Lapsia vai ei? - Gallupit

kissanminttu

Mulla on jo nyt kauhea vauvakuume ja olen aika nuori vielä kuitenkin :) Odotan innolla sitä aikaa kun saan perustaa perheen kultani kanssa :wink:

Sivut

Kommentit (107)

gollum

Haluan minäkin. Kai. PITKÄN ajan päästä. En tunne olevani miltään osin valmis, ja pinna palaa mullakin pienten kanssa ylihelposti. Oon sitäpaitsi ollu lastenhoitajana suht kilteille lapsille, ja sekin tuntuu ihan hullun ärsyttävältä. :? Niin että en tiedä oisko musta äidiksi. Ja synnytys pelottaa. :)

Tania

EI lapsia, ei ole miun juttu. ihan kivoja ne on niin kauvan kun ne ei ole omia. sama pätee eläimiin. (olen eläin rakas mut vaan niin allerginen niille)

*Sandy*

Ehkäpä miss nurse tarkoittaa, että Suomesta loppuu ihmiset kun täällä ei synny enää tarpeeksi lapsia..

Olen ainut lapsi ja siitä syystä haluan ainakin 2 lasta. Ja jos itse en pysty saamaan lapsia, olen valmis adoptoimaan (myös ulkoimailta).
Vaikka itse liputan lasten hankinnan puolesta, olen silti sitä mieltä että kaikista ei ole äidiksi. Ja jos sen tajuaa itsekin ennen kun on raskaana, niin hyvä juttu.

Jzzu
Miffy
Lizzie
Elma
Jzzu

Meinaan vaan että on kyllä ainakin noita maahanmuuttajia täyttämään kyllä tätäkin maata. :roll:

Ja sulla on joku ongelma kun Savonlinnassa on varmaan niiiin hurjasti ulkomaalaisia.... Uskomatonta.

Itseasiassa Suomessa on alettu ottamaan isoja joukkoja pakolaisia pienimmille paikkakunnille, esim. Kajaani ja Jyväskylä ovat vastaanottokaupunkien kärkikaupuneja, en muista miten Savonlinna siinä sijoittui.

Tota mäkin mietin. Ja sitäpaitsi mä luulen, että Jzzu nimenomaan tarkoitti, että tänne saadaan väkeä muutenkin kuin synnyttämällä, eikä pidä tätä pahana. Voin tietty olla itse tulkinnut väärin.

Kiitos Miffy kun tajusit miun pointin.
Minulla siis EI OLE mitään maahanmuuttajia vastaan.

Miffy
Lizzie
Elma
Jzzu

Meinaan vaan että on kyllä ainakin noita maahanmuuttajia täyttämään kyllä tätäkin maata. :roll:

Ja sulla on joku ongelma kun Savonlinnassa on varmaan niiiin hurjasti ulkomaalaisia.... Uskomatonta.

Itseasiassa Suomessa on alettu ottamaan isoja joukkoja pakolaisia pienimmille paikkakunnille, esim. Kajaani ja Jyväskylä ovat vastaanottokaupunkien kärkikaupuneja, en muista miten Savonlinna siinä sijoittui.

Ja toisekseen, käytkö sä täällä foorumilla mitään muuta ku piikittelemässä?
Sun viestihistoria on tosi mielenkiintoinen. Ota tavoitteeksi vaikka yksi kiva viesti viittä ilkeää vastaan, niin kehittyisit myönteisempään suuntaan.

Tota mäkin mietin. Ja sitäpaitsi mä luulen, että Jzzu nimenomaan tarkoitti, että tänne saadaan väkeä muutenkin kuin synnyttämällä, eikä pidä tätä pahana. Voin tietty olla itse tulkinnut väärin.

tessa

Asia on pyörinyt viime aikoina paljon mun mielessä. Nyt olen 20 ja muutama vuosi sitten olin ehdottomasti vastaan lasten hankkimista. Nyt asenteeni on hieman lieventynyt, mutta kyllä vieläkin kallistun sen EIn puolelle. Tai siis jo tähän ikään mennessä olen oppinut, ettei elämää voi suunnitella tarkasti ja, ettei asiat ole mustavalkoisia. Siksi en sano, ettei "ikinä". Mulle voi tulla vaikka kuinka kamala hinku saada lapsia joskus kymmenen vuoden päästä.

Aivan varmaa on, että jos niitä lapsia tulee niin ei tule ainakaan seuraavan viiden vuoden sisällä. Ensin opiskelupaikka ja sen verran henkistä kypsyyttä, että voisin edes harkita luopuvani itsekkäästä minä-ajattelusta ja muuttaa sitä toiseen suuntaan.

Tällä hetkellä suurin syy hankkimatta lapsia on suoraansanottuna itsekkyys. En halua hoivata 24/7 jotain, joka ei pärjää hetkeäkään ilman apua. En halua luopua omista menoistani ja haluan tuhlata rahani johonkin muuhun kuin vaippoihin. Enkä myöskään ole kärsivällinen. Toisin sanoen tällä hetkellä lapsen saaminen pilaisi elämäni.

lis. jos niitä lapsia joskus hankin niin sitten adoptoin. En näe mitään pakkoa levittää geenejäni, enkä todellakaan selviäisi hengissä raskaudesta ja synnytyksestä.

Lizzie
Elma
Jzzu

Ja toisekseen, käytkö sä täällä foorumilla mitään muuta ku piikittelemässä?
Sun viestihistoria on tosi mielenkiintoinen. Ota tavoitteeksi vaikka yksi kiva viesti viittä ilkeää vastaan, niin kehittyisit myönteisempään suuntaan.

Elma
Jzzu

eikku

Mulla aina ollut jossain tuolla takaraivossa, että lapsia tulee ja useita. Mutta...nyt ollut ehkä pari vuotta etten ole yhtään varma haluanko. Tykkään kamalasti kummilapsistani ja pienistä sukulaisistani :) kun ne eivät ole omia :roll: olin töissä päiväkodissa ja sen jälkeen karttanut kaikkia yli kuusivuotiaita :shock: Mulla vaan palaa niin helposti käämit etten enää ole yhtään varma olisiko minusta äidiksi

Jzzu
*Sandy*
Ehkäpä miss nurse tarkoittaa, että Suomesta loppuu ihmiset kun täällä ei synny enää tarpeeksi lapsia..

Ei muuten varmasti lopu ihmiset, Suomalaiset korkeintaan loppuu eikä nekään vielä piiiitkäään aikaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat