Lempikirjasi? - Gallupit

Rahel
Rixuliini
Minulle käy usein niin, etttä jonkin kirjan lukiessani se tuntuu aivan parhaalta, kunnes taas luen jonkun paremman!
Suosikkejani ovat täällä jo tulleet Agatha Christien, Patricia Cornwellin, Marian Keyesin, Nicci Frenchin, Cathy Kellyn ja Lisa Jewelin kirjat. Noin esimerkiksi.

Mulle kävi tuon Royn jälkeen päinvastoin. Kaikki kirjat, jotka oon sen jälkeen lukenut tuntuu jotenkin latteilta, vaikka kirja periaatteessa oliskin hyvä. Esim. Donna Tartin Jumalat juhlivat öisin, joka oli seuraava kirja jonka luin Royn jälkeen, oli melkoinen pettymys, vaikka ei huono kirja ollutkaan.

Jeii
Lempparini nyt on Rouva Bovary (Gustave Flaubert).

Tuo kuulostaa mielenkiintoiselta. Taidan lukea sen seuraavaksi.

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

[Krisse"2"]

Siitä on aikaa kun luin lempikirjani.... mutta se on daniel steelin.. torjuttu totuus.. raaka,ja tosiasioista kertova..koskettava.. ja aivan mahtava! :!:

*Sandy*

Mä tykkään kans lukee! Harmi vaan kun aikaa ei oikein ikinä oo tarpeeks. Joku jo tuolla aikasemmin mainitsi Nancy-kirjan, se on kyllä yksi ehdoton suosikkini! Harry Potterit on hyviä ja Marian Keyesin kirjat on mukavaa hömppää. Mitäs muuta.. Niin, nyt olen innotunut lukemaan lastenkirjoja; Ronja Ryövärintytär, Mio Poikani Mio etc.

Rixuliini

Minulle käy usein niin, etttä jonkin kirjan lukiessani se tuntuu aivan parhaalta, kunnes taas luen jonkun paremman!
Suosikkejani ovat täällä jo tulleet Agatha Christien, Patricia Cornwellin, Marian Keyesin, Nicci Frenchin, Cathy Kellyn ja Lisa Jewelin kirjat. Noin esimerkiksi.

Nyt on menossa Dan Brownin Enkelit ja demonit. Da Vinci koodista en kyllä hirveästi välittänyt, juoni tuntui jotenkin todella tekemällä tehdyltä kaikkine sankaritekoineen ja romantiikan pilkahduksineen.. Muuten kirjassa oli todella kiinnostavia faktoja.

blaah:)

Minä luin viimeksi Anna-Leena Härköen Loppuunkäsitelty... Hyvä kirja muuten, mutta mulle jäi siitä kuitenkin hirveän ahdistunut ja surullinen olo... No mitäpä muuta voi itsemurhaa käsittelelevältä kirjalta odottaa...

Sofia K

Katselin ympärilleni, enkä ainakaan huomannut tällaista keskustelua vielä...

Eli, mikä on lempikirjasi?

Itselleni on hirveän hankalaa vastata tähän, koska hyviä kirjoja on niin monta! Olen lukenut ihan lapsesta saakka, eli on tässä aika monta kirjaa ehditty kahlata läpi.

Olen viimeksi lukenut Deborah Spungenin Nancyn ja voin suositella sitä ihan jokaiselle. Kuuluu ehdottomasti kastiin "yksi parhaista lukemistani kirjoista". Tarinasta tekee kiehtovan sen totuuspohja. Äidin kuvaus sairaasta lapsestaan. Koskettava tarina kertakaikkiaan.

Viimeksi lukemiini kuuluvat myös Dan Brownin da Vinci-koodi ja Enkelit ja demonit. Pidin ensimmäisestä enemmän vaikka oli jälkimmäisenä mainittukin hyvä. Vauhdikkain kääntein varustettuja salaliittoteorioita.

Kestosuosikkeihini kuuluvat Astrid Lindgrenin (lasten)kirjat. Vaikka olen jo aikuinen, jaksan lukea yhä uudelleen Saariston lapsia ja Melukylän lapsia! :)

Muita hyviä ovat mm. Ilkka Remeksen ja Henning Mankellin koko tuotannot.

Tässä jäi nyt mainitsematta sata ja yksi muutakin hyvää kirjaa.

Miffy

Mulla kanssa suosikkeja vaika kuinka :) Opiskelen myös kirjallisuutta ja sitäkin kautta päädyn lukemaan aika paljon :)

Noh. Lempparihömppää ovat Donna Leonin Guido Brunetti -dekkarit. Muuten en ole kovin paljoa dekkareita harrastanut.

Voi vitsit, varmaan kaikkein paras lukukokemus oli, heh, Taru sormusten herrasta. Jotnekin vaan aivan uskomaton trippi se kirja! :D Joo, tän voisin varmaan nimetä melkeinpä ihan ykköseksi.

Sofia K

Moi Miffy!

Minä opiskelen yliopistolla eräässä tiedekunnassa, joka ei kauheasti kiinnosta ja haaveilen kirjallisuuden opinnoista. Voi, olen kade sulle!

Olen muuten joskus aloittanut lukemaan tuota Taru sormusten herrasta-trilogiaa, mutta ei oikein sytyttänyt. Fantasiakirjallisuus ei muutenkaan iske ihan hirveästi, mutta Harry Pottereista tykkään kyllä paljon! (Kai nuo Potterit lasketaan fantasiakirjallisuuteen? Hmm.)

Miffy

Ota kirjallisuus sivuaineeksi ;) Mä luen sekä kotimaista kirjallisuutta että yleistä kirjallisuustiedettä ja suurimman osan ajasta tykkään tosi paljon :)

Jooh, se tässä onkin kummaa kun en ole oiekastaan koskaan lukenut muuta fantasiaa kuin juuri Tolkienia ja sitten noita Pottereita, mutta silti se Taru sormusten herrasta jotenkin sytytti :)

Sofia K

Menee keskustelu vähän sivuraiteille, mutta...

Miffy, olen ajatellutkin ottaa nyt keväällä kirjallisuuden opintoja. Nimenomaan tuon yleisen puolen. Ehkä törmätään keväällä humanistisessa tiedekunnassa! :)

Miffy

Heh :)

Mutta, yleisestä ei järkätä peruskurssia keväällä (siis jos nyt muistan edes oikein, viime vuonna ei ainakaan järkätty), joten joudut kirjatenttiin. Tosin se on ihan hyvä vaihtoehto, meillä ainakin oli aika huono peruskurssi...

Sofia K

Pöh. Olisin halunnut mennä istumaan luennoille. Mutta, kyllä nyt sitten menen siihen kirjatenttiin. Tarviin opintopisteitä kun syksyltä niitä napsahti olemattomasti. Et varmaan Miffy satu ihan näin ulkomuistista muistamaan että milloin siihen kirjatenttiin on ilmottautuminen?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat