Sanotko mielipiteesi vai oletko hiljaa? - Gallupit

Banda

Minoon hiljaa,, melkeen aina. Harvoin min vasten kasvoja uskalan suutani avata. Jossain neitssä tms sanon enemminkin mitä ajattelen. Mut oon vaan niin ujo et en min suoraan ihmiselle uskalla sanoa.

Sivut

Kommentit (32)

Mirre

Melkein aina tuon mielipiteeni julki. Oon vähän sellaista tapausta joka sanoo ennenku ajattelee :D Yritän kyllä olla muita loukkaamatta, mutta välillä oon tosi itsepäinen enkä luovu omasta mielipiteestä joka on "se-ainoa-oikea".
Mutta en pelkää olla eri mieltä, enkä suostu jäämään muitten mielipiteitten alle, minuahan ei tallota! :D
Välillä on hankalaa olla näinkin itsepäinen ihminen, mutta osaan anteeksikin pyytää ja pyrin hyväksymään muiden mielipiteet ja jos tajuan olevani väärässä, voin muutta mielipidettäni. Mutta en kovin helpolla varsinkaan aatteita, uskomuksia yms muuta, siihen vaaditaan melkoista mullistusta.

leeah

Jos on sellanen tilanne että on sanottu pahasti, niin sanon kyllä oman mielipiteeni. Useimmin kyllä pysyttelen hiljaa.. ja tosi usein ärsyttää olla tällänen!

antagonismi

Mä en pysty olemaan hiljaa ja pitämään mölyjä mahassa!
Pakko aina päästä sanomaan oma mielipide tai joku ajatus, tapahtu sen seurauksena mitä hyvänsä. Eikä se ylipäätään oo ees mun mielestä tervettä, että pysyy vaan hiljaa vaikka olisi asiasta jotain sanottavaa. Kukaan ei voi todella pelätä toisten mielipiteitä tai sanomisia, ja sen takia pysyä hissukkana.
Mää kyllä pamautan totuuden pöytään aina kun vaan pääsen sellaseen tilanteeseen mukaan :lol:

-Maya-

Jos tämmönen aihe jo jossain on niin saa siirtää, mulle ei osunu silmään.. :roll:
Eli siis, sanotko tarpeen tullen mielipiteesi vai annatko olla ja oot hiljaa?Mulle tulee usein sellasia tilanteita, että huomaa et nyt pitäis osata sanoo napakasti jotain takas tai muuten vaan ilmasta kunnolla mielipiteensä..mut sit huomaan kuitenkin että olin taas kerran hiljaa ja pidin mölyt mahassani..miks ihmeessä..?!tosi ärsyttävää, ei haluis olla tämmönen, joka antaa heti periks ja että tulee pala kurkkuun jos jotain tarviis sanoo..

xaz
glasstear

Joskus on parempi olla sanomatta mitään ihan vain sen vuoksi että rauha säilyis.

Toisinaan tuntuu et rakastan rauhaa vähä liikaaki. Nimittäin juuri tuosta syystä jätän monesti sanomatta mitä ajattelen.
Tiedän että mulla on mielipiteitä asioihin joista toinen osapuoli vois loukkaantua jopa verisestiki, jos kuulis sen mun suusta. Ja koska en halua mitään verisiä riitoja niin pidän sitte mölyt mahassani, toisaalta joskus kyllä yritän muotoilla mielipiteeni vähä nätimmäksi sanottavaksi, kuitenki niin että se pointti tulee silti esille.

Joskus taas jään miettimään asioita niin että toinen ehtii jo vaihtaa puheenaihetta, niin voi olla et se joko tulkitsee hiljaisuuteni niin et oon samaa mieltä, tai sit vaan jättää asian niin et mulla ei oo siihen mitään sanottavaa :roll:

Mut jokatapauksessa, en todellakaan saa aina sanotuksi mielipiteitäni.. Pitäis kai vaan opetella saamaan se suu auki, mut niin et ne mielipiteet ei kuitenkaan tulis liian kärkkäästi :)

Jeannie

Työpiireissä olen opetellut sanomaan asiat suoraan, enkä enää ala hautoa niitä.
Kotona olen taas ihan eri tyyppi; en varmaan sano, jos joku asia on väärin vaan odotan että hiljaa olemalla ne asiat "menee ohi itsestään".
Ehkä enimmäkseen olen sellainen hiljaaolija. Ja jos jotain sanon, karahdan heti tulipunaiseksi. :oops:

Manteli

sanon valitettavasti aina ja kaiken. annan oikein kunnolla kuulua, enkä silti haluaisi loukata ketään. on välillä ihan tosi huono olo siitä kun en taaskaan osannut pitää suutani kiinni. en siis tietenkään kommentoi toisten ulkonäköä tms. mutta joskus joissain keskusteluissa yms mielipide asioissa tai jotka koskettaa minua jollain tavalla. ja minusta joko tykätään/ei tykätä sen takia, minulla on yksi kaveri joka aina moralisoi ja jotain muka yrittää kasvattaa minua tyyliin "jotkut voi loukkaantua tommosesta" ja toinen taas sanoo että "ihanaa kuulla joskus OIKEASTI rehellinen mielipide" se on sitten ehkä kuulijan omassa korvavälissä kuinka ahdasmielinen/pikkumainen tms. on jos ei kestä kuulla "totuutta" :D enkä väitä että olen aina oikeassa mutta yleensä minulla on peruste mielipiteilleni enkä siis lauo mitään älyttömyyksiä. noh, kuitenkin, joudun aina epämiellyttäviin tilanteisiin. voikunpa ihmiset eivät kysyisi minulta mielipidettä :D

-Maya-
leeah
Jos on sellanen tilanne että on sanottu pahasti, niin sanon kyllä oman mielipiteeni. Useimmin kyllä pysyttelen hiljaa.. ja tosi usein ärsyttää olla tällänen!

no niinpä..en tiedä susta, mutta mua ärsyttää eniten sillon kun joku pahasti sanominen on kohdistunu muhun itteeni, sillonkaan en saa suutani auki et vähän edes puolustautuisin..jos yritän niin sanat menee sekasin ja koko homma sortuu..

KataTheBlondi

Se riippuu mistä roikkuu eli tilanteesta. Yleensä pyrin säilyttämään rauhan mutta usein joidenkin pitkäaikaisten ystävien, miehen ja muun perheen tapauksessa kyllä sanon suoraan kun ei riidoilta voi välttyä.

Hippunen

Riippuu tilanteesta... Jos haluun sanoo mielipiteeni ja/tai jos mielipidettäni kysytään, pyrin sanomaan sen rehellisesti mutta kuitenkin niin että en loukkaa tai pahoita toisen mieltä. Pahalla päällä ollessani saatan pamauttaa vaikka jollekkin perheenjäsenelleni tökerösti vaikka mielipidettäni ei kysyttäisikään. Harvemmin kylläkin kaverille.

gollum

Mul on ehk ongelma et oon välillä vähän turhanki prososoiva... (ainaski tossa eduskuntavaalien aikaan :oops: ). Jossain koulussa vähemmän tuttujen kanssa sanon aikaa helposti suoraan, samoin lähempien kavereiden, serkkujen yms. kanssa.

Sillon en sano, jos oon esim. vanhempien ihmisten kanssa tekemisissä, vaikka isovanhempien tai joidenkin tuntemattomampien, eri ikäluokkaa olevien ihmisten kanssa. Myös jos asiakaspalvelussa. Tietty jos jotain tosi törkeetä kuulee, niin sanon kyllä, ja ehkä helpommin jos "hyökkäys" kohdistuu johonkin toiseen. Koitan kuitenkin näissä tilanteissa olla nostamatta esiin kovin mielipiteitä jakavia aiheita.

Eilen teki mieli vähän sanoa rumasti kun raitiovaunun kuski alkoi vahingossa sulkemaan ovia kun vielä oli ihmisiä tulossa, ja sitten joku nainen alkoi sättimään kuskia ja puhui asiasta kovaan ääneen vielä viis minuuttia sen jälkeen kun oltiin lähdetty pysäkiltä. Teki mieli sanoa että aina ei voi nähdä kaikkia ihmisiä ja työtään se kuskikin tekee vaan. En sitten viittinyt loppujen lopuksi.

SunLion

Sanon aina mitä ajattelen, suoraan.

On tietysti asioita joita voi hienotunteisuuttaan jättää sanomatta (esim. jos ei pidä kaverin vaatevalintaa osuvana tmv).

-oAsis

sanon aina mielipiteeni päin naamaa..oli se sitten hyvä tai huono asia :lol:
ja vähät välitän jos toinen osapuoli loukkaantuu..todennäkösesti sillon en pidä siitä tyypistä :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat