Oma juttu? - Gallupit

Kaihokielo

Elikäs täältä löytyy kyllä jo kaikenlaista keskustelua, jotka menevät lähelle tätä aihetta. Kuitenkin esim. ketju "asioita, mitä tykkäät tehdä" eroaa vähän siitä mistä haluaisin tässä topikissa keskusteltavan. Haluaisin että tässä voitaisiin keskustella kaikista mieleen tulevista intohimon lähteistä. Eli mihin asioihin, paikkoihin, ihmisiin tunnet intohimoa tai kaipausta, mitkä ovat teidän "omia juttujanne"?
Itelläni tällaisia ovat luomuruoka, Ruotsi (etenkin Göteborg <3), Islanti, Irlanti, Suomenlinna, junassa tai asemalla istuminen, Kihaus-festivaali, Joensuun kaupunginmuseon Mukulakatu, moderni tanssi, romaanin kirjoittaminen, musiikki, ystävät.

Kommentit (10)

Rasberry
shazzer
Ihanaa käydä syysiltoina lenkillä (yksin tai joskus kavereiden kanssa) ja lopulta lösähtää sohvalle kattomaan otain hyvää tv-sarjaa tunnelmallisessa valaistuksessa. Pidän myös kynttilöistä ja tunnelmavalaisimista.

Komppaan aivan täysin! Lisäksi leffat, musiikki ja urheilu ovat mun juttuja :) Joulun aika on parasta aikaa koko vuodessa!

k87

-koti
-lauantai-illat joko kotona miehen kanssa tai kavereiden kanssa jossain istuksimassa. koti-iltaan kuuluu uutisvuoto ja vikatikki :)
-mökki savusaunoineen kesällä
-kynttilät talvella
-lenkki kirpeellä syysilmalla :)
-ilosaarirock :D:D
-kavereiden kanssa kaljottelu kesällä pihalla
-saunominen

shazzer

Ihanaa käydä syysiltoina lenkillä (yksin tai joskus kavereiden kanssa) ja lopulta lösähtää sohvalle kattomaan otain hyvää tv-sarjaa tunnelmallisessa valaistuksessa. Pidän myös kynttilöistä ja tunnelmavalaisimista.

Torspo

Mun juttuni on ehkäpä nukkuminen... Musta tuntuu ettei sitä voi tehdä liikaa..
Jos olisin sinkku ja asuisin yksin niin melko varmasti nukkusin sen ajan kun en koulussa tai töissä kavisi tai kavereita tapaisi...
Kuulostaa teistä varmaan tylsältä, mutta minä nauttisin...
Pötköttelykin vaan on kivaa...

Lukeminen on kanssa "mun juttu"... luen harvemmin mutta sitten kun alan lukea tulee semmonen spurtti. Saatan lukea kirjan päivässä ja välissä ahnehdin lehtiä... Sitten saattaa mennää taas pari kuukautta seuraavaan lukuspurttiin. OIsin varmaan pärjännyt koulussa jos oisin tykännyt lukee koulukirjoja ja saanut aina pari viikkoa ennen koeviikkoa näitä spurtteja.

Nyt ei ole ollut aikaa, mutta tykkään myös kutoa. Siihenkin tulee "himo" kun alkaa kerran kutoa... Pitäis käydä ostamassa tarvikkeet, niin voisin alkaa spurttailemaan kun nyt sitä aikaa on silloin kun muksu nukkuu.. :P

Lukretian tavoin minäkin tykkään kaydä kaupoissa... Sillon kun en ollut vielä raskaana ja sitäkin ennen saatoin vaan lähteä kauppoihin hengailemaan ja ihailemaan kaikkea.. Sai leikkiä mielikuvirtusleikkiä "Tän laittaisin sinne, ja tässä säilyttäisin niitä", vaikka harvemmin mitään ostin.. Nyt ei voi harrastella tätä kiertelyä niin antaumuksella, kun lapsi kulkee mukana, sitä ei viitsi aina joka kaupan vaihdon yhteydessä sitoa autoon ja sitten taas irrottasa. Ja rattaiden kanssa ryysiminen on inhottavaa... :?

Lukretia

Ehkä mä voisin sanoa, että koti. Olen todellinen kotihiiri. Parasta on, kun koulupäivän tai muiden menojen jälkeen sytyttää kynttilät, keittää teetä ja käpertyy sohvalle.

Opiskelu on kanssa mun juttu. Voisin opiskella ikuisesti. Kesällä olen tosi levoton, kun kesätenttejä lukuun ottamatta ei ole kursseja ja esseitä ja tenttiin valmistautumisia.

Koirat myös. Mulla tulee varmasti olemaan aina koiria.

Tämä on ehkä outoa, enkä tiedä, sopiiko se "omaksi jutuksi", mutta rakastan kaupassa käyntiä. On maailman parasta vaellella kaupan käytävillä ostoskorin kanssa joko ostoslistan kanssa tai spontaanisti. Sit kotiin tekemään jotain hyvää ruokaa ja herkuttelemaan.

xaz

^oi, toi on kyllä kanssa yks.
Kaikista vioista ja puutteista huolimatta oma kämppä on paras, ja sitä on ihana sisustaa! Ja rakastan kaikkia sisustuslehtiä... :wink:

SunLion

wau, piti perustaa ketju samasta aiheesta :D

mun juttu on sisustus <3

viihdyn kotona; paras paikka maailmassa....kodin tulee siis olla kaunis, rauhoittava, viihtysä, tyylikäs...

closure
xaz
Kynttilöitä mää rakastan ? ihanaa ku illat pimenee taas ja saa antaa palaa ihan tosissaan :D

Mä kans oon aivan hurahtanu kynttilöiden polttamiseen. Siks rakastan syksyä niin kovaa :) Ja saa käyttää villasukkia ja lapasia ja kaulahuivia pihalla :)

xaz

*huokaus* mää haluun helsinkiin :(
täällä oon, valitettavasti, törmänny siihen et kaikkee pitää verrata helsinkiin eikä mikään vedä vertojaan :roll: yllättäen...

Kynttilöitä mää rakastan ? ihanaa ku illat pimenee taas ja saa antaa palaa ihan tosissaan :D
Takka, nuotio, tuli yleensäki, se on sellanen elementti joka vetoaa muhun.

edit.
Joulu. Se on mun juttu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat