Mistä aistista luopuisit jos olisi pakko? - Gallupit

Sitron

Vastasin kuulo.

Mietin tässä kerran että jos minulta lähtisi näkö niin varmaan päättäisin elämäni, tuskin oppisin tulemaan toimeen ja olisin kuitenkin vain muiden taakkana. Maku ja hajuaisti ovat kivoja, niiden avulla saa nautittua elämästä kunnolla, ruokaa ja tuoksuja, ruuan tuoksuja erityisesti. Ja tuo tasapaino, no minusta on ihan kiva pysyä pystyssä. Ja tuntoaistista nyt en ainakaan haluiaisi luopua, voisi samalla luopua poikaystävästäkin. :D

Ehkä jotain musiikkia jäisin kaipaamaan, mutta telkkariohjelmissakin tekstitys, kuten useimmissa peleissäkin. Kuulo siis lähtisi, jos joutuisin valitsemaan.

Sivut

Kommentit (66)

Jzzu

Tosi vaikeen pistit.
Vastasin kuitenkin leikkimielisesti tasapaino kun oon muutenkin ihan tura kestään pystyssä, etenkin pyörällä.
Hajuaistista luopumista mietin kanssa mutta mie niin rakastan sitä mille kulta tuoksuu enkä raaskis luopua siitäkään. :oops:
Aika moni syy muuten miksi en jostain aistista tahtoisi luopua liittyy siihen miten aistin kultani. :D

vihollinen

heh ^^ :)

Mä ite valitsin ton hajuaistin, ku ajattelin, et ilman sitä olis noista ehkä helpointa elää.
Ku yhdellä ala-asteella samal luokal olleen äidil ei ollu hajuaistia, ni ihan hyvin se elämässä pärjässä :D Vaik se oli hassua, ku niil oli sillo kaks vaippaikästä lasta, ni se ei sit haistanu koska niil pitäis vaippa vaihtaa, ni sen piti aina välil tarkistaa :)

Miffy

Hui! Tää on aina yhtä vaikee kysymys :) Mut viel vaikeempi ois ollu, jos vaihtiksina ois ollu vaan vaik näkö ja kuulo ;)

Mä pistin et maku, koska onko se ees aisti..? Siis eikö maistaminen perustu hajuun(kin)...? No joo. Ma ku kuitenki. Ehkä sen puuttuminen auttais mua syömään kohtuudella ;)

vihollinen
Miffy
Mä pistin et maku, koska onko se ees aisti..? Siis eikö maistaminen perustu hajuun(kin)...? No joo. Ma ku kuitenki. Ehkä sen puuttuminen auttais mua syömään kohtuudella ;)

Toi on totta, siis et se perustuu osittain (mut ei käsittääkseni kokonaan) hajuun, mut kyl se ihan omaks aistiks silti kaikkialla luokitellaan, ni ajattelin sit lisätä sen listaan :D
Ja ku kuitenki on ne niin eriasia käytännössä :D Esim. ulosteesta voi sanoo että se haisee pahalle, mut kuka voi silti sanoo että se maistuu pahalle :lol: ja toisin päin, että karkit maistuu hyvälle, vaikka mun mielestä harva karkki kuitenka maistuu läheskä sille mille ne haisee.. Kaikki karkit haisee vaan esanssille :lol:

MiuMiu*

Mietin hajun ja makuaistin välillä ja päädyin makuun, koska periaatteessa sitä ei tarvitse kuten noita muita, toisaalta haju- ja makuaisti toimii yhdessä, joten olis kyllä vähän ärsyttävää jos haistais vaikka jonkun hyvän ruoan tuoksun ja sitten ei kuitenkaan maistaisi mitään...mutta silti siis valitsen makuaistin

Lucky Lady

Vastasin että makuaisti. Luopuisin siitä oikeastaan ihan mielelläni: voisin syödä pahanmakuisia laihduttavia ruokia joihin en nyt voi koskeakaan! :lol:

Mutta vakavasti puhuen: tosi tärkeistä aisteista menettäisin mieluummin kuulon kuin näön, näön menetys olisi yksinkertaisesti pahinta mitä voisi tapahtua.

Daisy

Hajuaisti on välillä nuhankin takia aika nollilla, joten valitsin sen. Se on ehkäpä vähiten tärkeä aisti, jos niin voi sanoa... Toisaalta makuaisti ei ole täydellinen ilman hajuaistia...

Tigerheart

Mä vastasin maku tohon kyselyyn. Kun näkö ja kuulo ovat minulle tärkeitä, en haluaisi menettää niitä. Mietin myös tuota hajua, mutta rakastan sitä miltä kultani tuoksuu, ja tykkää hajuvesistä, ja olisi harmi jos en haistaisi miltä tuoksun. Jos kysyttäisiin näkö vai kuulo kumpaa en haluaisi menettää, niin vastaisin ehkäpä näkö. Pelkään nimittäin vähän pimeää, enkä tiedä osaisinko liikkua pimeässä. Olisi tosi kurjaa, jos jäisin kaikesta paitsi, kun en näkisi mitään. Toisaalta kuulokin on kiva, rakastan musiikkia, ja erityisesti linnunlaulua. Mutta näkö on kuitenkin se tärkeämpi. Mutta en haluaisi missään nimessä menettää MITÄÄN aistiani. :shock:

Jimmy KImmel

Vastasin kuulo... Tuntuisi olevan pienin paha luopua tästä. Itku tosin pääsisi, kun ei enään esim musiikkia voisi kuunnella ja riski jäädä auton alle kasvaisi. Kommunikoinnin kyllä pystyisi hoitamaan muillakin tavoin...

Näkö on ehkä tärkein aisteista... Aika köyhäksi elämä menisi, jos ei voisi tyttöjen pyllyjä tiirailla... :cry:

Tunto on tärkeä kaikissa arkipäiväisissä asioissa. Lisäksi elämä köyhtyisi suunnattomasti, jos ei voisi tunnustella (siis tuntea) tyttöjen takapuolia... :cry:

Haju & maku nämähän ovat enemmän tai vähemmän sama asia. Sinällänsä ilman hajua voisi selvitäkkin, mutta kun se kytkeytyy tuohon makuun ja toisin päin. Ja kyllä tyttöjä on kiva nuuhkia. Tytöt haisee hyvältä! :lol: Syöminen on seksin ohella superhauskaa ja ajanvietettä vailla vertaa! Hyvät maut on elämän pieniä iloja ja välillä vähän suurempiakin. Kulinaristien kungingas eli Jimmy Kimmel ei ilman makuaistia tulisi toimeen! :wink: Toisaalta taas makuaistia ei tarvita, koska tytöt eivät suoranaisesti maistu niin hyvälle, että näiden maistelusta kiksejä saisi... :?

Tasapaino helpottaa kulkemista ja on oleellinen osa arkipäiväistä elämää. Olishan se p*skamaista omata toimintakykyiset jalat ja joutua silti kulkemaan pyörätuolilla, koska ei pysy pystyssä... Pysyisikö erektiokaan tyttöjen riemuksi pystyssä ilman tasapainoa...? :lol: :lol:

Summasummaarum! Tytöt on kivoja ja niitä on kiva nautiskella kokonaisvaltaisesti. Ainoa heikko puoli tytöissä on enemmän tai vähemmän jatkuva puheen tulva, joka olisi käytännöllisesti hoidettavissa kuuroudella tai vanhalla kunnon "muna suuhun, niin lakkaa molina" -kikalla... :wink: :lol: :lol:

Zuzannah

vastasin makuaisti, koska muut aistit on mulle tosi tärkeitä, ja makuaistista ei olis mitään hyötyä ilman hajuaistia. ainakin sipuli raaka sipuli maistuu siedettävältä kun pitää nenästä kiinni :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat