valehtelusta - Gallupit

Lips_

Aloin miettimään, että milloin olen valehdellut viimeksi, niin ei kyllä tule mieleen. :shock: En oikeasti muista. :lol: Eli aika harvoin ilmeisesti... :) Kun olin pieni, valehtelin ihan mitättömistä asioista, tuntui että oli pakko valehdella. :shock: Sitten yhtenä päivänä ärsyynnyin siihen itsekin, ja sitten päätin että lopetan. Kai se on vaan jäänyt sitten pois. :roll:

Eiköhän aina niitä valkoisia valheita tule lörpöteltyä, mutta ei niitäkään kovin usein. Tulee liian huono omatunto, ja yleensä joudun paljastamaan ne. :roll:

Sivut

Kommentit (18)

Lania

Oon tosi huono valehteleen isommissa asioissa, ja siks en edes yritä. Teininäkin jos "piti" valehdella jostain äitille tai isälle, niin yritin kääntää asian jotenkin toisinpäin tai muuten vaan viedä sitä sivuraiteille. Jotain pikkuhuijauksia kyllä tulee joskus, tyyliin "en voi nyt tulla siivoon kun on yks tärkee juttu tässä koneella kesken" ja oikeesti mesetän ja surffaan esim täällä :P

Itelleni kyllä valehtelen sitäkin enemmän.

Diana

Ei siinä ole vähään aikaan tullut muuta kuin niitä valkoisia valheita kun ei ole jaksanut mennä bilettämää. Joskus pienempänä oli sellaisia ''en mää sitä suklaata syönyt'' Nykyään täytyy yrittää olla kiltti tyttö :wink:

tanjazuzanne

Olen nyt yrittänyt vältellä viimeiseen asti tuota valehtelua, koska siitä ei seuraa oikeastaan muuta kuin kaikkea huonoa. Valkoisia valheita välillä tulee joskus sanottua, jotta pääsisi esim.jostain jutusta helpommalla.

Shandy

En edes muista koska viimeksi olisin kunnolla valehdellut :shock: No, ehkä varmaan joskus teininä äitille ja iskälle viikonlopun tekemisistä. :oops:

En pidä valehtelusta, mutta joskus lipsahtaa pieniä valkoisia valheita (tyyliin "herätyskello ei soinut", kun ei vaan jaksanut herätä eikä kehdannut tunnustaa).

Rahel

Itselleni joka päivä. Uskottelen, että olen täysin itsenäinen ja riippumaton, enkä tarvitse miehiä ollenkaan. Totuus on, että olen pahasti ihastunut kahteen hyvin erilaiseen mieheen, mutta olen liian pelkuri päättääkseni mitä oikeastaan haluan ja miten edetä. :x

SooZ

hmm no sellaisia valkeita valheita saattaa tulla :D esim koulussa pari päivää sitten sanoin luokkatovereilla nukkuneeni pommiin vaikka tosiasiassa en vain jaksanut nousta ylös aamulla. Ei jaksa aina kuunnella sitä vittuilua sitten.
Mistään isoista asioista en valehtele. Muutenkin yritän välttää sitä kaikin keinoin. Ei siitä seuraa mitään hyvää.
Oikeestaan oma kulta on sellanen jolle en valehtele, eikä se varmaan auttais kun tuntee mut jo melko hyvin ja oon ihan tosi huono valehtelija :D musta huomaa varmasti heti. Kerran piti yhtä lahja juttua piilotella koneella ja olin varmaa iha punane xD Silloki tuntu jo pahalle ku piti valehdella vaikka syy oli kyllä hyvä. Eihän sitä voi lahjoja etukäteen paljastaa.

Shandy
Zuzannah
mutta joskus äidille tulee vähän kerrottua "muunneltua totuutta" :oops: ei se kyllä kivaa oo, mutta niin on elämä helpompaa!

Juu, en mäkään vanhemmille enää kaikkea kerro kun en kotona asu. ;) Ja muutenkin saatan vähän kaunistella asioita niille (esim. jos olen lauantaina viihteellä niin saatan sanoa äitille että join muutaman sidukan sen sijaan että kertoisin olleeni ihan ympäripäissäni. ;) ).

Zuzannah

mä en yleensä valehtele, vaan vähän kiertelen totuutta tai jätän asioita kertomatta. kavereille ja poikaystävälle en edes halua valehdella, mutta joskus äidille tulee vähän kerrottua "muunneltua totuutta" :oops: ei se kyllä kivaa oo, mutta niin on elämä helpompaa!

Annie the Pooh

mie olen tosi huono valehtelemaan, miusta näkee heti jos en kerro totta. Jo se paljastaa, että en osaa kattoa silmiin silloin kun koetan kertoa jotain mikä ei ole totta. Tai no niin teen kun on joku vaikeakin asia, josta en halua puhua.

Milloinkohan olisin viimeksi valehdellu? En muista, koska en sitä teekään, juuri siksi kun en osaa :roll: Joitain valkeita valheita on joskus tullut päästeltyä, kun ei halua kertoa sitä totuutta, jos se esim. satuttaa sitä toista tai sitten just "nukuin pommiin". Mutta noissakin mieluummin jätän vastaamatta kuin muuntelen totuutta.

*Sandy*

Mä olen myös todella huono valehtelemaan, yleensä aina punastun, tai en pysty pitämään pokkaa :?
Pieniä valkoisia valheita saatan sanoa joskus, mutta en huvikseni tietenkään. Vanhemmille en valehtele, ei ole ollut tarvetta. Poikaystävällekään en ole (ainakaan muistaakseni) valehdellut koskaan.

Banda

Valehtelen paljon, varsinkin jos kysytään jotain joka ei kysyjälle syystä tai toisest kuulu/mikä satuttaisi kysyjää/ jos se pilaisi välimme.
Melkein kaikesta tulee kerrottua valkeita valheita, eniten menneiisyys, seurustelu ja "mitä teit eilen/miks et voi tulla sinne ja sinne tänään" aiheet..
ja kaikille, e mitään niin suurta kumminkiaan että kiinni jäminen aiheuttaisi vakavia seurauksia.

SunLion

Valitettava tosi asia on että joudun valehtelemaan porukoilleni koska ovat niin vanhoollisia ja epäsuvaitsevaisia.

Olen 20 täyttänyt, mutta äidille ei esim voi mainita alkoholin nauttimisesta.

Abigail

Valehtelen tosi harvoin, koska olen niin huono siinä ja tuntuu, että AINA jään kiinni siitä. Siksi harrastan enemmän sanomatta jättämistä. Yritän vaihtaa puheenaihetta tai leikin tyhmää. Yllättävän usein on kikka toiminut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat