syystä noi farkkutakit on aina kauheen kinttanoita.. :? , ja pari paitaa taas on kokoo XS mut hyvin mahtuu. ;)

Miffy

Jooh... Ja sitten mua v*tuttaa, että ns. "isojen tyttöjen mallistoissa" ne on usein aika hirveitä ne vaatteet... Miksei niistä voi tehdä samanlaisia kuin muistakin vaatteista!?

Lizzie

Seppälän ja Hennesin vaatteissa yleensä 42, koko L tai XL.
Vero Modan farkkuja en usko saavani päälleni, vaikka olisivatkin XL.

Esim talvitakki oli kokoo 40, yks hame taas kokoo 44. Vaihtelee, mut
yleisesti kokoo 42.

Pituutta 163cm, eli ihan liikaa kokoa täälläkin :)

Miffy

Niin joo paidat. No ei oo varmaan yllätys: koko on useimmiten L! :lol: Joskus kyl M:kin. Mut esim. joistan Wee:n huppareista ei taia mennä se älläkään :(

Ja mää oon kans 163 cm!

Lania
Miffy
Jooh... Ja sitten mua v*tuttaa, että ns. "isojen tyttöjen mallistoissa" ne on usein aika hirveitä ne vaatteet... Miksei niistä voi tehdä samanlaisia kuin muistakin vaatteista!?

Kerran meinasin jossain seppälässä alkaa itkua vääntään :? koitin eka jotain tavallisia farkkuja, kirjainkokoja. M-koosta ny ei ollu toivookaan, L jäi kiinni jo reisistä, XL olis ollu hyvä mut 175cm varrella jäi puntit lepattaan. Sit vaivihkaa hain jotku GREAT GIRLS -farkut, ja siinä sit pienimmässä koossa farkut oli vyötäräöltä rennon löysät ja reisissä ja perseessä olis ollu kaverilleki tilaa. Mistä välistä ne housut ois pitäny löytää :(

Oon tullu tulokseen et pitää olla lyhyt ja laiha, lyhyt ja paksu tai pitkä ja laiha, mut pitkällä ja paksulla tulee sit reissu telttaosastolle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat