Kauneus/älykkyys - Gallupit

Tigerheart

Siis kyllähän minä mielelläni olisin todella kaunis, mutta valitsin kuitenkin tuon älykkyyden. :D Se on kyllä totta, että jos on todella kaunis, silloin sinua ei välttämättä oteta vakavasti. Olisi mukavaa tietää, että olisi saavuttanut jotain älyllään eikä pelkällä ulkonäöllä. :roll: Ja jos minua kehutaan, olisi kiva kuulla, miten älykäs olen. Tottakai minä haluaisin kuulla myö kehuja ulkonäöstäni, nainen kun olen. :wink:

Ja kun pidän itseäni sievänä, niin olisin siis mieluummin hyvin älykäs. Vaikkakin olen tyytyväinen itseeni, olen sellaista keskivälissä olevaa tyyppiä. :)

Nykyään kiinnitetään niin paljon huomiota ulkönäköön. :( Varsinkin työpaikoilla olen sen huomannut. Yleensä se kauniinpi valitaan hommaan. Yhteiskunnan mielestä tärkeämpi on silmänilo, kuin se hyvä laatu. Mutta en kuitenkaan tarkoita, ettei joku voisi olla kaunis, ja samalla älykäs. Eikö se ole jokaisen naisen toivoma yhdistelmä?!?! :-k

Ja tämä on vain MINUN mielipiteeni.

Sivut

Kommentit (112)

Lania
Jimmy KImmel
Kyllähän kirjan ulkoaopetteleminenkin järkeä vaatii, mutta onko kyse viisaudesta, jos asiaa ei pysty "omilla aivoillaan" yhtään käsittelemään. Jotenkin sitä osaa arvostaa arkipäivän järkeä enemmän, kuin esimerkiksi pelkkää matemaattista lahjakkuutta.

Tässähän siirrytään jo ihan uusiin aiheisiin.

Jimmy KImmel
Jos ihmisiä ei saa laittaa kauneutensa mukaiseen paremmuusjärjestykseen, niin onko soveliasta sitten laittaa ihmisiä viisauden mukaiseen järjestykseen? Tuli vaan mieleeni... :?

En tiedä oliko toi joillekin osotettu vai ihan vaan yleisesti, mutta en mä ainakaan oo aatellu että täällä jotenkin laitettais järjestykseen mitään. Toki jokainen henkilökohtasesti nyt arvostelee kumpi on parempi ominaisuus, kauneus vai älykkyys, mutta en mä ainakaan muuten oo ajatellu.

Enkä myöskään oo missään vaiheessa ajatellu että täällä mainitut älykkyys tai viisaus olis vaan jotain kirjaviisautta, mun mielestä on jo sen verran itsestäänselvää että em. ominaisuudet pitää sisällään paljon muutakin kun pikku jättiläisen kannesta kanteen.

Lizzie
Jimmy KImmel

Tuli mieleeni hauska kohta leffasta good will hunting vai mikä se olikaan... Siinä Willi oli "tyhmine" kavereineen siinä yliopistoihmisten baarissa, kun se p*skantärkee juppi tuli pätemään tiedoillaan ja ajamaan tyhmiä ihmisiä pois viisaiden baarista. Se siteeras siinä jotain tiiliskiven kokoista kirjaa, johon Wili heitti jotakin kommenttia, että oot sitten opetellut koko kirjan ulkoa, mutta et osaa laittaa sekaan yhtään omaa ajatusta. Sitten Wili esitteli parit teoriat ja summas yhteen pari muutakin kirjaa tai jotain vastaavaa. Olkoonkin elokuva, mutta se pointti oli varsin hyvä. Kyllähän kirjan ulkoaopetteleminenkin järkeä vaatii, mutta onko kyse viisaudesta, jos asiaa ei pysty "omilla aivoillaan" yhtään käsittelemään. Jotenkin sitä osaa arvostaa arkipäivän järkeä enemmän, kuin esimerkiksi pelkkää matemaattista lahjakkuutta.

Sulla on pointti tuossa kirjan ulkoaopettelussa. Mutta tuli mieleen, että eihän ulkoaosaaminen poissulje holistista ymmärrystä tai soveltamista..
Itseasiassa jotta osais kirjan kunnolla ulkoa, ne pikku yksiköt on pakko pystyä kategorisoimaan päähänsä jotenkin niin, että ne saa poimittua sieltä liittyen toisiinsa. On siis hyvin erikoista että oikeasti jonkun kirjan tai teorian muistais ulkoa niin ettei ymmärtäisi sitä. Mutta on toki niitäkin jotka siteeraa sujuvasti Nietchzeä (miten toi edes kirjotetaan) mutta taas "käytännön järkeä" ei löydy paljoa. Mutta löytyy myös niitä jotka ei oo lukeneet yhtään ja luulevat tietävänsä vastauksen jokaiseen kysymykseen. :)

Ja mitä tulee älykkyyden arviointiin, mun mielestä se on mahdoton tehtävä. Mensan testit mittaa länsimaista matemaattis-luonnontieteellistä osaamista ja jotain lahjakkuuksia on mahdoton laittaa arvojärjestykseen, esim. musiikillisesti poikkeuksellisen lahjakkaan tai matemaattisesti poikkeuksellisen lahjakkaan. Ja vaikka olisi kuinka lahjoja, voi olla sen verran "tyhmä" ettei viitsi tehdä mitään ja käyttää älykkyyttään. Joku voi taas olla ihan tavallisen lahjakas, mutta älyttömän motivoitunut ja ahkera. Kuka pystyy oikeasti erottamaan, mikä on älykkyyttä, mikä on ympäristön muovaamaa ja mikä vaan ahkeruutta? :) (

Mutta jos arkisemmin ajattelee, niin kyllähän sitä usein pystyy erottamaan ääripäät "paljaalla silmällä".

Jimmy KImmel
Lania
Mä en ihan oikeesti voi uskoo että jotkut täällä on sitä mieltä mitä on :o

En mäkään, tämä tosin koskee muitakin keskusteluja kuin pelkästään tätä... :D

Tuli mieleeni hauska kohta leffasta good will hunting vai mikä se olikaan... Siinä Willi oli "tyhmine" kavereineen siinä yliopistoihmisten baarissa, kun se p*skantärkee juppi tuli pätemään tiedoillaan ja ajamaan tyhmiä ihmisiä pois viisaiden baarista. Se siteeras siinä jotain tiiliskiven kokoista kirjaa, johon Wili heitti jotakin kommenttia, että oot sitten opetellut koko kirjan ulkoa, mutta et osaa laittaa sekaan yhtään omaa ajatusta. Sitten Wili esitteli parit teoriat ja summas yhteen pari muutakin kirjaa tai jotain vastaavaa. Olkoonkin elokuva, mutta se pointti oli varsin hyvä. Kyllähän kirjan ulkoaopetteleminenkin järkeä vaatii, mutta onko kyse viisaudesta, jos asiaa ei pysty "omilla aivoillaan" yhtään käsittelemään. Jotenkin sitä osaa arvostaa arkipäivän järkeä enemmän, kuin esimerkiksi pelkkää matemaattista lahjakkuutta.

Itsekkin tunnen pari varsin komeeta ja älykästä kaveria, mutta tunnen myöskin h*lvetin tyhmiä ja rumiakin kavereita... :lol: Meitä on moneksi! :D

Sen verran vielä, että jos kerran kaikki ihmiset on kauniita (olkoonkin sitten omalla tavallaan kauniita), niin ovatko kaikki ihmiset myöskin sitten viisaita? :shock: Jos ihmisiä ei saa laittaa kauneutensa mukaiseen paremmuusjärjestykseen, niin onko soveliasta sitten laittaa ihmisiä viisauden mukaiseen järjestykseen? Tuli vaan mieleeni... :?

Lania

Hööh mä heti ha-ha-hauskana vastasin et oisin mieluummin kaunis, lukematta ees ekaa viestiä kun en aatellu et kukaan sitä oikeesti vastais :?

dani

Tässäpä tälläinen gallup. Siis kumpaa olisit mieluummin, kaunis vai älykäs?

Vaikka pinnalliselta kuulostaakin, olisin mieluummin todella kaunis. Niin se vaan on, että kauniit pääsee helpommalla. Älykkyydestä taas ei ole kamalasti hyötyä jos akateeminen ala ei kiinnosta.

dani

Olen huomannut että kauniisiin ihmisiin halutaan tutustua enemmän ja muutenkin ensivaikutelma on parempi. Kauniit ihmiset saavat myös helpommin töitä asiakaspalvelualalta, ja tietysti mies- tai naisrintamalla on enemmän vientiä. Kauniit saavat myös enemmän ihailua osakseen. Kuulostaa aika kamalalta, mutta minun mielipiteeni asiasta on tälläinen.

Miffy

Tästä ketjusta tulee vielä sota :lol:

No joo.

Kauniit saa enemmän ihailua? No, jotkut tykkää; mä otan mieluummin vastaan ihailua, joka kohdistuu mun saavutuksiin, ei ulkonäköön...

greencorbie

Kuin vastaan jos olen jo molempia? :wink:

Molempi parempi sanoisin. Kauneudella saa paljon, mutta älyä tarvitaan että sen kanssa voi elää ja osaa myös käyttää kauneuttaan hyväksi. Periaatteessahan todella älykäs ei kaipaa kauneutta, koska hän tajuaa että maailma ei pyöri hänen ulkonäkönsä ympärillä. ;) Todella kaunis ja vitun ääliö taas, noh, häntä aliarvioitaisiin ja vain hänen ulkonäkönsä merkitsisi. Tähän kysymykseen ei ole oikeaa vastausta. Minä olisin kumpaakin.

ivoire

Mä ainakin oon tähän asti tykännyt olla molempia ja onneksi ei tarvitse valita noiden kahden välillä. :) JOS mun kuitenkin olis ihan pakko valita kauneuden ja älykkyyden väliltä, valitsisin älykkyyden. Kauneudesta ei oikeasti ole mitään hyötyä, jos korvien välissä on pelkkää tyhjää. Kuten Miffy jo mainitsi, saavutuksiini kohdistuva ihailu on huomattavasti imartelevampaa.

dani
Miffy
Tästä ketjusta tulee vielä sota :lol:

Joo, tajusin juuri itsekin että kaivan verta nenästäni, mutta antaa nyt mennä.

Miffy
Kauniit saa enemmän ihailua?

Näin se menee. Harvemmin kuulee ihmisten puhuvan "voi kun se on niin älykäs, se on yliopistossa ja menestyy maailman parhaiten", useimmiten se on sitä "tuolla on aivan upeat sääret", "ihanat hiukset", "kaunis hymy" tms.
Mieluummin olisin siis kaunis ja ei-niin-älykäs (älykkäällä tarkoitan ns. kirjaviisautta, matemaattista päättelykykyä yms, en siis viisautta), kuin että olisin ruma ja älykäs.

june

Mä vähän epäilen, että on helppoa sutjauttaa kommentti "kivat sääret" kuin "se on vaan niin viisas".. Eli haluatko pikkukohteliaisuuksia joka päivä siitä, kuinka suoralinjainen nenäsi on ja hiuksesi kiiltävät, vai kehuja siitä, kuinka osaat aina ottaa hienosti kantaa eri keskusteluihin ja perustella väitteesi tai kuinka olet niin lahjakas kielissä, että kaverisi haluaa sinut mukaan seuraavalle ulkomaan matkalleen. :?:

dani
Miffy
Hm, noh, älykkyys ja viisaus on kyllä aika lähellä toisiaan ;)

Ei minun mielestäni. Oon tavannut todella idiootteja akateemisia ihmisiä, jotka ei tunnu tajuavan elämästä yhtään mitään. Sen sijaan kaikki kirjatieto on kyllä hallinnassa.

Miffy
Niin, ken kaipaa säärtensä tai perseensä ihailua, minä en.

En kaipaa minäkään, mutta enpä kyllä kaipaa suunnatonta ihailua missään muussakaan asiassa, niinkuin hyvien arvosanojen takia tms. En tarvitse turhaa tietoa mihinkään, viihdyn paremmin duunarina.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat