Nautintoaineet.. ;) - Gallupit

Ninna

Mie juon teetä ja kahvia. Kaakaota en ole juonut moneen vuoteen. Yksin juon aina teetä mutta miehen seurassa kahvia... Tee on kuitenkin se kumpi vie voiton...

Sivut

Kommentit (136)

figaro

Mikä hieroo sinun makunystyröitäsi? Mikä kahvi on erityisesti mieleesi tai mistä teestä et luopuisi koskaan? Onko sinulla jotain kaakaospesiaalia? :D

Miffy

Noniin, nyt päästiin asiaan! ;)

Mä valitsin teen, koska jotenkin miellän itseni yhä vielä enemmän teen kuin kahvin juojakso..öhh... Tykkään monista teelaaduista: musta tee (etenkin earl grey) on hyvä aamiastee jo runsaan kofeiinipitoisuutensa takia, mutta pidän myös vihreästä teestä. Valkoinenkin menee ja sehän onkin oikein teelaatujen kuningas, terveellistä ja hyvää :) Juon mieluiten irtoteetä, mutta en paheksu pussiteetäkään. POikaystävän kanssa kerätään metsästä ja kesämökin pihapiiristä kaikenlaisia ihania juttuja joista sitten uutetaan teetä.

Kahvin makuun pääsin reilu vuosi sitten (heh, sattumalta vain hieman opiskelujen aloittamisen jälkeen ;) ja nykyisellään juon kahvia 1-3 kuppia päivässä. Ennen INHOSIN kahvia, mutta kun pääsin makuun niin eihän tuosta peijakkaasta pääse enää eroon :/ En oikeastaan pahemmin enää juo suodatinkahvia, vaan lähinnä lattea. Kotiinkin hankittiin ekaks kahvinkeittimeks sellainen liedelle pantava espressopannu ;) Pysin suosimaan luomua ja reilun kaupan tuotteita niin kahveissa kuin teissäkin. Juuh, riippuvuus kahviin on jo syntynyt :( Mutta se todella piristää!!

figaro

Kahvistakin on muuten jännä juttu esillä.. Tai on kai siitä pitkäänkin ollut; ettei se piristäisikään :)

Taisipa olla juttua ainakin kilpirauhas-foorumilla :D

Valkoinen tee.. Kerros vinkkejä merkeistä ja mauista!! :P

Miffy

Aijaa... Mutta miten mä sitten jotenkin olen niin selvästi tuntevinani sen piristymisen... :?:

Mä en just muista sitä merkkiä, mitä me juodaan, mutta otan selvää :) Eikun juu, se on CLIPPER. Sitä myydään pusseissa, oiskohan pakkauksessa 25 tai 20 pussia. Muutama euroa, kolmisen ehkä. Ja se on luomua! Valkoinen tee tehdään siis teepensaan nupuista ja silmuista. Se maistuu miedolle, ehkä vähän joltain yrttiteeltä. Terveellisen siitä tekee se, että siinä on törkeen paljon antioksidantteja. Ja käsittääkseni kofeiinitonta!

tanjazuzanne

Valitsin kahvin, koska rakastan kahvin aromia ja piristää kaiken lisäksi. Rakastan cappuccinoa ylikaiken, mitä nautin valitettavan harvoin. Kotona menee suodatinkahvi ja merkkinä ois Kultamokka tai Roberts Coffee.

Teetäkin juon ja lempparini teetäni on Tiikerin päiväuni nimisessä pakkauksessa.

Kaakaosta en henkilökohtaisesti enää välitä, lapsena sitä tuli vedettyä kahvin tapaan, mutta enää ei maistu.

Jzzu

Mie en juo mitään noista...Ynh, minulle ei ole vaihtoehtoa. :cry:
En ole kahvista ikinä oppinut tykkäämään, joskus kokeilin ja sain päänsäryn, teetä juon todella harvoin jos joku kahvin sijaan sitä sukulaisissa minulle tuputtaa -en erityisemmin perusta- eikä kaakaokaan ole oikein mieleen.
Lämpimät juomat ei oikein nappaa yleensäkään, en pidä glögistäkään (en kylmänäkään). :?

chinchilla

Kaakao ehdottomasti. Sen verran oon addiktoitunu suklaaseen että toi lievittää "haluja" aikas hyvin! :D Tosin mun laktoosi-intoleranssi on pahentunu tän syksyn aikana sen verran, etten enää pysty paljo maitoo juomaan (vesikaakao on pahaa :? ) vaikka ennen saatto mennä parikii litraa päivässä. Siitäkii suurin osa kaakaona... :oops: :D

Kahvia en juo ollenkaan, mutta teetä kyllä. Se tiikerin päiväuni on tosi hyvää ja sit sun tealla on ihan kivoja makuteitä...sanotaanko se noin?!? teitä... :roll: suomenkielentaito kunniaan! :lol:

Aniara

Noh itseassa juon noita kaikkia kolmea,mutta kaakao taitaa olla se jota tulee juotua kaikkein eniten :)!!Kahviakin silloin kun on esimerkiksi kylässä ja sitä tarjotaan tai vaikka sitten teetä iltaisin jos kaipaan jotain kuumaa juomaa.

Kaikista noista on oma favourite maku..kahvi latte kahveista,sadenpäivän ilo teestä ja minttukaakao.. :D

Fansku

Itse ostan yleensä juhlamokkaa tai kultakatriinaa. Eli kahvi on ehdottomasti mun juttu, vaniljalatte on parasta mahdollista. Lattea tulee kotoakin laitettua, mutta myös tavallista kahvia. Mutta teen tai kaakaonkaan juominen ei ole ongelma, etä kaikki menee kyllä! :D

Miffy

Mä en ainakaan keksi miten ´tee´ muutenkaan taivutettaisiin kuin ´teitä´. heh.

Koita tehdä kaakaota soijamaitoon, sellaiseen, jota on makeutettu. Esim. alpro soja -merkkistä löytyy. Tulee tosi hyvää! Myös riisimaito ja kauramaito sopii tosin hyvin kaakaon pohjaks!

Shandy

Kaakao! Kahvista en tykkää, teetä juon jos "pakotetaan".

Minttukaakao on herkkua.. :D Mutta sitä juon kyllä tosi harvoin, kun ei viitsi joka ilta kaakaota terästää ;)

Jos kotona teen kaakaota, niin teen joko maitokaakaota, tai sitten sellaista, missä on puolet vettä ja puolet maitoa. En tykkää kylmästä kaakaosta. Se on aivan luksusta jos saa kermavaahtoa kaakaoon (niinkuin kahviloissa yleensä, jos ei ole pelkkää automaattia tiskillä)! Kotona ei jaksa laittaa kun siinä on oma hommansa siinä vatkaamisessa.

Kaakaon merkillä ei ole väliä, nyt on kaapissa ihan sitä O'boyta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat